Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teidän lapsuudessa ruokapöydässä useinkin kotikaljaa? Se iso ruskea lasipullo. Meillä oli. 80-luku siis.

Vierailija
30.08.2024 |

Muita?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joo kotikaljaa, mutta mutsi ja faija teki sen itse kyllä. Sisarukset ja vanhemmat joivat, minä en. En tykännyt siitä ollenkaan.

Vierailija
22/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. En ole duunari perheestä:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä vakio tuote. kotikalja tai perhekaljan nimellä. myös lounasravintoloissa yhä.

eritoten uuni-ja liharuuan parina. karjalanpaisti, joulukinkku ja joulukinkku tai muut esim savukinkkuleivät, lihasoosit. ehdoton ostos. kotikaljaa oli ja on mm vieraspöydässä voileipien kanssa-

Vierailija
24/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan kotikaljaa sai vielä antaa lapselle. Nykyään se on K30-tuote jonka anniskelu ei ole sallittua ilman henkkaria.

Vierailija
25/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti teki itse kotikaljan ja laittoi vihreisiin alkon viinipulloihin. Paljon parempaa kuin ostolitkut.

heinäpellolle vietiin simaa ja kotkaljoo ja päiväkahvetta

Vierailija
26/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lounasravintolat tarjoavat, lähitoimiston juristit,ekonomit ,yms raksamiehet sulassa sovussa syövät ja juovat

Vierailija
27/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti teki itse kotikaljan ja laittoi vihreisiin alkon viinipulloihin. Paljon parempaa kuin ostolitkut.

heinäpellolle vietiin simaa ja kotkaljoo ja päiväkahvetta

Meilläkin oli kotikaljaa heinätöissä jos oli vieraita työmiehiä. Tekivät joko ämpärillisen tai viiden litran kanisterin kerralla, en muista enää.

Vierailija
28/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan

Vierailija
29/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan kotikaljaa sai vielä antaa lapselle. Nykyään se on K30-tuote jonka anniskelu ei ole sallittua ilman henkkaria.

lounaspaikoissa juodaan ja 18 v voi ostaaaa. ei edes viiniin siideriin verrattavissa,  kotikalja vapaasti kaadettavissa kannusta

Vierailija
30/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, en tykännyt.

Vierailija
31/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla oli kyllä. Mummillassakin oli. Nykyisin en enää koske vaikka monissa lounaspaikoissa tarjolla on.

Vierailija
32/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotikalja kuuluu tehdä itse. Meillä se tehdään aina muovitonkkaan, mistä se laitetaan sitten ikeasta ostettuun hanalliseen lasiseen tarjoilupurkkiin. Aina kun purkista kalja käy vähiin laitetaan sinne lisää kaljaa 

Paljon parempaa on, kuin mikään kaupassa myyty valmiskotikalja 

Vierailija
33/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulla meillä ainakin oli pyynikin Vaarinkaljaa iso pullo jossa muovinen painettava korkki.Oli tosi hyvää kun lisäsi siiheen sokeria niin kuohui vaahtoa .Nykyisin teen sen itse kaljamaltaista ainakin jouluksi.

Vierailija
34/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki usein itse 80-luvulla. Nykyisin hän ostaa sen kaupasta. Eli hänellä on nykyisinkin kotikaljaa ruokapöydässä. Ikää 75.

Vierailija
35/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan tuota oli myös lähes jokaisessa lounaspaikassa. Ei siitä ole edes pitkä aika, kun näin oli.

Vierailija
36/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva 1700- luvun pöydästä mökissä jossa iso kolpakko täynnä kotikaljaa. Ei Kiitos!

En ole työläisperheestä.

Vierailija
37/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sivistynyt perhe. Ei ollut kotikaljaa!

Vierailija
38/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme sivistynyt perhe. Ei ollut kotikaljaa!

Nollatoleranssi päihteille lapsiperheessä.

Vierailija
39/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin että korkeintaan jouluna ja joskus kesällä. Joskus silloinkin naapuri toi itse tekemäänsä ja vanhempani kehuivat sitä paljon paremmaksi ja jättivät kaupasta ostamatta.

Vierailija
40/42 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli, eikä ihan tuo ihan alkoholitonta ollut. Jotain 2,2% alkoholia, ja sai ostaa vaikka lapsi ihan niin paljon kuin mieli teki.