Miksi sanotaan että yksiössä hajoaa pää, mistä se johtuu??
Eihän isossa asunnossakaan oleilla aina kuin yhdessä huoneessa kerrallaan??
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jos on laivamatkalla, ei siinä hytissäkään ala ahdistaa. Tai jos alkaa, voi lähteä tekemään jonkinlaisen lenkin. Eli kaikki on itsestä kiinni.
Kuinka moni viettää laivan hytissa vuoden aikana yhtä monta tuntia kuin kotonaan?
Onko sinun jotenkin vaikea hahmottaa ero lähes päivittäisellä kotona viettämisellä ja satunnaisella reissulla?
Itseä vituttaa kun ostin täysin vääränlaiset huonekjalut kun muutin yksiöön . Olen myös niin pihi että en ole raaskinut niitä heittää pois ja uusia. oisi pitänyt ostaa pienempiä, kapeampia jne. No, näillä mennään.. Ei näitä kukaan edes osta kun ikea kamaa. (mutta ei kaikista halvinta xD)
Uusissa kerrostaloissa yksiöt on rakennettu tosi fiksusti, tuntuvat tilavilta ja avarilta. Ne entisajan huonosti suunnitellut ahtaat yksiöt niistä se huono maine pääosin tulee.
Olen kerinnyt asumaan kahdessa yksiössä, toinen oli 1970-luvulla rakennettu, todella surkea koppi ja masentava. Toinen 2010-luvulla rakennettu, avaralta tuntuva käytännöllinen ja jopa tilava yksiöksi. Tuollaiseen 1970-luvun koppiin en suostuisi enää muuttamaan.
Nautin talvet yksiöstäni täysin siemauksin. Kesällä saa huolehtia neliöistä riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on laivamatkalla, ei siinä hytissäkään ala ahdistaa. Tai jos alkaa, voi lähteä tekemään jonkinlaisen lenkin. Eli kaikki on itsestä kiinni.
Tai hotellissa, jos ei johonkin sviittiin majoitu, niin yleensä on vain 1 huone, ahdistaako silloin?
Kaikki ei haaveile omasta pihasta. Pääsee helpommalla kun ei oo taakkana pihahommia, lumen kanssa taistelua jne.
Johtuu siitä, kun jengi tietää, että sä asut YKSIÖSSÄ, eli ahtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hotellissa, jos ei johonkin sviittiin majoitu, niin yleensä on vain 1 huone, ahdistaako silloin?
Kyllä ahdistaa. Siellähän ei voi muuta kuin käydä suihkussa ja nukkumassa, muuten tulee hotellikuolema heti. Silti pikkuinen huone matkalla riittää, koska eihän sitä muutenkaan matkusta hotellissa oleskellakseen, ainakaan minä.
Juu, en ymmärrä, että mulla pitäisi olla huone tai kaksi lisää tyhjillään "estämässä pään hajoamista". Tähän 16m2:öön mahtuu just kaikki mitä tartten ja ylimääräistä krääsää ei pääse kertymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ahdistavaa kun ei ole tilaa tehdä muuta kuin nukkua ja katsoa telkkaa. Kaikki toiminnot samassa huoneessa: keittiö ja roskien säilytys, olohuone, pyykinkuivatus, makuuhuone. Makuuhuoneenhan pitäisi olla erillinen tila jonne mennään rauhoittumaan illalla. Millekään ei ole kunnollisia säilytystiloja, siivousvälineet on näkösällä jne. Aamulla herätessä näkee heti tiskit keittiön tasolla.
Ei vaan osata sisustaa pientä kämppää. Kuivausrumpu on keksitty.
Ei se kuivausrumpu ratkaise mitään, kun ei siinä voi kuivata kuin lakanat, pyyhkeet ym. sellaiset. Ainakin minun vaatteissani on kaikissa pesuohjeessa rumpukuivaus kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei haaveile omasta pihasta. Pääsee helpommalla kun ei oo taakkana pihahommia, lumen kanssa taistelua jne.
Sellaisiakin ihmeitä on kuin pihallisia yksiöitä. Kelpaisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin riippuu ihmisestä. Ei minulla hajoa pää yksiössä sen enempää kuin kolmiossakaan esimerkiksi. Ei johdu siis asunnosta.
Tämä. Ei ole omalla kohdalla ollut asunnon koolla suoraa merkitystä mielenterveyteen, kun liikuntakyky on ollut tallella ja ulos päässyt lenkkeilemään tai asioille/huvituksiin halutessaan. Suurempi merkitys oli muutolla kaupungista landelle, se selkeästi paransi omaa yleistä elämänlaatua (metsäluontoon ja vesille pääsee käytännössä välittömästi avaamalla ulko-oven).
Hyvin on polla säteillyt vuosia eri yksiöissä asuessani. Ei tunnu yhtään henkisesti eikä fyysisesti ahtaalta ja yksiöitä etupäässä olen hakenut. Riippunee myös sisustusmausta ja siitä, onko esineet harkittuja hankintoja, vai haalittua roinaa sen kummemmin miettimättä.
36 neliötä ja hyvin toimii. Mihin ihmeeseen tarvitsette 200 neliötä?
Kaikki emme ole samanlaisi. Sinä kyyläät ikkunassa naapureitasi, moni keskittyy omaan elämäänsä kerrostalossa