Muistelkaa omaa nuoruuttanne ainakun puhutte nykyajan nuorista, ymmärrätte heitä paremmin, mihin tämä taito on kadonnut?
Eikö ihmiset tosiaan muista ollenkaan omaa nuoruuttaan, vai miksi nuorista puhutaan aina ihankuin ne olisi joku pahan ilmentymä mikä vaan tulee jostain esille ja tekee pahaa?
Nuori on ymmärtämätön ihminen kuka menee aina muiden mukana, kaikissa villityksissä mukana (tottakai osa aikuisista menee myös, ikä ei katso henkistä kasvua)
Nää kaikki puheet nuorista, niiden pahanteko ja ties mitkä imppailuun liittyvät päihdeongelmat, mitä nyt lehdissä pusketaan, nää on kaikki asioita mitkä on jo tapahtunut miljoonaan kertaan meidän omassa nuoruudessa. Ei ne oo uus juttu
Miksi ihmiset kuvittelee että kaikki on jotenkin uutta kokoajan?
Ymmärtäkää niitä itsenne ja oman nuoruutenne kautta, ehkä niin voi vaikuttaakkin paremmin!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
maailma on kovasti muuttunut. omassa nuoruudessa kaikilla oli kesätyöpaikka. tienatulla rahalla ostettiin mopo, myöhemmin maksettiin ajokortti. opiskeltiin, seurusteltiin, työllistyttiin. säästettiin omaan asuntoon. elämä oli tavoitteellista. kellään ei ollut adhdeetä, aniharvalla huumeongelma, mielenterveys oli kunnossa. tietenkin uutisointi koskee nykyäänkin vain ehkä viittä prosenttia nuorisosta, mutta se porukka tuntuu olevan aika hukassa?
Olen syntynyt -70. Luokallani oli poika, joka oli ihan esimerkkitapaus adhd-lapsesta. Hän oli kiltti poiika, mutta hänellä oli kuin elohopeaa suonissa. Hän ei osannut istua hetkeäkään aloillaan, ei pystynyt, vaikka yritti. Ei silloin ollut diagnoosia, eikä tukitoimia. Poika päätyi tarkkikselle. Sitä en tiedä, mitä hänestä myöhemmin tuli. Turha väittää, että aiemmin ei ollut jotain, vain siksi, että ei ollut asialle nimeä.
Se johtuu kateudesta. Oma nuoruus ja elämä alkaa olla jo eletty, eikä missään ole onnistuttu. Nuorilla on vielä elämä edessään.
Just eilen ärsytti, kun 19-vuotias valitteli, että onpa tylsä päivä. Oli vaan kotona iltaan saakka. Katseli Netflixiä, lojui huoneessaan yms. Käy töissä tosi paljon ja nytkin oli 7 työpäivän putki takana, niin näin viisikymppisen näkökulmasta ihana saada levätä vaan päivä kotona jo normaalinkin työviikon jälkeen saati jos on ollut 7 päivää putkeen töissä. Mutta tämä marisi tyytymättömänä vaan.
Sitten aloin itse kelailla tuota ikää. Vaikka olin koulussa viikot pitkät, niin oli karmea tilanne, jos joutui olemaan päivän vaan kotona. Näkemättä ketään, tekemättä mitään. Joku joulu oli aivan kamala, kun kaksi päivää putkeen vain perheen kanssa tylsistymässä. Samalla tajusin, että miksi tämä nuori tultuaan töistä on kotona vain tunnin ja painaa sen jälkeen ties missä. Salilla, kavereiden kanssa yms. Itse työpäivän jälkeen nyhvään kotona väsyneenä. Se on se nuoruus. Tuossa iässä on todellinen duracell vielä.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret ovat historian typerin sukupolvi. Eivät osaa muodostaa edes ymmärrettäviä lauseita. Joka toinen on joku LGTB-olio...
Ilmiannettu vihapuheena.
Nykynuoret ovat historian typerin sukupolvi. Eivät osaa muodostaa edes ymmärrettäviä lauseita. Joka toinen on joku LGTB-olio...