Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko tehdä vaatteita?

Vierailija
28.08.2024 |

Itseäni ahdistaa hieman vaate ostokset, koska se on melkein sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Ensin täytyy löytää kivan näköinen vaate jota kehtaa käyttää ja sitten täytyy sovittaa onko sopiva ja jos on liian kallis tai materia ei tunnu hyvältä jne...

Helpommalla pääisi, jos osaisi tehdä vaatteensa itse...

Tykkäätkö käydä vaateostoksilla?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt otsikossa eri asiaa kuin kysymyksessä?

Vierailija
22/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaatetusalan artesaani, eli kyllä osaan. Nykyään boikotoin Eurokangasta ja etsin materiaalit kirppareilta. 

Miksi boikotoit?

Minä muistelen kaihoten 80-90-lukujen kangaskauppoja, myös Eurokangasta. Sitten pienet kaupat lopettivat ja Eurokankaasta tuli raivostuttava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaatetusalan artesaani, eli kyllä osaan. Nykyään boikotoin Eurokangasta ja etsin materiaalit kirppareilta. 

Miksi boikotoit?

Minä muistelen kaihoten 80-90-lukujen kangaskauppoja, myös Eurokangasta. Sitten pienet kaupat lopettivat ja Eurokankaasta tuli raivostuttava.

Juuri tuon takia mitä sanoitkin. Toisekseen, kirpparit ja kierrätyskeskukset ovat täynnä käyttökelpoista materiaalia jota saa huomattavasti halvemmalla. Puhumattakaan siitä mikä kuormitus tekstiiliteollisuudella ylipäätään on ympäristöön, nykyinen pikamuoti/kertakäyttö trendi pahentaa sitä vaan entisestään. 

Vierailija
24/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi boikotoit?

Juuri tuon takia mitä sanoitkin. Toisekseen, kirpparit ja kierrätyskeskukset ovat täynnä käyttökelpoista materiaalia jota saa huomattavasti halvemmalla. Puhumattakaan siitä mikä kuormitus tekstiiliteollisuudella ylipäätään on ympäristöön, nykyinen pikamuoti/kertakäyttö trendi pahentaa sitä vaan entisestään. 

Jos vaatteet tekisi itse, niitä arvostaisi varmasti paljon enemmän ja eikä tulisi samalla tavalla tekstiili jätettä kyllästymiseen myötä 

Vierailija
25/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt otsikossa eri asiaa kuin kysymyksessä?

Saman asian kysyminen kahdesti on turhaa; varsinkin, kun vastaus vaihtoehdoista 4 on itsessään linkittynyt otsikkoon

-Ap

Vierailija
26/27 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi boikotoit?

Joka kerta, kun näen YouTubessa joko Temu tai Vinted mainoksia, ne aiheuttaa mulle hieman surullisen olon. Molemmat mainokset sinänsä ovat hyvin tehty, mutta siinä missä Temu kannustaa ostamaan "kuin miljardööri" jatkuvasti uutta ja uutta, on Vinted päinvastainen jossa korostuu se kuinka paljon ylimääräistä materiaa (tässä tapauksessa vaatteita) on olemassa 

Vierailija
27/27 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan leikata jätesäkkiin kolme reikää

Törkytyylilyyli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan