Aika pitkäksi on leipäjonot kasvaneet
Mentiin bussilla yhen tällaisen jonon ohi ja edessä istuneet mummot kohahtivat ääneen kun näkivät sen pituuden. Mikäköhän on hallituksen suunnitelma kun yhä isommalla osalla ihmisistä ei pian näyttäisi olevan enää varaa edes ruokaan?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Multa tuli yks päivä sellanen ihan normaalin näkönen vähän vanhempi nainen kysymään bussirahaa, siis pysäytti kadulla ja kysyi
Ei mulla käteistä ollu ni joutu sanomaan että ei nyt onnaa.
Ei oo muuten eka kerta tässä 4 vuoden aikana kun tää on tapahtunut, tosin rahaa on kysytty muuhun ku bussiin.
Meidän rahat menee suoraan Yhdysvaltojen aseteollisuudelle. Sotiin, mitkä eivät ole meidän.
Säälihän se on.
Vieläkö bussissa voi rahalla maksaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa tuli yks päivä sellanen ihan normaalin näkönen vähän vanhempi nainen kysymään bussirahaa, siis pysäytti kadulla ja kysyi
Ei oo muuten eka kerta tässä 4 vuoden aikana kun tää on tapahtunut, tosin rahaa on kysytty muuhun ku bussiin.
Meidän rahat menee suoraan Yhdysvaltojen aseteollisuudelle. Sotiin, mitkä eivät ole meidän.
Säälihän se on.
Voi. Käteismaksulippu on vaan kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälihän se on.
Voi. Käteismaksulippu on vaan kalliimpi.
Ei Helsingissä mielestäni voi vai olenko väärässä. Kävelen matkat.
Kumpi pidempi? Orpon tunnin juna vai leipäjono Helsingissä tai Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden ihmisen joka kävi leipäjonossa. Ruokaan ei ollut rahaa, mutta päivittäiseen kossupulloon oli. En kadehdi häntä.
Tunnollinen veronmaksa hän, suurin osa kossun hinnasta palautui valtiolle verotuloina.
Hävetkää meijän päättäjät että suomen kaltaisessa maassa joidenkin täytyy hakea ruokaa leipäjonosta. Perustulo.
Leipäjonoissa on etupäässä Ukrainalaisia, Venäläisiä ja Virolaisia. Mikä on kun rahat eivät riitä tälle porukalle? Saavatko vähemmän Kela-tukia kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää meijän päättäjät että suomen kaltaisessa maassa joidenkin täytyy hakea ruokaa leipäjonosta. Perustulo.
Jos tulisi joku perustulo systeemi niin jäisi vielä vähemmän rahaa ruokaan. Ainakin tällä hallituskokoonpanolla.
Jos olisin oikein köyhä, asuisin Helsingissä ja alkais vitut Taa ja näyttää epätoivoiselle, menisin joka päivä parin mielenosoituskyltin kanssa jonnekin Senaatintorille tms paikkaan missä on turisteja, ja pyrkisin pilaamaan Suomi-kuvaa turisteille. Kylteissä lukis englanniksi jotain protesti tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno loiset
Haluakko turpaas? Näin retorinen kysymys sinulle koska ethän sinä tuollaista minulle uskaltaisi sanoa kasvotusten 🤔
Ei tarvinne pelätä, että sinuun törmää ulkona. Päivä menee kaljan juontiin ja sisällä röökaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma vain Helsingissä.
Ainakin Tampereella on kyllä myös älyttömän pitkät jonot
Tampereen jonoista kun oli Aamulehdesä, niin kuvassa oli hakijoita, jotka vetelivät röökiä siinä odotellessa. Jos on varaa tupakkaan, niin ruokajono ja köyhyyden vinkuminen on ihan väärä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on Suomessa varaa ruokaan jos ei itse tuhlaa rahojansa.
Ei itseasiassa ole. Jos sairastuu vakavasti, ei välttämättä pääse erikoissairaanhoitoon. Silloin on mentävä yksityiselle, tai kuolee hoitojonoon.
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonon elintarvikkeet tulee niiden muiden tukien päälle. Hölmöä se kai olisi jättää hakematta. Itse en tosin hae kun olen ylpeä työläinen.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että teidän oikeistopellejenkin olisi kivempi asua täällä kun ihmisten ei tarvitsisi turvautua rikollisuuteen pysyäkseen hengissä, mihin tässä selkeästi ollaan menossa. Mutta kun ei teidän aivokapasiteetti selkeästi riitä näin syvällisiä miettimään niin minkäs sille mahtaa
Vaikutat lainkuuliaiselta ja miellyttävältä, normaalilta ihmiseltä jo nyt, ennen leikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja nimenomaan perustulo, ei yleistukea! Yleistuesta seuraisi todennäköisesti yhä pitenevät jonot ja yhä useampi jonottaja tulisi olemaan työssä käyvä (kuten Briteissä).
Vierailija kirjoitti:
en ole ollut leipäjonossa enkä meinaa olla, ostan jauhot ja teen joskus sämpylöitä
Todennäköisesti kaupasta saa leipää halvemmalla, kun laskee sähkön mukaan. Itse tehdyt ovat kyllä parempia.
Miten tuo apu menee maalla?Kaupatkin jotain Saleja ja K-Marketteja eli kalliimmat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen leipää kotona halpaa ja hyvää. Sekä varaudun seuraavaan kuukauteen elintarvikkeiden suhteen.
Tarpeeksi köyhä kun on niin ei ole varaa ostaa ensi kuuksi ruokaa kun täksi kuuksikaan ei tahdo saada riittävästi. Samasta syystä ei voi välttämättä ostaa ruokaa silloin kun sitä saisi halvemmalla (tarjoukset, isompi pakkaus pienemmällä kilohinnallla jne.).
Suomessa ihmiset jonottavat yhden euron arvoista ilmaista ämpäriäkin! Tottakai riittää ihmisiä jonottamaan 20-30 euron ruokakassiakin! Ne tukirahat voi käyttää sitten johonkin muuhun!