Millainen on tuntemasi ihminen, jota et voi sietää?
Kommentit (51)
Työkaveri jolla on huomionhakuinen persoonallisuushäiriö
Pikkumainen piikittelijä, hänellä ei koskaan ole mitään normaalia sanottavaa, vaan aina vinoilua. Joo, sukua on enkä tapaa kuin pakotettuna. Onneksi ei lähisukua.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri jolla on huomionhakuinen persoonallisuushäiriö
Miten tämä ilmenee?
Sellainen joka ei kykene ottamaan vastaan mielipiteitä jotka ei tue omaa vahvistusharhaa. Esim toi eka "persu" kommentoija.
Sellainen tuulella käyvä, välittää vain itsestään ja puhuu koko ajan toisten päälle. Liioittelee ongelmiaan ja samalla vähättelee toisten kokemuksia. Puhuu kaikista pahaa selän takana. Maniakausina ottaa aina uuden lemmikin ja hylkää muutaman viikon päästä.
Manipuloiva. Kaikki keskustelut on vain hänen asemansa pönkittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä besserwisser-tyyppi.
Just, niitä riittää nykyisin. Kertoo omista ylivoimaisen oikeista valinnoista jotka juuri hän on tehnyt. Lopuksi saattaa kysäistä - mitäs tänne ? Jos olet eri mieltä saattaa huudahtaa äkisti "turpa kiiinni".
Työtoveri. Tuijottaa, siis ihan tuijottaa hieman halveksuvalla ilmeellä minua, mutta ei moikkaa, jos moikkaan tuijottamisen johdosta tai ihan jos satun huomaavan hänen olevan paikalla. Mulle luonnollista on moikata tuttua ihmistä ja monille muillekin on.
Työskentelee eri osastolla, mutta ollaan samaa tiimiä, joten hän välillä tulee omalle osastolleni. Se on toisinaan hyvin kiusaannuttavaa, kun oikeasti tuijottelee päästä varpaisiin. Ollaan molemmat naisia ja varattuja, ettei mistään kiinnostuksesta kyllä ole kyse. Joka kerta mietin, että mistä tässä oikein on kyse. Pukeudun neutraalisti, ei mitään huomiota herättävää.
Toisinaan piikikkäitä kommentteja. Juoruilee selän takana. Antaa ymmärtää yhteisissä kokouksissa, että olen tehnyt virheen, vaikka noudatan kaikkia ohjeita. Ilmeisesti pitää minua tyhmänä, tai ainakin haluaa muiden ajattelevan niin. Jne.
Ihminen jolle kaikki on mustaa tai valkoista. Asiat tai ihmiset ovat joko hyviä tai huonoja.
Tyhmiä jotka luulee olevansa älykkäitä. Ihan v*tun raskasta keskustella tuollaisen kanssa, kun ei millään usko olevansa väärässä eikä myöskään usko kun yrität esimerkiksi selittää miksei printteristä tule väritulosteita.
Mua ei haittaa jos joku kysyy, kun ei tiedä, mutta tuollainen älytön pullikointi on ärsyttävää.
Sadistisia kiusaajatyyppejä.
mutta olenkin mies.
Rosa Meriläinen. Ja ei tarvinne kertoa sietämättömyyttä.
Arvostelee päin naamaa ihmisten kilot. Ainoa mikä merkitsee on ulkonäkö ja mitä kukin saavuttaa, tienaa tai omistaa.
Ihmiset joita kiinnostaa vain numerot. Tienestisi, autosi hinta. Vähänpä saavat kuoppaan mukaan.
Japanissa matkusteleva nuori mies, joka katsoo animea ja pelaa videopelejä. Meidän toimistolla on töissä ja haluaisin ampua sen.
Vierailija kirjoitti:
Työtoveri. Tuijottaa, siis ihan tuijottaa hieman halveksuvalla ilmeellä minua, mutta ei moikkaa, jos moikkaan tuijottamisen johdosta tai ihan jos satun huomaavan hänen olevan paikalla. Mulle luonnollista on moikata tuttua ihmistä ja monille muillekin on.
Työskentelee eri osastolla, mutta ollaan samaa tiimiä, joten hän välillä tulee omalle osastolleni. Se on toisinaan hyvin kiusaannuttavaa, kun oikeasti tuijottelee päästä varpaisiin. Ollaan molemmat naisia ja varattuja, ettei mistään kiinnostuksesta kyllä ole kyse. Joka kerta mietin, että mistä tässä oikein on kyse. Pukeudun neutraalisti, ei mitään huomiota herättävää.
Toisinaan piikikkäitä kommentteja. Juoruilee selän takana. Antaa ymmärtää yhteisissä kokouksissa, että olen tehnyt virheen, vaikka noudatan kaikkia ohjeita. Ilmeisesti pitää minua tyhmänä, tai ainakin haluaa muiden ajattelevan niin. Jne.
Älä huomioi tuollaista käytöstä lainkaan, se on hänen häpeänsä. Neglect.
Onneksi en juuri tunne ihmisiä, joita en sietäisi, tiputan ne nopeasti elämästäni.
Asiakaspalvelutyössä tulee kyllä välillä vastaan todella sietämätöntä porukkaa. Ylenkatse yhdistyy pahimmillaan aivan käsittämättömiin loogisiin virheisiin -tyhmyyttään vai ehkä niillä koetetaan vain provosoida?-, siinä sitten koittaa purra huulta ja päästä mahdollisimman sivistyneesti tilanteesta eroon.
Huomionhakuinen besserwisser. Kääntää aina kaiken huomion itseensä ja yleensä jollain mauttomalla tavalla, ala-arvoisella huumorilla tms. Vie kaiken tilan, varastaa puheenaiheet, jatkuvasti äänessä, energiavaras, tuijottaa naisia, mielistelee ja on lipevä. Todella rasittava tyyppi lähipiirissä.
Persu