Työpaikan huonoa ilmapiiriä koskevassa palaverissa jengi ihmetteli miksi emme saa sijaisia ja kerran olleet eivät tule uudestaan
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Huonoa johtamista. Parhaimmat esihenkilöt raskaassakin työssä ja pienillä resursseilla ovat niitä, jotka ovat läsnä ja ratkaisemassa ongelmia työarjessa, kannustavat ja motivoivat rakentavasti.
Pahimpia ovat ne, jotka heti aamusta sulkeutuvat koko päiväksi omaan poteroonsa ja näyttäytyvät vain silloin, kun tarvitsee tulla valittamaan, kuinka huonosti kaikki muut toimivat.
Meillä on juurikin tällä hetkellä noin. Seurauksena on jatkuvia saikkuaja, irtisanomisia, stressiä yötä päivää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen töissä ns. "duunarialan" firmassa, jossa työkaverit on melkein pelkästään miehiä. Ei tulisi mieleenkään, että tuollaisen asian takia alettaisiin palaveerata. Kaikki tulevat aamulla töihin, hoitavat duuninsa ja menevät illalla kotiin ja that's it. Ikinä ei ole ollut mitään ilmapiiriongelmia, juoruilua, selkäänpuukotusta tai mitään muutakaan, vaan porukka tulee työpaikalle tekemään töitä.
Onko hoitoalalla ylimääräistä aikaa pahansuopaan juoruiluun ja kiusaamiseen?
Yleensä itse valittavat kiireitään.
Kyllä siihen on aikaa, kun hoidetaan asukasta kahdestaan. Monet juttelevat ihan omia juttuja sen täysin autettavan puhumattoman mummon kuullen. Myös tauoilla on aikaa valittaa ja ihan siellä käytävällä kohdattaessa huudellaan toisten virheistä
Törkeää. Puhumaton mummokin on ihminen ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen töissä ns. "duunarialan" firmassa, jossa työkaverit on melkein pelkästään miehiä. Ei tulisi mieleenkään, että tuollaisen asian takia alettaisiin palaveerata. Kaikki tulevat aamulla töihin, hoitavat duuninsa ja menevät illalla kotiin ja that's it. Ikinä ei ole ollut mitään ilmapiiriongelmia, juoruilua, selkäänpuukotusta tai mitään muutakaan, vaan porukka tulee työpaikalle tekemään töitä.
Kun olen kuunnellut nuorison kesätyöpaikkojen miesduunari juttua niin kyllä on hoitoalan kiusaamiset pikkujuttu.
Ehkä monet analysoivat liikaa, joskus olen pomona ollut ja kun toinen sanoo toista rumaksi ja toinen vastaa että rumasti katsoo niin ota sitten vakavasti ja ei ollut hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hoitoalalla ylimääräistä aikaa pahansuopaan juoruiluun ja kiusaamiseen?
Yleensä itse valittavat kiireitään.
Kyllä siihen on aikaa, kun hoidetaan asukasta kahdestaan. Monet juttelevat ihan omia juttuja sen täysin autettavan puhumattoman mummon kuullen. Myös tauoilla on aikaa valittaa ja ihan siellä käyt
Onhan se kauheaa kun mummokin kuulee muuta kuin nyt vaihdan vaipan. Ja kyllä jatkan omia juttujani ja kerron myös mummolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä kun käyttäydytään kuin idiootit ja sitten vielä ihmetellään miksei saada sijaisia. Sana kiertää näistä paikoista aika nopeasti. Onko surkea esimies kun ei saa asiaan mitään muutosta?
Veikkaan, että (suurin) ongelma on juuri esimies.
Ei se esimies pysty siihen vaikuttamaan, mitä työntekijät puhuvat toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala, cateringala tai laitoshuolto...
Kettiöalalla ei edes tehdä työhyvinvointi/ilmpiirikyselyitä, niin ei voi olla se.
Uskaltaako Milla Riikka Lapanen omaa sukua Ovimatto tällä kertaa tehdä asialle jotain kun ei ole enää demarisisko vallassa? Tuskin sillä ministereistä alas päin kaikki työryhmien, pajojen, selvitysten ja tehostusten takana olevat ovat edelleen demareita. Sitä pulleaa ylempää keskijohtoa, jonka poistuminen työpaikalta ei näy ainakaan millään negatiivisella tavalla.
Onko hoitajilla kollektiivinen ja hoitamaton Tukholman syndrooma? Äänestäisivätkö lääkärit enää vastaavassa tilanteessa Kokoomusta? Eli siis jos ruiskukkapuolue veisi heitä kuin litran mittaa?
Olen hoitoalalla ja kerran vuoteen pitää täyttää työilmapiirikysely ja sitten sitä pohditaan ja mietitään miten parantaa ilmapiiriä.
Vastauksissa esimies sai huonot arvosanat, esimies tokaisi "jos täällä ei viihdy voi vaihtaa työpaikkaa, kyllä niitä löytyy".... SAIRAS NAINEN!! Ja edelleen esimies...
Ei millään kyselyillä ole mitään merkitystä yhtään mihinkään!!!
No, mä kuule just ostin. Mitäs siihen sanot jankuttaja? Ja olen tyytyväinen hallituksen toimiin. Laitahan tulemaan seuraava jankkaus isolla rivivälillä. Tietysti sama, minkä olet spämmännyt jo kymmeniin ketjuihin.