Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin lompakon jossa on rahaa 500€. Nyt arvon, että pidänkö rahat löytöpalkkiona.

Vierailija
29.08.2024 |

Siellä on kaikki kortit. Niin röyhkeä en ole, että toisen pankkitilin tyhjentäisin. Aion toimittaa lompakon lähimpään löytötavara pisteeseen, mutta siellä oli kaksi kahden sadan seteliä ja yksi satanen.

Mitä tekisit tilanteessa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin vahingossa äidinmaidon korviketta kun laitoin ison erän vaunujen alaosaan ostoksien lomassa ja unohdin ne sinne. Soitin samana iltana kauppaan ja tunnustin teon ja että tulen myöhemmin maksamaan ne. Vastaanotto oli todella nyrpeä ja hämmästelevä. Vähän niinkuin "oletko ihan pimeä kun tämmöstä kerrot". Sen jälkeen olen todella miettinyt periikö rehellisyys maan.

Vierailija
22/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä onkin jäljitin ja saat huomenna helvetin enkelit ovellesi noutamaan niitä rahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä onkin jäljitin ja saat huomenna helvetin enkelit ovellesi noutamaan niitä rahoja.

Ehkä ei ihan liian kaukaa haettua nykypäivänä. 

Vierailija
24/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat kuuluu poliisille.

Noin isorahasumma on vietävä suoraan poliisiasemalle. Ei mihinkään löytötavara pisteeseen esimerkiksi markettiin.,

Ei ne millekkään poliisille kuulu, ne kuuluu lompakonomistajalle, nuija!

Vierailija
25/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 700e lompakossa joka katosi, sain takaisin kortit, mutta rahat katos. Ihan tiedoksi vaan ottajalle, että olin tehnyt paljon töitä niiden eteen ja olin ostamassa autoa, jolla käydä töissä. Nyt olin pyöräillyt kun ei ollut yhtään ylimääräistä.

Olisin antanut 200e löytöpalkkiota, jos olisin saanut sen 500e takasin.

Olisitkohan antanut 200e, epäilen?!

Vierailija
26/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kaikki poliisin löytötavaroihin. 

Vierailija
27/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin viimeksi löytämäni lompakon rahojen kanssa Kuopiossa, vaikka olisin itse tarvinnut kipeästi rahaa. Toivottavasti vartijat, myyjät jne. eivät myöskään vieneet välistä. Rehellisyys on tappiollista :(

Vierailija
28/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen aina, että kyseessä on köyhä ja sairas eläkeläinen. Heillä on ikävä tapa nostaa suurempi summa.

Vierailija
29/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie poliisiasemalle. Käsittääkseni olet oikeutettu löytöpalkkioon.

Löytöpalkkio on 10%. eli 50 euroa

Vierailija
30/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lompakoista viedään rahat ja jätetään kortit. Eli se joka on palauttanut löytämänsä lompakon ei välttämättä niitä ole pöllinyt vaan lompakon poisheittäjä.

Vierailija
31/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautin viimeksi löytämäni lompakon rahojen kanssa Kuopiossa, vaikka olisin itse tarvinnut kipeästi rahaa. Toivottavasti vartijat, myyjät jne. eivät myöskään vieneet välistä. Rehellisyys on tappiollista :(

Ei mihinkään epämääräisin paikkoihin, Myyjät ja vartijat pienipalkkaisia, varmaan meni niiden liiveihin rahat. Ja vieläpä nauravat keskenään, että tulipa helppoa rahaa.

Vierailija
32/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Mitä tekisit tilanteessani *

L O L 🤣🤣🤣🤣

Harvinaisen typerä provo😶

Vierailija
33/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hv löytöjankkaaja

Vierailija
34/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastin vahingossa äidinmaidon korviketta kun laitoin ison erän vaunujen alaosaan ostoksien lomassa ja unohdin ne sinne. Soitin samana iltana kauppaan ja tunnustin teon ja että tulen myöhemmin maksamaan ne. Vastaanotto oli todella nyrpeä ja hämmästelevä. Vähän niinkuin "oletko ihan pimeä kun tämmöstä kerrot". Sen jälkeen olen todella miettinyt periikö rehellisyys maan.

Mitä järkeä soitella, olisit mennyt kassalle ja maksanut. Mitä ihmettä se soittelu tuossa auttaa? Vie vain työaikaa. Jotain päänsilitystäkö odottelit ja ulkoista kiitosta? Senkun menet vaikka itsepalvelukassalle ja maksat, ei tarvi selitellä mitään. Se kiitos on sisäinen.

Vierailija
35/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sä haluat jos sie hukkaat jotain. sen kautta. muista kun viet löytöön, vaadi siinä lainmukainen prosentuaalinen palkkio,joka siis määräytyy löydön arvon mukaan. eli luvassa jotain ja hyvä mieli teille molemmille.

Vierailija
36/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat kuuluu poliisille.

Noin isorahasumma on vietävä suoraan poliisiasemalle. Ei mihinkään löytötavara pisteeseen esimerkiksi markettiin.,

rahat ei kuulu poliisille, ai kahvikassaan

Vierailija
37/37 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on hakusessa käsitteet varastaminen ja löytöpalkkio.taitaa 50e olla se käypä löytöpalkkio tuosta

Minä ainakin palkitsisin löytäjän ja palauttajan. Poliisihan voisi ottaa palauttajan yhteystiedot mutta ottavatko?

se ei oo poliisi,mutta kyllä jos löytäjä vaatii löytöpalkkiota niin otetaan yhteystieto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän