Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatteko te aina kahvinkeittimen, vedenkeittimen yms. vekottimet pois seinästä käytön jälkeen?

Vierailija
28.08.2024 |

Mä olen pidempään kuunnellut, kun esimies kahvihuoneessa huokalee lukiolaisensa perään, kun "ei se opi" ja joka päiväistä tappelua. Toisinaan kertoo asiaa hieman silmäkulmat kostuneenakin.

En yleensä kysele, mutta nyt alkoi uteluttaa, kun tuota juttua on riittänyt varmaan jo vuoden päivät. Meillä on myös saman ikäiset muksut. "Mitä ei lapsi opi?" Rohkenin kysyä.

Se ei ota kahvinkeittimen johtoa pois seinästä käytön jälkeen. Tai minkään muunkaan sähkölaitteen. Öö, miksi pitäisi? Sitten kolme naista lähes hyökkää, ettei syty tulipaloa!! Kyllä sen verran pitää välittää, että johdot otetaan pois. Ethän sä vedenkeitintäkään jätä seinään tai laturia?!

Kyllä mä jätän. Tiedän, että laturia ei pitäisi jättää, mutta välillä se jää mullakin. Meillä on myös pesukoneet seinässä koko ajan, kuten telkkari, stereot yms. Kaikki kodinkoneet.

Aivan pöyristyneenä kattovat, että onneksi eivät asu nääpurissa, kun ollaan noin välinpitämättömiä. Ok...

'eikö se olisi sitten helpompi katkaista sähköt sähkökaapista suoraan yhdestä nappulasta. NIIN EI VOI TEHDÄ! Sinne ei saa kuulemma koskea kuin valtuutettu sähköihminen!

Liuta 50-60 vuotiaita naisia. Olenko mä elänyt koko elämäni ihan pieleen? En tiedä ketään, joka repisi kodinkoneet seinästä käytön jälkeen viimeistään, kun lähtee kotoa.. vai tiedänkö?

Miten itse toimit ja miksi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otan kotona.

Vierailija
22/24 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ikinä, mutta 91-vuotias isäni ottaa, ainakin kahvinkeittimen johdon irti valmistettuaan kahvit sillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kyllä kaikki sähkölaitteet päälle. Toisinaan ulos lähtiessä tuikkaan vielä verhot tuleen!

Vierailija
24/24 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut ottamaan töpselit pois seinistä uusittuani salaman jälkeen pienkoneita kodissani. Sanonta, ettei salama iske kahdesti samaan paikkaan ei pidä meidän kulmilla paikkansa. Huvittaa sitten uuden naapurit, joita varoitellaan salamista ja kauhea itku kun laitteita meni ja vakuutuksessakin omavastuu ei kata kaikkia rikki menneitä. 

Ihmiset luottavat aika lailla kodin laitteisiinsa ja niiden turvallisuuteen. Mökillä sama juttu, etten jätä töpseleitä seinään.

Aina ei ole paloriskistä suurinta vaaraa, vaan mitä muuta  tulee sinun sähköverkkoa pitkin. 

En tiedä, miten se ikään liittyy. Miekaverini on kolmekymppinen sähkömies ja repii aina töpselit irti seinistä.

Paikoissa, missä sähköjohdot eivät ole pitkältä matkalta maakaapeloituja, voi ukkonen tehdä pahaa tuhoa. Sen takia mökiltä lähdettäessä otetaan pakastinta lukuunottamatta kaikki laitteet irti, kesäisin ilmalämpöpumpulta sulake. Kaupungeissa samaa ongelmaa ei yleensä ole, kun sähköt kulkee maakaapeleissa.