Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Romukullan myynti? Kokemuksia?

Vierailija
28.08.2024 |

Nyt on hieman tiukka tilanne ja laatikossa lojuu erilaisia kultakoruja joita on tullut perintönä ja lahjoina. Perinnöt sellaisia isomummin serkun kaiman sormus. Ei tunnearvoa enkä käytä itse, en tykkää kultakoruista.

Punnitsin ja keittiövaaka mukaan niitä oli vajaa 30g. Katselin kullan hintaa ja saisin tuosta määrästä yli tonnin? 

En pääse täältä metsän keskeltä lapsen kanssa mihinkään päivisin, joten nuo postitettavat kultafirmat sopisi tosi hyvin. Onko kokemuksia? Huijareita? Toimiiko?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on laillistettua ryöstöä päivänvalossa. Naurettavan hinnan saat kultakoruista. Yritä myydä torissa ne.

Vierailija
2/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli n 37g ja sain 1700e pari viikkoa sitten. Katkenneita ranne- ja kaulaketjuja yms tarpeetonta mikä ei korunakaan myy tällä hetkellä

Olen tyytyväinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.nettiin myyntiin. Nämä kultatrokarit maksaa todella niukasti. Saat niiltä 400e tosta läjästä.

Vierailija
4/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netistä kullan markkinahinta ja etsi parhaimman tarjouksen antava  liike

Vierailija
5/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttilainaamot ostavat romukultaa paremmalla hinnalla kuin kultasepänliikkeet.

Vierailija
6/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kullan hinta on tarkkaan määritelty, niin pakkohan noiden on siitä alihintaa maksaa jotta saisivat voittoa.

Vierailija
7/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli n 37g ja sain 1700e pari viikkoa sitten. Katkenneita ranne- ja kaulaketjuja yms tarpeetonta mikä ei korunakaan myy tällä hetkellä

Olen tyytyväinen

En usko tuollaista summaa. Äitini lähetti muutaman sormuksen arvioitavaksi ja alle 100€ oli tarjous.

Vierailija
8/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on laillistettua ryöstöä päivänvalossa. Naurettavan hinnan saat kultakoruista. Yritä myydä torissa ne.

Noi sulattaa kaiken, eli maksavat pelkästä kullasta.

Vierailija
9/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen

En usko tuollaista summaa. Äitini lähetti muutaman sormuksen arvioitavaksi ja alle 100€ oli tarjous.

Em. hinta edellyttäisi että koko määrä on ollut 21k tai 24k kultaa.

Vierailija
10/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen

Se riippuu montako karaattia kultaa siinä on. Suomessa yleisin on 14K ja Ruotsissa 18K. Mitä vähemmän karaatteja sitä vähemmän siitä saa. Ap:n korut tuskin on kaikki 24K karaattia eli ei mitää tuhansia niistä saa.

Vierailija
11/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijareita karaatit ja gramma painokin sekaisin. pantti konttoreissa eivät huijaa heitä laki valvoo.

Vierailija
12/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista nyt ihan ensin sormusten kultapitoisuus, todennäköisesti ne ovat joko 14 tai 18 karaatin kultaa. Pikavilkaisulla googlesta näyttää siltä, että useimmat palveluntarjojat maksavat 14K romukullasta n. 20-25 e/g, joten jos joku tarjoaa tyyliin 400€, niin silloin kyseessä on aito huijari, koska 30 grammasta 14K kultaa pitäisi irrota 600-750 euroa.

Vierailija
13/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat moninkertaisen hinnan kun myyt torissa tai facebookin koruryhmässä ne. Romulla on romun hinta eli mitättömiä euroja. Pysy kaukana noista nettipuljuista ja kiertävistä ostajista. Minä testasin muutamat ostajat. Valehtelevat karaateista ja painosta, materiaaleista ym. Ihan täysiä huijareita.

Vierailija
14/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen

Äitiäsi on yritetty huijata. Toivottavasti ei myynyt.

Vierailija
15/15 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen

No tilille tuli ennenkuin ehdin liikkeestä kotiin. Kullasta saa nyt n 24-71e/gramma. Mulla oli 14 -18 karaattista kultaa ja keskihinnaksi tuli 45e/g

Huom! Kiven painoa ei lasketa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi