Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko tehdä vaatteita?

Vierailija
28.08.2024 |

Itseäni ahdistaa hieman vaate ostokset, koska se on melkein sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Ensin täytyy löytää kivan näköinen vaate jota kehtaa käyttää ja sitten täytyy sovittaa onko sopiva ja jos on liian kallis tai materia ei tunnu hyvältä jne...

Helpommalla pääisi, jos osaisi tehdä vaatteensa itse...

Tykkäätkö käydä vaateostoksilla?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat kyllä osaan neuloa, mutta siihen se sitten jääkin 

Vierailija
2/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ommellut kaikkea vauvan vaatteista iltapukuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tykkää shoppailla vaatteita. Se on työlästä ja siihen uppoaa hirveästi aikaa, että löytää edes jotain. Osaan vain neuloa sukkia, lapasia, pipoja ja sellaisia, mutta en ommella vaatteita.

Vierailija
4/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut minkäänlaisista ompelutöistä.

Vierailija
5/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän riskiä, kun ostaa halvalla käytetyn mutta hyväkuntoiseksi luokitellun (netistä).

Vierailija
6/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ommella, mutta nykyään en jaksa selkäkipujen tähden.   Tein pyjamia, koska oli vaikea löytää mieleisiä.  Nyt vasta Zalandolta ostin jotka olivat pitkähihaisia ja lahkeesta kapenevia, olin tyytyväinen.

Turha puhua kankaat ovat liian kalliita, samalla hinnalla et saa ostaen valmiina laadukkaita pitkiä housuja kuin itse tehden.

Vierailija
7/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen mielelläni.  Hyvälaatuisia kankaita on vaan vaikea löytää. Netistä tilaaminen on vähän arpapeliä.

Vierailija
8/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Üp

Vierailija
9/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen "parempia" vaatteita, siis mekkoja, hameita, juhlavaatteita. Mitään yksinkertaisia säkkejä tyyliin päänaukko ja holkkihihat en viitsi tehdä.

Vierailija
10/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan ommella, mutta nykyään en jaksa selkäkipujen tähden.   Tein pyjamia, koska oli vaikea löytää mieleisiä.  Nyt vasta Zalandolta ostin jotka olivat pitkähihaisia ja lahkeesta kapenevia, olin tyytyväinen.

Turha puhua kankaat ovat liian kalliita, samalla hinnalla et saa ostaen valmiina laadukkaita pitkiä housuja kuin itse tehden.

Meinasin tehdä lapselleni aikoinaan kahdet housut valkoisesta kankaasta, jotta saaristossa punkit huomaisi helpommin. Kangas, vetskarit ja langat maksoi yhteensä 50 euroa. 

Paluumatkalla poikkesin halpakauppaan ja siellä oli tarjouksessa lasten valkoisia farkkuja eurolla. Ostin viidet farkut (myös isompia kokoja tuleville vuosille)  yhteensä 5 eurolla ja kankaat jäi kokonaan käyttämättä. Kyllä suututti. 

Vierailija
11/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn alla on nyt neulepaita, mutta olen siinä hommassa aika hidas. Joskus olen ommellutkin vaatteita, mutta minulla ei ole ompelukonetta. 

Vaateshoppailu ei ole mun juttu. Joskus löydän kivan vaatteen sattumalta marketista. Muuten en millään jaksaisi lähteä vaatekauppoihin. 

Vierailija
12/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn alla on nyt neulepaita, mutta olen siinä hommassa aika hidas. Joskus olen ommellutkin vaatteita, mutta minulla ei ole ompelukonetta. 

Vaateshoppailu ei ole mun juttu. Joskus löydän kivan vaatteen sattumalta marketista. Muuten en millään jaksaisi lähteä vaatekauppoihin. 

Mulla on sama juttu vaatteiden ostamisen kanssa, että sattumalta löydän jotain kivaa, mutta etsimällä etsiminen on sitä mitä ei jaksaisi

Vierailija
13/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä mitään käsitöitä. Tykkään käydä vaatekaupoissa kaikessa rauhassa. Uudet vaatteet on ihania.

Vierailija
14/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut ainakin helppo ommella.  Reilun kokoiseen kankaaseen ommellaan housun muoto.  Sitten vaan leikkaa irti sauman vierestä muutama milli.

Vierailija
15/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä vaatteita. En kovin hyvin ommellen, neuloen kyllä. Tarpeen vaatiessa saisin kyllä perheen vaatetettua.

Vierailija
16/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tehdä lapselleni aikoinaan kahdet housut valkoisesta kankaasta, jotta saaristossa punkit huomaisi helpommin. Kangas, vetskarit ja langat maksoi yhteensä 50 euroa. 

Paluumatkalla poikkesin halpakauppaan ja siellä oli tarjouksessa lasten valkoisia farkkuja eurolla. Ostin viidet farkut (myös isompia kokoja tuleville vuosille)  yhteensä 5 eurolla ja kankaat jäi kokonaan käyttämättä. Kyllä suututti. 

Löysit kyllä uskomattoman kallista valkoista kangasta, jos tuo summa meni. Tai sitten lapsesi on 180 cm pitkä.

Vierailija
17/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ommella ihan mitä vain ja olen ommellutkin, koska olen viimeiset 45 vuotta ollut 180-senttinen. Tykkäisin kyllä shoppailemisestakin, mutta tarjonta on aika ohutta.

Nykyisin neulon, koska neuloen vaatteet valmistuvat hitaasti.

Vierailija
18/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatetusalan artesaani, eli kyllä osaan. Nykyään boikotoin Eurokangasta ja etsin materiaalit kirppareilta. 

Vierailija
19/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan leikata jätesäkkiin kolme reikää

Vierailija
20/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän minkä muotoisia / kokoisia kankaanpalojen pitää olla, sitten osaisi ommella reunoja myöten käsin. Ompelusieni auttaa? Kone voi olla hankalampi, ellei ole sormisuojia ja kädet suojattu. Entä hihojen ja kauluksen ompelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi