Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoremmat sukupolvet ei jaksa töissä, kuitenkin haluavat suuret eläkkeet

Vierailija
29.08.2024 |

Nuoremmat ei halua olla vkl töissä, koska on menoja. Ei jakseta tehdä töitä kun ahdistaa. Ei tehdä lapsia kun oma vapaus on tärkeää ja puolisokon haitaksi vapaudelle. Ei haluta vakiintua. Jotkut opiskelevat yli kolemkymppisiksi, toiset haluavat somettaa tai tehdä jotain kivaa työtä, vaikkei se elätä.Mutta eläkettä he tulevaisuudessa haluavat ja mahdollisemman paljon.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä tottakin. Hoitotyö, tai pikemminkin hoitoala, jolla olen ollut noin 25 vuotta. Minun ikäiset on tehneet pitkiä uria. Velvollisuus elättää itsensä ja lapsensa ja itse ainakin tunnistan ylitunnollisiutta. Hoidan asiakkaat hyvin vaikka menisi omalle ajalle, kenenkään vaippaa en jätä vaihtamatta, en lääkkeitä antamatta enkä jätä ihmistä syömättä, vaikka se välillä vaatii houkuttelua. Juuri juttelin yhden nuoren kollegan kanssa aiheesta, kun hän vaan sanoi, että ei se x syönyt, mutta se on se itsemääräämisoikeus. Joo joo, mutta tunnin päästä x on kiukkuinen ja nälkäinen. Hän käyttäytyy sen mukaisesti. Parempi olisi käyttää aikaa houkutteluun, että ihmiset voisivat paremmin ja sitten iltakin sujuisi hyvin eikä kiukutellen. itsemääräämisoikeus on, mutta ei nämä asiakkaat aina ymmärrä omaa etuaan.

Tavallaan nämä on sukupolvieroja, nuorempi polvi on ketterää ja kaikki pitää hoitaa niin nopeasti. Me vanhemmat olla

Sinä olet juuri sellainen hoitaja, joka istuskelee juttelemassa sen yhden luona tuntikausia ja loput kaksi hoitajaa hoitaa ne 24 muuta hoidettavaa. Sitten ihmettelet, mikäs kiire tässä nyt on.

Vierailija
62/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa kun 24 vuotias valittaa televisiossa eläkeiästään

Niin valittaisit sinäkin, jos eläkeikäsi olisi 68v7kk.

En valittanut, kun pääsin 65 v 3 kk ikäisenä, yli 40 vuoden työuran jälkeen eläkkeelle. Olen myös opiskellut useampia tutkintoja, sekä sinä aikana elänyt ja asunut aivan omin kustannuksin ilman tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret sitä ja tätä. Minkä ikänen itse oot?

Työttömiä ja eläkeläisiä on palstalla haukuttu ahkerasti, tänään on ilmeisesti vuorossa nuoret.

Eläkeläisten uhina ja puhina loppuu aina siihen, kun sanotaan että maksetaan kassat ulos ja lopetetaan koko eläkejärjestelmä.

Kertoopi paljon siitä, kuinka oikeasti ne eläkkeet on ansaittu.

Koska tämä sun uni toteutuu.😁

LOL

IMF kolkuttelee jo ovella.

Mistä Sherlokki luulee, että se kaivaa rahat?

Vierailija
64/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai me vanhemmatkaan oltais haluttu jos olis voinut valita.

Jaa.  Mitenkäs sen ajan saa kulumaan ilman mielekästä tekemistä siten ettei pää sekoa lopullisesti ja päädy nauttimaan sairaseläkettä jo reilu parikymppisenä.

Tiktokkia selaamalla ja seuraamalla se ei ainakaan onnistu.

Nyt tulee mullistava uutinen: nuoriso ei selaa koko ajan tiktokia ja somea. Ne harrastaa asioita. Mummoasioita. Esimerkiksi neulomista, hilloamista, puutarhanhoitoa, sienestämistä, ruuanlaittoa ym.

Vanhukset haluaa vain nähdä somen ja foodoran, jotta pääsevät heiluttamaan huulia ja haukkumaan. Tosiasiassa kaikki heidän oletuksensa nykynuorista ovat pielessä. 

Mih

Kaikille eläkeläisille voisi maksaa vain toimeentulotuen ja jos on omaisuutta niin se pitää käyttää ensin pois. Toki jokainen voi halutessaan ihan itse säästää omalle tililleen niin paljon kuin itse haluaa omia eläkeaikoja varten.

Vierailija
65/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan vanhempia kollegoita työelämä ahdista, kun hankalat ja epämiellyttävät asiat voi vaan jättää tekemättä ja nakittaa ne nuoremmille. Ohjelmia ei muka osata käyttää eikä selvitellä epäselviä asioita. Meiltä nuorilta kun kaikki käy niin näppärästi niin itselle voi valkata vain mukavat ja helpot työtehtävät. 

Tale as old as time. Niin on niille vanhoillekin aikoinaan nakitettu paskimmat työtehtävät.

Vierailija
66/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret sitä ja tätä. Minkä ikänen itse oot?

Työttömiä ja eläkeläisiä on palstalla haukuttu ahkerasti, tänään on ilmeisesti vuorossa nuoret.

Nuoret on aina vuorossa. Puolet internetkeskusteluista johdatellaan siihen miten nuoriso on eri tavalla pilalla. Jos vaikka luet keskustelua nykylapsista ja vanhemmista, niin niissäkin aina tulee boomerit kertomaan miten he olivat hyviä ja muut p*skoja.

Vierailija
67/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista eläkeikää,mut aika korkea ( syntynyt 1971).Eläkekertymä pska nykynuoriso luulee,että me vanhat ollaan kultalusikka suussa syntyneitä no osa on osa ei todellakaan ole.Ja ihan on mulla IT taidot hallussa,en toki käytä Instassa niitä tehosteita enkä osaa poseerata selfieissä😂Ja alapeukkuja sataa...

Vierailija
68/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62v ja työpaikassani vanhin on 66v ja nuorin 23v. Noin 10 työntekijää. Kaikki tekee kaikkea, nuoret vähän nopeammin, vanhat vähän tarkemmin. Eläkkeelle haluavat nopeasti kaikki yli 50v työkaveriani, mutta tämä yksi tekee työtä 68 vuotiaaksi. Itsellä korkein eläkeikä on noin 70v. Tätähän ei missään kerrota että nyky 60vuotiaat voi olla töissä paljon yli eläkeiän. Nuoret taas puhuvat kovasti kuinka eivät näe eläkeikää, se on kuitenkin alle 70v ja ihmisten työkyky on parempi vanhemmaksi koska kuntoillaa, työt on kevyitä, koneellistuneita, tuntimäärät pieniä, työvuosia kertyy vähän, kun pitkään opiskellaan, lapsia ei tehdä eikä taloja rakenneta. Nuoret pääsee elämässä melko helpolla. Syyhän ei ole yksin nuorissa vaan heidän vanhemmissaan jotka heidät on kasvattaneet minä-minä keskeisiksi.

Vierailija
69/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä tottakin. Hoitotyö, tai pikemminkin hoitoala, jolla olen ollut noin 25 vuotta. Minun ikäiset on tehneet pitkiä uria. Velvollisuus elättää itsensä ja lapsensa ja itse ainakin tunnistan ylitunnollisiutta. Hoidan asiakkaat hyvin vaikka menisi omalle ajalle, kenenkään vaippaa en jätä vaihtamatta, en lääkkeitä antamatta enkä jätä ihmistä syömättä, vaikka se välillä vaatii houkuttelua. Juuri juttelin yhden nuoren kollegan kanssa aiheesta, kun hän vaan sanoi, että ei se x syönyt, mutta se on se itsemääräämisoikeus. Joo joo, mutta tunnin päästä x on kiukkuinen ja nälkäinen. Hän käyttäytyy sen mukaisesti. Parempi olisi käyttää aikaa houkutteluun, että ihmiset voisivat paremmin ja sitten iltakin sujuisi hyvin eikä kiukutellen. itsemääräämisoikeus on, mutta ei nämä asiakkaat aina ymmärrä omaa etuaan.

Tavallaan nämä on sukupolvieroja, nuorempi polvi on ketterää ja kaikki pitää hoitaa niin nopeasti. Me vanhemmat olla

Eiköhän se ole työnantaja, joka niitä minuuttiaikatauluja laatii ja vaatii. Ei ole oikein, jos täytyy jäädä palkattomaan ylityöhön ehtiäkseen tehdä työnsä. Ettei vaan olisi niin, että sillä aikaa kun sinä hoidat kärsivällisesti, etkä sukkelasti, joku muu joutuu tekemään sinulle kuuluvia töitä omiensa lisäksi ja uupuu?

Vierailija
70/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ongelmana, että en voi tehdä työtä lähi-idän naisten hyväksi. Ei nekään meidän.

Joudun väistelemään töitä, joissa joutuisin heitä auttamaan eli lähes kaikkia töitä.

Vierailija
71/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt muista eläkeikää,mut aika korkea ( syntynyt 1971).Eläkekertymä pska nykynuoriso luulee,että me vanhat ollaan kultalusikka suussa syntyneitä no osa on osa ei todellakaan ole.Ja ihan on mulla IT taidot hallussa,en toki käytä Instassa niitä tehosteita enkä osaa poseerata selfieissä😂Ja alapeukkuja sataa...

Älä ny lässytä siinä!

70-lukulaiset on pahin kultalusikkasukupolvi.

Vierailija
72/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla vois pistää eläkeyrityksistä ylimielisen porukan ulos kortistoon ja hakemaan oikeita töitä. Siis eihän työ eläkeyrityksissä ole edes työtä vaan harrastus!

Vierailija
73/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa kun 24 vuotias valittaa televisiossa eläkeiästään

Niin valittaisit sinäkin, jos eläkeikäsi olisi 68v7kk.

En valittanut, kun pääsin 65 v 3 kk ikäisenä, yli 40 vuoden työuran jälkeen eläkkeelle. Olen myös opiskellut useampia tutkintoja, sekä sinä aikana elänyt ja asunut aivan omin kustannuksin ilman tukia.

Niinpä. Mä olen 32. Tehnyt tässä vaiheessa töitä 16v. Myös useampi tutkinto korkeakouluista ja koko ajan töissä, ei tukia opiskeluaikana Lapsia on 3, eli niitäkin riittävä määrä. Jokaisen kanssa olen ollut pari viikkoa kotona.

Kiitoksena tästä mun työura kestää vähintään 56v, todennäköisesti enemmän ja pääsen eläkkeelle kun olen niin raihnainen etten mitään jaksa.

Siihen asti kuuntelen boomerien lässytystä siitä miten surkea olen joka tavalla. Myös siis töissä, koska valitettavasti eläkeläiset on meilläkin suurin ja aktiivisin asiakasryhmä.

Vierailija
74/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62v ja työpaikassani vanhin on 66v ja nuorin 23v. Noin 10 työntekijää. Kaikki tekee kaikkea, nuoret vähän nopeammin, vanhat vähän tarkemmin. Eläkkeelle haluavat nopeasti kaikki yli 50v työkaveriani, mutta tämä yksi tekee työtä 68 vuotiaaksi. Itsellä korkein eläkeikä on noin 70v. Tätähän ei missään kerrota että nyky 60vuotiaat voi olla töissä paljon yli eläkeiän. Nuoret taas puhuvat kovasti kuinka eivät näe eläkeikää, se on kuitenkin alle 70v ja ihmisten työkyky on parempi vanhemmaksi koska kuntoillaa, työt on kevyitä, koneellistuneita, tuntimäärät pieniä, työvuosia kertyy vähän, kun pitkään opiskellaan, lapsia ei tehdä eikä taloja rakenneta. Nuoret pääsee elämässä melko helpolla. Syyhän ei ole yksin nuorissa vaan heidän vanhemmissaan jotka heidät on kasvattaneet minä-minä keskeisiksi.

Taloja ei rakenneta, koska siihen ei ole varaa. Isovanhemmilla ei ollut ongelmia rakentaa taloa ja kesämökkiä järvenrantatontille siivoojan ja hitsarin palkalla. Yritäpä nykyään tehdä sama.

Vierailija
75/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan vanhempia kollegoita työelämä ahdista, kun hankalat ja epämiellyttävät asiat voi vaan jättää tekemättä ja nakittaa ne nuoremmille. Ohjelmia ei muka osata käyttää eikä selvitellä epäselviä asioita. Meiltä nuorilta kun kaikki käy niin näppärästi niin itselle voi valkata vain mukavat ja helpot työtehtävät. 

Tale as old as time. Niin on niille vanhoillekin aikoinaan nakitettu paskimmat työtehtävät.

Se ei oikeuta tuota.

Vierailija
76/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämä on nähty. Sillä aikaa kun vanhat ja niin erinomaiset hoitajat tekevät omaan tahtiinsa, joutuu se nuori paiskimaan töitä tuplavaihdilla.

Vierailija
77/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näin itseriittoisiin viesteihin. 71-syntynyt ei muuten ole vanha työntekijä. Pitää olla ainakin 10v vanhempi että on vanha.

Vierailija
78/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan nämä on sukupolvieroja, nuorempi polvi on ketterää ja ka

Eiköhän se ole työnantaja, joka niitä minuuttiaikatauluja laatii ja vaatii. Ei ole oikein, jos täytyy jäädä palkattomaan ylityöhön ehtiäkseen tehdä työnsä. Ettei vaan olisi niin, että sillä aikaa kun sinä hoidat kärsivällisesti, etkä sukkelasti, joku muu joutuu tekemään sinulle kuuluvia töitä omiensa lisäksi ja uupuu?

Näitä kärsivällisiä hoitajia riittää. Jos kaikki hoitaisivat hommat samalla tavalla, puolet jäisivät kokonaan hoitamatta. Eihän sellainen liukuhihnatyö ole ok, mutta ei ole oikein muita vaihtoehtoja.

Vierailija
79/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee kovin harhainen ja ei tajua mitään nykyajasta. Ei nykynuoret haaveile eläkkeestä tai edes perheestä. Ei siihen ole mahdollisuutta, ei ole työpaikkaa jossa tehdä uraa loppuelämää. On vuokratyöyhtiöitä joissa voit kitua löysässä hirressä ja et ikinä saa edes asuntolainaa. Kuka täysijärkinen tekee lapsia kun sinun kommentit on tuota luokkaa? Sinä Ap olet alinta kastia suomessa ja toivottavasti kuolet keuhkoahtaumaan, nykynuoret on cool ilman punaista norttia. Hei AP JOS TIEDÄT PALJON HYVIÄ TYÖPAIKKOJA JOISSA VOI LUODA URAA, PISTÄ IHMEESSÄ MEILLE KAIKILLE LINKKIÄ!

Vierailija
80/197 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on ollut hoitoalasta. Se nyt on ollut pitkään selvä, ettei sitä suomalaiset nuoret halua tehdä työkseen. Eikös ne tuo hoitajia Filippiineiltä ja vaikka mistä, kun ei suomalaisia uusia tule alalle sitä mukaa kuin entisiä jää eläkkeelle. Palkkaus ja stressaava työ, siinä ne pääsyyt. Eikä ihmiset enää ole niin empaattisia kuin ennen. Some ja itsensä esittely on tärkeämpää kuin toisten auttaminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän