Onko Ranskassa, Saksassa, Espanjassa jne. hirvittävä ulina valtionvelasta ja nälkäkuuri, kun niillä on enemmän velkaa kuin Suomella?
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/suomen-verot-ja-menot…
Onko missään maassa samanlaista oman maan kansalaisten kuritusta velan nimessä kuin Suomessa?! Suomessa ei talousosaaminen ole koskaan ollut hääppöistä eikä ole nytkään hivittävässä velkapaniikissa. Ei mitään järkeä. Enkä tarkoita, että velkaa pitäisi ottaa silmittömästi lisää vaan rauhassa toimien tehokkaasti lisätä valtion talouden kestävyyttä. On täyttä paskaa, että Suomi laitetaan tarkkailuluokalle missään. Se on Purran keksimä ja lanseeraama pelottelutoimi, jota levittänyt EU:ta myöten!!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
etelä-euroopan maat ovat opportunisteja ja elävät ilman huolen häivää ennen seinään ajoa. Jossain vaiheessa alkavat lainottajien vaatimukset.
En tiedä, että miksi meidän ihanteenamme ja tavoitteenamme pitäisi olla holtiton sekä vastuuton taloudenpito. Lähimmissä verrokkimaissa Ruotsi, Tanska, Viro ja Norja (OK Norja vähän toinen juttu) ei ole velkaannuttu ja siellä kyllä huolehditaan julkistalouden tasapainosta sekä keskustellaan tilanteesta.
Ilmeisesti täkäläinen vasemmisto haluaa Suomesta pohjoisen Kreikan. En yhdy tavoitteeseen
Olet varmaan kuolinvuoteella todella tyytyväinen että oltiin mallioppilas eikä kuten Italia 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska Italiassa ja Espanjassa pidetään valtio köyhänä ja kansalaiset rikkaina. Kotitalouksien varallisuus on moninkertainen suomalaisiin verrattuna. Veronkierto on maan tapa.
Suomen pikkumaassa hyvävelijärjestöt ovat maan tapa. Sinun kannattaisi mennä vähän asustelemaan Espanjaan ja Italiaan tietääksesi jotain muutakin kuin yhtä ja samaa mantraa jota on kirjoitettu jo 50 vuotta Suomen mediassa ja ihmiset aivopesty että vain Suomessa ei ole korruptiota mutta kaikkialla muualla se kukoistaa.
Olen asunut molemmissa. Siksi olen nähnyt asioiden laidan ja kirjoitin noin.
Muutaman kuukauden tai parin vuoden asuminen... siinä ei näe eikä kuule kovinkaan paljon ison valtion asioista. Itse olen asunut 40 vuotta Saksassa ja nyt 15 vuotta Italiassa. Miksi et valaissut enemmän asiaa kun kerran väität, että "veronkierto on maan tapa"? Missä asioissa itse kiersit veroa asuessasi noissa maissa?
Vierailija kirjoitti:
EU:n tarkkaulista ei ole mikään dramaattinen asia. Sitä on suuresti liioiteltu Suomessa. Muistaakseni n. 11 EU-maata on sillä jo nyt. Nyt kun on talioustaantuma tai lama, niin julkista rahankäyttöä pitäisi vain reippaaasti lisätä. Sitten jos kansainvälimen talous lähtee nousuun, niin siinä tilanteeasa julkista rahanköyttöä kannattaa vähentää.
https://www.talouselama.fi/uutiset/suomen-talous-joutui-eun-tarkkailuli…
Katsokaa päivämäärää! 2012! Purra ja Orpo ovat muka keksineet, että Suomi on ainutlaatuisen katastrofaalisessa tilanteessa. Nämä EU:n omat säännöt joustavat ja venyvät, mutta Purra ja Orpo pelottelevat, kuin ne olisivat Jumalan sanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n tarkkaulista ei ole mikään dramaattinen asia. Sitä on suuresti liioiteltu Suomessa. Muistaakseni n. 11 EU-maata on sillä jo nyt. Nyt kun on talioustaantuma tai lama, niin julkista rahankäyttöä pitäisi vain reippaaasti lisätä. Sitten jos kansainvälimen talous lähtee nousuun, niin siinä tilanteeasa julkista rahanköyttöä kannattaa vähentää.
https://www.talouselama.fi/uutiset/suomen-talous-joutui-eun-tarkkailuli…
Katsokaa päivämäärää! 2012! Purra ja Orpo ovat muka keksineet, että Suomi on ainutlaatuisen katastrofaalisessa tilanteessa. Nämä EU:n omat säännöt joustavat ja venyvät, mutta Purra ja Orpo pelottelevat, kuin ne olisivat Jumalan sanaa!
Kataisen sixpack! Caruna myytiin. Jyrki sai komissaarin pestin palkinnoksi. Vapaavuori jatkoi mm. Helsingin pormestariksi.
Maksamme jatkuvasti enemmän kuin saamme. Kestämätön tilanne!