Työpaikan huonoa ilmapiiriä koskevassa palaverissa jengi ihmetteli miksi emme saa sijaisia ja kerran olleet eivät tule uudestaan
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Otin ylemmälle taholle yhteyttä oma kohtaiseta kiusaamisesta, ja myös muita kiusattiin samojen henkilöiden toimesta.
Ylempi taho vastasi "Mitä haluat minun tekevän? Naisvaltanen ala nyt vain on sellainen. Hyvää päivän jatkoa"
Kuulemma kiinan kielessä 'riitaa' kuvaava merkki koostuu kolmesta naishahmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen töissä ns. "duunarialan" firmassa, jossa työkaverit on melkein pelkästään miehiä. Ei tulisi mieleenkään, että tuollaisen asian takia alettaisiin palaveerata. Kaikki tulevat aamulla töihin, hoitavat duuninsa ja menevät illalla kotiin ja that's it. Ikinä ei ole ollut mitään ilmapiiriongelmia, juoruilua, selkäänpuukotusta tai mitään muutakaan, vaan porukka tulee työpaikalle tekemään töitä.
Onko hoitoalalla ylimääräistä aikaa pahansuopaan juoruiluun ja kiusaamiseen?
Yleensä itse valittavat kiireitään.
Kyllä siihen on aikaa, kun hoidetaan asukasta kahdestaan. Monet juttelevat ihan omia juttuja sen täysin autettavan puhumattoman mummon kuullen. Myös tauoilla on aikaa valittaa ja ihan siellä käytävällä kohdattaessa huudellaan toisten virheistä/unohduksista niin, että koko talo varmasti kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen töissä ns. "duunarialan" firmassa, jossa työkaverit on melkein pelkästään miehiä. Ei tulisi mieleenkään, että tuollaisen asian takia alettaisiin palaveerata. Kaikki tulevat aamulla töihin, hoitavat duuninsa ja menevät illalla kotiin ja that's it. Ikinä ei ole ollut mitään ilmapiiriongelmia, juoruilua, selkäänpuukotusta tai mitään muutakaan, vaan porukka tulee työpaikalle tekemään töitä.
Onhan siihen. Ei siihen mene ylimääräistä aikaa, kun et puhu keikkalaisille ja opiskelijoille etkä muutenkaan auta työkavereita. Ja tietenkin valitset itsellesi ne kaikkein helpoimmat hoidettavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajillakin on lakisääteiset tauot
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan päiväkotia pkseudulta
Bingo! Tekisi mieli paljastaa nimi ja kaupunki
- ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin ylemmälle taholle yhteyttä oma kohtaiseta kiusaamisesta, ja myös muita kiusattiin samojen henkilöiden toimesta.
Ylempi taho vastasi "Mitä haluat minun tekevän? Naisvaltanen ala nyt vain on sellainen. Hyvää päivän jatkoa"
Kuulemma kiinan kielessä 'riitaa' kuvaava merkki koostuu kolmesta naishahmosta.
Sielläkin siis sovinismi rehottaa, mutta eipä siinä mitään uutta. Kunhan vain aukaisisit sinäkin silmäsi.
Vuorotöihin ei kulje linja-autoja eikä kukaan osta autoa 6 kuukauden sijaisuuden takia.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaiset.
Positiivisten ihmisten työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä kun käyttäydytään kuin idiootit ja sitten vielä ihmetellään miksei saada sijaisia. Sana kiertää näistä paikoista aika nopeasti. Onko surkea esimies kun ei saa asiaan mitään muutosta?
Veikkaan, että (suurin) ongelma on juuri esimies.
Vierailija kirjoitti:
Naisaloilla on aina sama kaava. Liittoudutaan ja kiusataan heikompia.
Mutta keski-ikäinen mies on kaikista hirvein. Vetelehtii tekemättä mitään, pilkkaa naisia ja nuorempia työkavereita, nakittaa muut tekemään työnsä ja valittaa kun on niiiiiin kiire... Ja kun kerrankin tekee jotain, tukkii ryhmän Whatsappin 45 kuvalla eri kulmista, että nyt on paperit nidottu yhteen. Ja se tietty naisporukka hurraa ja lepertelee, samalla kun muut tekee työt. Ja sitten ihmetellään miksi ilmapiiri on niin huono
Työsuojeluhenkilöstön varmaan osaisi neuvoa, aika iso rooli on esimiehellä, ehkä sopimaton tehtäväänsä.
Joku palvelutalo, johon haetaan työntekijöitä nonstop? Koeajalla kaikki saa potkut, kun esimies on perkeleestä. Kerran olin, lopun elämän vaikka ilman mitään työtä, kunhan ei tarvitse mennä metriäkään lähemmäs tälläistä kauhukotia. Vastaus siis hoitoala.
Yksi läheinen jo vuosikausia ennen hoitoalan ahdinkoa sanoi, että eipä tarvitse ihmetellä, jos joku ei tule heille kun pakon edessä sijaistamaan/harjoitteluun, kun osa vakkareista kohtelee todella tylysti. Mitälie tuostakin sitten saa.
Kuulostaa ihan sote-alalta. Naiset hoitaneet työilmapiirin siihen kuntoon, että työttömyys houkuttelee enemmän kuin työnteko tuolla.
Huonoa johtamista. Parhaimmat esihenkilöt raskaassakin työssä ja pienillä resursseilla ovat niitä, jotka ovat läsnä ja ratkaisemassa ongelmia työarjessa, kannustavat ja motivoivat rakentavasti.
Pahimpia ovat ne, jotka heti aamusta sulkeutuvat koko päiväksi omaan poteroonsa ja näyttäytyvät vain silloin, kun tarvitsee tulla valittamaan, kuinka huonosti kaikki muut toimivat.
Meillä samaa pskaa siivousalalla. Kokoajan pitää tehdä ja tehdä oman hyvinvoinnin ja jaksamisen kustannuksella. Yksi ihminen tekee kolmen ihmisen työt. Ja työilmapiiri on sen mukaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen on aikaa, kun hoidetaan asukasta kahdestaan. Monet juttelevat ihan omia juttuja sen täysin autettavan puhumattoman mummon kuullen. Myös tauoilla on aikaa valittaa ja ihan siellä käytävällä kohdattaessa huudellaan toisten virheistä
Kävin katsomassa muistisairasta ja iäkästä mummoani hoitokodissa ja oli järkytys kuunnella nuorten naisten juttuja aina kertapnoista viikonloppu ryyppäjäisiin. Siis eikö osa hoitajista yhtään ajattele mitä suustaan päästävät kaikkien kuullen??
Veikkaan päiväkotia pkseudulta