Miksi ulkomailla käyminen ei tunnu samalta kuin nuorena?
Olen käynyt nuorena interaililla Euroopassa ja vaihto-oppilaana Jenkeissä. Matkailuautolla vanhempien kanssa Pohjoismaissa ja Saksassa. Ja aina tuli hieno fiilis, että nyt ollaan ulkomailla. Vieras kieli ja erinäköiset ihmiset saivat mielikuvituksen lentoon. Joskus näen uniakin noista ihanista ajoista.
Nykyisin käyn vuosittain golfaamassa Espanjassa, Portugalissa tai Belekissä. Koskaan enää ei tule tunnetta: "Jee, nyt ollaan ULKOMAILLA!"
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä siksi kun vanhana jo tajuaa että ei se matkustaminen ole mitään kovin ihmeellistä hommaa. Samanlaisia ihmisen tollukoita sitä raahustaa maapallon joka kolkassa. Ehkä jossain päin kadut on leveämpiä ja talot korkeampia, mutta ei siellä mitään sen kummempaa ole tarjolla...
Aurinko, valoisuus ja vihreys on tärkeää, nähtävyyksillä ei ole mitään merkitystä enää, ne nähtiin nuoruudessa jo.
Ei kyse ole mistään nähtävyyksistä, vaan siitä että nuorena oli vitaali ja janosi elämää. Kelläpä meistä ei olisi ollut juttua reissuissa, seksiä, romantiikkaa ja jännitystä. Ja sen sellaista. Sehän se on mikä teki noista matkoista nuorena niin mahtavia. Vanhempana on vain se tylsä puoliso, kenties lapset mankumassa ja omakin hormonituotanto täysin
NIinpä. Itse olen kokenut, että matkat oman perheen ja joskus lapsen kanssa kahdestaan ovat olleet niitä mukavimpia matkoja, kun saadaan yhdessä nähdä ja ihmetellä jotain toisenlaista näkymää kuin kotona. En ole koskaan etsinyt matkoilta romansseja.
NIinpä. Itse olen kokenut, että matkat oman perheen ja joskus lapsen kanssa kahdestaan ovat olleet niitä mukavimpia matkoja, kun saadaan yhdessä nähdä ja ihmetellä jotain toisenlaista näkymää kuin kotona. En ole koskaan etsinyt matkoilta romansseja.
Niinpä, sen enempää kuin "jännitystä" tai halpaa viinaakaan:)
Mulle jännitykseksi riittää lumirajan ylitys tai jääluola Alppijäätiköllä, riippusilta 280m korkeudessa, katamaraanin keulaverkossa makoilu tai illallinen tähtien alla 1200-luvun linnan raunioilla. Ja nuo voi tehdä lasten ja siipankin kanssa!
Vietnamiin matkatkaapa, on erilaista!
Mene sinne, minne haluat mennä.
Olen käynyt koralliriutoilla sukeltamassa. Ei Egypti tuntunut miltään. Krogerin jälkeen joku toinen Afrikan kohde, ei mitään. Matkustan lähinnä perheen kanssa ja pyrimme käymään koko maan top kohteet kerralla läpi.
Olimme kesäkuun Singaporessa. Kävimme Malesian puolella Legolandiassa, muuten vain Singaporessa. Oli upea reissu
Vierailija kirjoitti:
No mikä sinusta sitten tuntuu samalta kuin nuorena?
Muistan, miten hauskaa oli parikymppisenä lähteä baariin vaikka joka viikonloppu. Nyt työntelisin mieluummin neuloja kynsien alle.
20 vuotta sitten: JEE PERJANTAI! Töistä suoraan Lissun luo korkkaamaan viinipullo, musaa kehiin ja siitä sitten baariin joskus.
Nyt: Ähh, Lissu laittanut viestin lähdenkö kaljalle. Ei huvittais, väsyttääkin. Pakko mennä, en kehtaa taas kieltäytyä. Juon kaks ja tuun vipalla, eli klo 23 lähtevällä, bussilla kotiin. Pitää muistaa juoda vettä ennen nukkumista ettei tuu kahden kaljan kokopäivänuokkumista.
Kuulostaa jonkun Nhl-pelaajan tai toimitusjohtajan turhalta marinalta
AP on mies, jolla elämä nuupahtanu.