Muutto ja yhteishuoltajuus
Hei!
Olen harkinnut muuttoa toiselle paikkakunnalle lapseni kanssa, mahdollisesti vuoden päästä. Kyllä uuden kumppanini takia. Lapsi on itse suostuvainen siihen, koska haluaa asua kanssani.
Lapsen isä on itse muuttanut toiselle puolen Suomea eikä siis asu paikkakunnalla. Näkee lasta kuukauden parin välein aina satunnaisesti. Mutta hän vastustaa meidän muuttoa toiselle paikkakunnalle. Voiko hän kieltää meitä muuttamasta, jos ei itsekään asu paikkakunnalla? Syy on se, ettei halua meidän muuttavan etelä Suomeen. Vaikka sanoinkin, että kuljettaisin lasta vaikka itse hänen luokseen tai puoleen väliin, niinä harvoina kertoina kun näkee.
Meillä on siis yhteishuoltajuus, ja minä olen lähivanhempi ja hoitanut kaikki lapsen asiat viimeiset 7 v. jo yksin käytännössä. Lapsi on siis 11 v.
Kommentit (3)
Mies määrää mitä nainen tekee. AINA!!!
Suomen sisällä saa muuttaa vapaasti minne haluaa. Muutosta täytyy vain ilmoittaa toiselle huoltajalle vähintään 4kk ennen muuttoa. Ainoa mitä etävanhempi voi tehdä jos haluaa lapsen asumaan luokseen, että vie asian oikeuteen ja hakee lapsen asumista itselleen. Mutta epätodennäköistä, että hän saisi sen koska asuu muualla kuin lapsen nykyisellä asuinpaikkakunnalla.