Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiton vuokranantaja joka valitti minulle että

Vierailija
29.08.2024 |

Olen maksanut liikaa vuokraa etten saisi säästää rahaa maksamalla vuokraennakkoa jota olen maksanut jotain 500 euroa. Pyysin palauttamaan ne rahat mutta ei ole kuulunut mitään sitten vuokranantajasta. pahan päivän varalle aina maksoin vuokraa 50 euroa enemmän mitä pitää mutta vuokranantaja valitti siitä. Ei voi koskaan tietää tuleeko kelatuet ajoissa joten ainakin minulla on vuokra aina maksettu.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sekoittaa vuokranantajan laskelmia. Yleensä asiat on kuitenkin puhumalla sovittavissa. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
2/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisilla on laskutusohjelmat jotka pysyisi tuollaisessakin kärryillä. Harrastelijat taitaa tehdä tuota jollain excelillä, jos ei sitten ruutuviholla ja niiden laskutaidot voi olla vähän mitä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokranantaja kupsahtaa, perikunta ei ota kantaa epämääräisiin maksuihin vaan pitää rahat perikunnalla. Menetät siis ne. Jätät yhden vuokran sillä perusteella maksamatta niin joudut ulosottoon.

Vierailija
4/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja ryyppää nyt myös nuo ennakkoon maksetut vuokraosuudet. Ja sitten kun tulee tasauksen paikka niin ei rahaa tulekaan.

Vierailija
5/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ennakko suikkarilla niin ei excelit mee sekaisin.

Vierailija
6/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokranantaja kupsahtaa, perikunta ei ota kantaa epämääräisiin maksuihin vaan pitää rahat perikunnalla. Menetät siis ne. Jätät yhden vuokran sillä perusteella maksamatta niin joudut ulosottoon.

Jos noista on näyttää kuitit niin ei onnistu huijaus.

Vierailija
7/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajasi ei ole pankkisi. Muutenkin tuo on typerää, itse olettaisin että haluat vaan hyvästä sydämestä itse  korottaa vuokraa ja jos seuraavassa kuussa maksat sen viiskymppää vähemmän, lähettäisin sulle karhun. Tiliotteita kun oikeudessa tarkastellaan, niin vakiintunut tapa on ollut +50€ eli se on se käypä vuokra.

Vierailija
8/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sekoittaa vuokranantajan laskelmia. Yleensä asiat on kuitenkin puhumalla sovittavissa. Kannattaa kokeilla.

Niin kai sekoittaa mutta olen tehnyt vuosia niin mutta nyt niille kai tuli mitta täysi kun pyysin kerran 50 euroa ennakkoa takas kun piti maksaa yks lasku. Joten avasin tilin ja laitan ne ennakot sinne ja säästän toisella tilillä rahaa.

Vierailija
9/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse myös samalla tavalla aikaisemmin. Oli joka vuosi loka-joulukuu maksettu jo syyskuussa. Oli minille tosi hyvä keino säästää rahaa. Nyt heka muutti systeemiä niin että jos siirrät päivääkään liian aikaisin vuokrarahat niin ne palautetaan tilillesi 😑

Vierailija
10/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten saisi säästää aika vaikeaselkoista tekstiä. Vuokranantaja ei kuitenkaan ole sinun säästötilisi, maksa hänelle vuokra ja säästä omat rahasi omalle tilillesi.

Vierailija
11/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan myös etukäteen niin, että "sisässä" on yhden kuukauden vuokra. Isolla vuokranantajalla (yhtiö) tuo ei tosin ole mikään ongelma. Jos tulee joskus tiukka paikka niin voi siinä kuussa jättää vuokran maksamatta ja ollaan nollilla. 

Vierailija
12/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran kuulin että joku maksaa sopimatta jotain 50e ...Miks ei moukka pidä niitä viisikymppisiä omalla tilillä pahanpäivän varalla ....huuoohh. 

Vierailija
13/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan myös etukäteen niin, että "sisässä" on yhden kuukauden vuokra. Isolla vuokranantajalla (yhtiö) tuo ei tosin ole mikään ongelma. Jos tulee joskus tiukka paikka niin voi siinä kuussa jättää vuokran maksamatta ja ollaan nollilla. 

Toimeentulotukea hakiessa ei onnistu. Jos ei jokaiselta kuukaudelta ole tositetta että vuokra maksettu, sitä ei huomioida asumismenona. Säästää ei saa, edes vuokranantajan pankkitilille.

Vierailija
14/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai sekoittaa mutta olen tehnyt vuosia niin mutta nyt niille kai tuli mitta täysi kun pyysin kerran 50 euroa ennakkoa takas kun piti maksaa yks lasku. Joten avasin tilin ja laitan ne ennakot sinne ja säästän toisella tilillä rahaa.

Ei ne niitä tskaisin maksele. Miksi et laita sukanvarteen?

Vierailija
15/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea hakiessa ei onnistu. Jos ei jokaiselta kuukaudelta ole tositetta että vuokra maksettu, sitä ei huomioida asumismenona. Säästää ei saa, edes vuokranantajan pankkitilille.

Joo me puhuttiin nyt normaaleista ihmisistä jotka käy töissä eikä makaile kotonaan sossurahoilla.

Vierailija
16/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kryptoja niin kuin me muut vitunhomo. 

Sitten avaat offshore pankkitilin, kryptojen kautta talletukset.

Ei ole mitään rakettitiedettä.

Vierailija
17/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran kuulin että joku maksaa sopimatta jotain 50e ...Miks ei moukka pidä niitä viisikymppisiä omalla tilillä pahanpäivän varalla ....huuoohh. 

Varmaan siks että Kela laskee ne käytettävissä oleviin tuloihin?

Vierailija
18/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan puhua va:n kanssa ennenkuin tekee mitään olia ratkaisuja, etenkin jos kyseessä on yksityinen. Itsekin pidän vuokraa kuun edellä mutta asunkin isolla vuokrayhtiöllä, ei ongelma heille.

Vierailija
19/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin maksan koko vuoden yhtiövastikkeet aina jo kevään aikana kun mulla on keväisin enemmän tuloja. Taloyhtiö ei ole nikotellut.

Vierailija
20/32 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo me puhuttiin nyt normaaleista ihmisistä jotka käy töissä eikä makaile kotonaan sossurahoilla.

Normaalit ihmiset ei asu missään vuokraläävässä vaan omassa velattomassa.