Löysin lompakon jossa on rahaa 500€. Nyt arvon, että pidänkö rahat löytöpalkkiona.
Siellä on kaikki kortit. Niin röyhkeä en ole, että toisen pankkitilin tyhjentäisin. Aion toimittaa lompakon lähimpään löytötavara pisteeseen, mutta siellä oli kaksi kahden sadan seteliä ja yksi satanen.
Mitä tekisit tilanteessa?
Kommentit (37)
Jos siellä onkin jäljitin ja saat huomenna helvetin enkelit ovellesi noutamaan niitä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä onkin jäljitin ja saat huomenna helvetin enkelit ovellesi noutamaan niitä rahoja.
Ehkä ei ihan liian kaukaa haettua nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Rahat kuuluu poliisille.
Noin isorahasumma on vietävä suoraan poliisiasemalle. Ei mihinkään löytötavara pisteeseen esimerkiksi markettiin.,
Ei ne millekkään poliisille kuulu, ne kuuluu lompakonomistajalle, nuija!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 700e lompakossa joka katosi, sain takaisin kortit, mutta rahat katos. Ihan tiedoksi vaan ottajalle, että olin tehnyt paljon töitä niiden eteen ja olin ostamassa autoa, jolla käydä töissä. Nyt olin pyöräillyt kun ei ollut yhtään ylimääräistä.
Olisin antanut 200e löytöpalkkiota, jos olisin saanut sen 500e takasin.
Olisitkohan antanut 200e, epäilen?!
Vie kaikki poliisin löytötavaroihin.
Palautin viimeksi löytämäni lompakon rahojen kanssa Kuopiossa, vaikka olisin itse tarvinnut kipeästi rahaa. Toivottavasti vartijat, myyjät jne. eivät myöskään vieneet välistä. Rehellisyys on tappiollista :(
Ajattelen aina, että kyseessä on köyhä ja sairas eläkeläinen. Heillä on ikävä tapa nostaa suurempi summa.
Vierailija kirjoitti:
Vie poliisiasemalle. Käsittääkseni olet oikeutettu löytöpalkkioon.
Löytöpalkkio on 10%. eli 50 euroa
Yleensä lompakoista viedään rahat ja jätetään kortit. Eli se joka on palauttanut löytämänsä lompakon ei välttämättä niitä ole pöllinyt vaan lompakon poisheittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Palautin viimeksi löytämäni lompakon rahojen kanssa Kuopiossa, vaikka olisin itse tarvinnut kipeästi rahaa. Toivottavasti vartijat, myyjät jne. eivät myöskään vieneet välistä. Rehellisyys on tappiollista :(
Ei mihinkään epämääräisin paikkoihin, Myyjät ja vartijat pienipalkkaisia, varmaan meni niiden liiveihin rahat. Ja vieläpä nauravat keskenään, että tulipa helppoa rahaa.
*Mitä tekisit tilanteessani *
L O L 🤣🤣🤣🤣
Harvinaisen typerä provo😶
Vierailija kirjoitti:
Varastin vahingossa äidinmaidon korviketta kun laitoin ison erän vaunujen alaosaan ostoksien lomassa ja unohdin ne sinne. Soitin samana iltana kauppaan ja tunnustin teon ja että tulen myöhemmin maksamaan ne. Vastaanotto oli todella nyrpeä ja hämmästelevä. Vähän niinkuin "oletko ihan pimeä kun tämmöstä kerrot". Sen jälkeen olen todella miettinyt periikö rehellisyys maan.
Mitä järkeä soitella, olisit mennyt kassalle ja maksanut. Mitä ihmettä se soittelu tuossa auttaa? Vie vain työaikaa. Jotain päänsilitystäkö odottelit ja ulkoista kiitosta? Senkun menet vaikka itsepalvelukassalle ja maksat, ei tarvi selitellä mitään. Se kiitos on sisäinen.
miten sä haluat jos sie hukkaat jotain. sen kautta. muista kun viet löytöön, vaadi siinä lainmukainen prosentuaalinen palkkio,joka siis määräytyy löydön arvon mukaan. eli luvassa jotain ja hyvä mieli teille molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Rahat kuuluu poliisille.
Noin isorahasumma on vietävä suoraan poliisiasemalle. Ei mihinkään löytötavara pisteeseen esimerkiksi markettiin.,
rahat ei kuulu poliisille, ai kahvikassaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hakusessa käsitteet varastaminen ja löytöpalkkio.taitaa 50e olla se käypä löytöpalkkio tuosta
Minä ainakin palkitsisin löytäjän ja palauttajan. Poliisihan voisi ottaa palauttajan yhteystiedot mutta ottavatko?
se ei oo poliisi,mutta kyllä jos löytäjä vaatii löytöpalkkiota niin otetaan yhteystieto
Varastin vahingossa äidinmaidon korviketta kun laitoin ison erän vaunujen alaosaan ostoksien lomassa ja unohdin ne sinne. Soitin samana iltana kauppaan ja tunnustin teon ja että tulen myöhemmin maksamaan ne. Vastaanotto oli todella nyrpeä ja hämmästelevä. Vähän niinkuin "oletko ihan pimeä kun tämmöstä kerrot". Sen jälkeen olen todella miettinyt periikö rehellisyys maan.