Naiset. Tuntuuko joltakin siltä, että elämä olisi mukavempaa, jos aviomiestä ei olisi?
Jotenkin ajauduin naimisiin miehen, josta en pitänyt, kanssa. Olin jo 30-vuotias eikä muut olleet ehdottaneet naimisiin menoa. Avioliitto on ollut surkea. Ainut hyvä puoli on ollut, että on syntynyt kaksi lasta. Olinko ollut onnellisempi, jos olisin odotanut, että löytyy parempi puoliso tai olisin elänyt yksin.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mennessäni naimisiin, että saisin mieheni muuttumaan. Saisin hänen oppimaan käytöstapoja, moraalia jne. Hän on yhä edelleen sama huonokäytöksinen, röyhkeä, itsekäs, äänekäs, väkivaltainen jne. Kaikki paha on hänessä synnynnäistä ja lapsuudenkodista opittua.
Avioero tuntuu monimutkaiselta ja raskaalta varsinkin, kun on kaksi lasta. Olen aviossa vaikka kärsin.
Ei se ole. Ota yhteys sosiaalitoimistoon ja ala järjestellä asioita. Ihan vaikka lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yleinen kuvio. Valtaosa naisista ei loppupeleissä halua miestä ja seksiä, vaan parisuhteen ja lapsia. Mies ja seksi ovat vain välttämättömiä pahoja jotka tarvitaan suhteen ja lapsen saadakseen
Meinaatko? Minä nimenomaan halusin miehen ja seksiä, lapsista en ole ikinä välittänyt.
N45
Kuulut vähemmistöön. Suurimmalla osalla naisista lapset ovat ykkösprioriteetti, mies tulee sijalla 31 tai jotain sinnepäin. Mies on otettu siksi koska sinkkuna lapsien teko vaatii joitakin erikoisjärjestelyjä, eikä miehen talouteen tuoma lisärahoituskaan haitaksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Mies on pettänut minua. Hänet on kerran tuomittu raiskausyrityksestä. Hän kyllä otti opikseen, kun sai tuomion. Voisiko kukaan nainen jatkaa miehen kanssa, jota on oikeudessa rangaistu? Lasten tähden minä olen jatkanut.
Lasten tähden siirrät taakkaa eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu että olisi. Mieheni ei ole halunnut seksiä kanssani kohta neljään vuoteen. Hän ei kosketa minua edes ohimennen.
En nyt halua tuomita ketään, mutta aika oito on miehesi. Jos hän ei ole harrastanut seksi eikä kosketellut sinua neljään vuoteen, eikös hän ole tehnyt sitä silloin jonkun toisen kanssa. Ei kai kukaan mies noin kauan ilman ole, jos seksiä vaan jossain on saatavilla
Ainakin väittää ettei ole, ei ole kuulemma runkannutkaan. Uskoo ken uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Mennessäni naimisiin, että saisin mieheni muuttumaan. Saisin hänen oppimaan käytöstapoja, moraalia jne. Hän on yhä edelleen sama huonokäytöksinen, röyhkeä, itsekäs, äänekäs, väkivaltainen jne. Kaikki paha on hänessä synnynnäistä ja lapsuudenkodista opittua.
Avioero tuntuu monimutkaiselta ja raskaalta varsinkin, kun on kaksi lasta. Olen aviossa vaikka kärsin.
Myös lapsesi kärsivät. Raskasta ero on ensin, mutta kun saat oven perässäsi huusholliin, jossa saavat lapset kasvaa rauhassa ja sinä itsekin olla oma itsesi, raskaus häviää. Tilalle tulee onni, ilo ja helppous. Usko minua.
Eihän elämän tarvitse jatkua samanlaisena hautaan asti.Kaikki ihmiset muuttuu jollain tapaa iän myötä. Iloitse nyt lapsistasi ja ole onnellinen, että olette saaneet heidät. Sitten kun lasten on aika lähteä maailmalle, tilanne on eri ja voit tehdä uusia ratkaisuja elämäsi suhteen. Jotkut jäävät huonoon avioliittoon katkeroitumaan, jotkut ottavat eron ja alkavat Elämä vol. 2:n. Tai voi tehdä jotain siltä väliltä, elää omaa elämää löyhässä avioliitossa, jossa kummallakin on omat menonsa.
Alkaa selvitä miksi ihmiset kulkevat naamat väärinpäin, kiukuttelevat työpaikoilla, hyppivät vieraissa, näyttävät väsyneitä. Todella masentavia kirjoituksia avioliitoista täällä. Ainoa elämä menee hukkaan kitumalla väkisin parisuhteessa, johon joskus on erehtynyt. Vieläpä lapset vedetään samaan pskaan ja annetaan mallia, mihin hänkin sitten isona ryhtyneet. Seuraava sukupolvi pitää itseään omaehtoisesti huonoissa oloissa.
Tuo sukupolviasia on ihan totta. Avioliiton malli siirtyy omille lapsille väistämättä. Olen nyt itse tilanteessa, jossa mieheni on alkanut toistaa omien vanhempiensa kieroutunutta liittoa. Loppuun asti en aio tätä katsella, niin kuin he tekivät. Lapsetkin on jo isoja, niin kohtapuoliin on aika toimia.
Meidät vihittiin kirkossa. Muistan papin vihkipuheesta jotai:"minkä Jumala on yhdistänyt sitä ihminen ei erottako". Onko avioeron ottaminen syntiä?
Vierailija kirjoitti:
Meidät vihittiin kirkossa. Muistan papin vihkipuheesta jotai:"minkä Jumala on yhdistänyt sitä ihminen ei erottako". Onko avioeron ottaminen syntiä?
Avioeroa ei tule ottaa muutoin kuin uskottomuuden tähden , eli siis huoruuden tähden. Esi. Matt 5: 32 , mutta jos uskomaton puoliso eroaa, niin erotkoon 1Kor 7:12
Mikä jumala sen on yhdistänyt jos maistraatissa käyty?? Missä se jumala luuraa? Ukrainassa tai jerusalemissa tms ei ainakaan. Ihme olio on.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on ihmisen keksintöjä, jotka on pistetty Jumalan tiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
otan osaa... mutta miksi teit lapset?
Nimenomaan menin naimisiin, koska halusin lapsia. Minua pelotti lapseton elämä.
Öööö, naimisiin koska halusit lapsia? Tiesithä että avioliitto ei ole raskauden edellytys?
Vierailija kirjoitti:
Mikä jumala sen on yhdistänyt jos maistraatissa käyty?? Missä se jumala luuraa? Ukrainassa tai jerusalemissa tms ei ainakaan. Ihme olio on.
Käsittääkseni toisillen annettu vihkivala on pätevä Jumalan edessä, vaikka se oli annettu maistraatissa.
Toisaalta, jos joku nyt alkaisi miettiä tuota avioeron syntisyytä ja sitä kannattaako sitten avioitua, niin ehdottomasti kannattaa koska sukupuoliyhteys aviotumatta on haureudessa elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos joku nyt alkaisi miettiä tuota avioeron syntisyytä ja sitä kannattaako sitten avioitua, niin ehdottomasti kannattaa koska sukupuoliyhteys aviotumatta on haureudessa elämistä.
Haureus on parasta. Ite harrasta haureutta naapurin vaimon kanssa vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni toisillen annettu vihkivala on pätevä Jumalan edessä, vaikka se oli annettu maistraatissa.
Unohtakaa nyt se Jumala! Eipä näytä paljonkaan virkaansa hoitaneen, jos suhteet on tuollaisia. Ihmiset on naimisissa keskenään eikä Jumalan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa nyt se Jumala! Eipä näytä paljonkaan virkaansa hoitaneen, jos suhteet on tuollaisia. Ihmiset on naimisissa keskenään eikä Jumalan kanssa!
Ei päätä pensaaseen. Meillä on Välimies.
En nyt halua tuomita ketään, mutta aika oito on miehesi. Jos hän ei ole harrastanut seksi eikä kosketellut sinua neljään vuoteen, eikös hän ole tehnyt sitä silloin jonkun toisen kanssa. Ei kai kukaan mies noin kauan ilman ole, jos seksiä vaan jossain on saatavilla