Elämäni paras päätös: vaihdoin perunan pastaan
Kommentit (15)
Hyvä juttu että toimii, itse vaihdoin ne riisiin
Vehnäjauhot on ehdottomasti parempi vaihtoehto.
Itse syön mielummin kunnon siikliä. Pastaa menee helposti liikaa, perunan määrä on ateriassa, silloin kun sitä on, pienempi.
En syö pastaa, riisiä tai perunaa. Olen lihansyöjä.
Tulee kaliumin puutos, jos vaihtaa perunan pastaan tai riisiin. Silloin pitää syödä kulhokaupalla salaattia korvatakseen sen kaliumin menetyksen.
Mä jätin pois nuo kaikki, perunan, pastan ja riisin.
Pastaa tai riisiä paljon mieluummin. Pottua vain harvoin.
Elämäni paras päätös. Vaihdoin pasta perumaan ja vehnän juureksiin. Nyt vatsakin hymyilee.
Peruna on paljon terveellisempää. Ja lisäksi kotimaista. Perunaa täällä on syöty vuosisatojen ajan.
Peruna on ympäristöystävällistä ruokaa. Riisi on noista lisäkkeistä ympäristön kannalta pahin. Pasta siitä välistä.
Minä syön pastaa, pottuu, riisii, papuja ja vaikka mitä. Mutten yhtä aikaa. Eli en vaihda yhtään mitään mihinkään vaan vaihtelen. Ruokavalioni on monipuolinen.
Bataatti ei ole sen kummempaa kuin peruna. Maku on vähän erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Peruna on paljon terveellisempää. Ja lisäksi kotimaista. Perunaa täällä on syöty vuosisatojen ajan.
Peruna tuli Suomeen 1700-l ja sen viljely yleistyi vasta 1800-luvulla. No joo, onhan siitä jo parisataa vuotta. Ennen Suomessa viljeltiin paljon naurista.
Sama täällä. Vatsa ei kestä enää kotimaista perunaa. On mennyt laatu jo niin huonoksi.