Työpaikan huonoa ilmapiiriä koskevassa palaverissa jengi ihmetteli miksi emme saa sijaisia ja kerran olleet eivät tule uudestaan
Kommentit (70)
Meillä pidettiin palaveri, missä kirjattiin yhteiset säännöt.
Kiusaajat olivat enkeleinä kailottamssa "ei saa kiusata, annetaan työrauha ja ei puhuta selän takana 😇"
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat olivat enkeleinä kailottamssa "ei saa kiusata, annetaan työrauha ja ei puhuta selän takana 😇"
Tällaista se on hoitoalalla. Ja nämä kiusaajat vaativat esimiestä korjaamaan ilmapiiriongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Naisaloilla on aina sama kaava. Liittoudutaan ja kiusataan heikompia.
Tai vahvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisaloilla on aina sama kaava. Liittoudutaan ja kiusataan heikompia.
Tai vahvempia.
Tai niitä, jotka tekevät töitä. Itse lähtevät "kirjaamaan" kun iltavuoro saapuu töihin, ja istuvat jossain kunnes työaika loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se on hoitoalalla. Ja nämä kiusaajat vaativat esimiestä korjaamaan ilmapiiriongelmat.
Nii meilläkin. Kiusatut otettiin jatkuvasti puhutteluun. Piti kuulemma kerrata miten työyhteisössä käyttäydyään... Kun monet puhuivat pahaa, niin tietty kiusattujen pitää muuttua. Eihän se muuten lopu.
Omalla kohdalla riitti raskaus syyksi kiusata. Päiväkoti kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Tuosta saisi aikaan hyvän ohjelmanumeron. Jokainen saisi kirjoittaa anonyymisti ehdotuksia pelisäännöiksi, ja sitten niistä keskusteltaisiin yhdessä.
Porukka aivan varmasti kirjoittaisi sellaisia sääntöjä, kuin: "Pirjo ei saa puhua paskaa Mairesta", "Tuija ja Hilla eivät saa riidellä", "Ritva ei saa syödä asiakkaille tarkoitettuja keksejä" yms. Kiva niistä sitten jutella.
Hoitoala ehdottomasti. Työpaikkakiusaajat savustaa kaikki osaavat työntekijät ulos. Ja johto uskoo näitä kiusaajia. Uskomatonta mutta totta. Nähty niin monessa paikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta saisi aikaan hyvän ohjelmanumeron. Jokainen saisi kirjoittaa anonyymisti ehdotuksia pelisäännöiksi, ja sitten niistä keskusteltaisiin yhdessä.
Porukka aivan varmasti kirjoittaisi sellaisia sääntöjä, kuin: "Pirjo ei saa puhua paskaa Mairesta", "Tuija ja Hilla eivät saa riidellä", "Ritva ei saa syödä asiakkaille tarkoitettuja keksejä" yms. Kiva niistä sitten jutella.
Meillä pomo lisäisi
" Maija ei saa puhua Tomin kanssa" (jos puhut niin selvitetään mistä puhuitte, vain Maijan kohdalla"
"Töissä ei puhuta vapaa-ajan asioista, vain työ puheet sallittu"
"Niina ja Katja ei saa puhua yhdessä enää, vaikka ovay kavereita"
"Ei saa sanoa työkavereilla kritiikkiä siitä, kuinka rikkovat lakia (vaikka sanot asiallisesti.) Herkkä voi lähteä koiin, jos itkettää liikaa"
"Ei saa järkätä vaippakakkua"
Otin ylemmälle taholle yhteyttä oma kohtaiseta kiusaamisesta, ja myös muita kiusattiin samojen henkilöiden toimesta.
Ylempi taho vastasi "Mitä haluat minun tekevän? Naisvaltanen ala nyt vain on sellainen. Hyvää päivän jatkoa"
Jengi sana jo itsessään täysin junttia.
Vierailija kirjoitti:
Jengi sana jo itsessään täysin junttia.
Ahaa, kiusaaja saapui
Onneksi olen töissä ns. "duunarialan" firmassa, jossa työkaverit on melkein pelkästään miehiä. Ei tulisi mieleenkään, että tuollaisen asian takia alettaisiin palaveerata. Kaikki tulevat aamulla töihin, hoitavat duuninsa ja menevät illalla kotiin ja that's it. Ikinä ei ole ollut mitään ilmapiiriongelmia, juoruilua, selkäänpuukotusta tai mitään muutakaan, vaan porukka tulee työpaikalle tekemään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen töissä ns. "duunarialan" firmassa, jossa työkaverit on melkein pelkästään miehiä. Ei tulisi mieleenkään, että tuollaisen asian takia alettaisiin palaveerata. Kaikki tulevat aamulla töihin, hoitavat duuninsa ja menevät illalla kotiin ja that's it. Ikinä ei ole ollut mitään ilmapiiriongelmia, juoruilua, selkäänpuukotusta tai mitään muutakaan, vaan porukka tulee työpaikalle tekemään töitä.
Onko hoitoalalla ylimääräistä aikaa pahansuopaan juoruiluun ja kiusaamiseen?
Yleensä itse valittavat kiireitään.
Narsismi rehottaa lähellä ja kaukana. Olen nyt yksinyrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen aikaa tarvita. Itseasiassa pientä kiusaa tekemällä voi jopa säästää aikaa, kun ei esim. haeta uusia pesulappuja tai roskapusseja loppuneiden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen aikaa tarvita. Itseasiassa pientä kiusaa tekemällä voi jopa säästää aikaa, kun ei esim. haeta uusia pesulappuja tai roskapusseja loppuneiden tilalle.
?
Itse kun oon ollut laitoshuoltajana sijaistamassa niin yhdessä sairaalassa sanottiin aina ihanaa, tänne on saatu sijainen ja toisessa taas meillä on joku sijainen. Aika selvää kumpaan paikkaan meni mielellään uudestaankin.
Päiväkoti
Kukaan ei arvosta nuoria työntekijöitä, eikä arvosteta sijaisia