Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö väliaikaisesti vaikka siivoojan työtä, jos olisi taloudellinen pakko?

Vierailija
09.02.2007 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tehnytkin, opiskeluaikoina :)

Vierailija
2/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi palata töihin asiantuntijatehtäviin ja tällä hetkellä pelkkä sanakin ärsyttää. Mielelläni siivoaisin vaikka lähialueen porraskäytäviä vähän aikaa. Mitähän ne töissä sanois ;) Ja mies varmaan sais halvauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen filosofian tohtori. Aika kova pakko pitäisi olla että siivoojaksi ryhtyisin. Ennemmin postinkantajaksi...

Vierailija
4/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tehnytkin. Joskus jopa kaipaan rappusiivousta ja koulujen siivoamista! Ja olen nähnyt " salaisia" paikkoja...

Vierailija
5/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan porraskäytäviä ja jaan mainospostia. Koulutukseltani olen FM.

Vierailija
6/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt nuorempana kaikenlaista hanttihommaa ja ne ajat ovat minun kohdaltani ohi. Ei koskaan enää.

Vierailija
7/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällöin toki olisi vaikea motivoida itseään työhön. En tiedä, mutta ainakin luulen näin?

En ole muuten ikinä ymmärtänyt miksi koulutettujen ihmisten ei tarvitse ottaa vastaan koulutustaan alempaa työtä. Mikä siihen on järkevä perustelu, onko se ihan kunniakysymys vai mikä? Minusta mikä tahansa työ on järkevämpää kuin kotona oleminen.

Vierailija
8/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siivoan porraskäytäviä ja jaan mainospostia. Koulutukseltani olen FM.

millaista tuo porraskäytävien siivous on? millaisia työvaiheita?

Vierailija
9/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin saa mistään mitään tukia. Jos en tee siivoojaan ja jakajan hommia, olen rahaton.

Vierailija
10/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En nimittäin saa mistään mitään tukia. Jos en tee siivoojaan ja jakajan hommia, olen rahaton.

saanko udella, paljonko on tuntipalkka siivoustyössäsi?

Vierailija
11/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä en just siivousta kun olen allerginen hajusteille ja vahvoille kemikaaleille ja astmaattinen joten pölykin vois olla ongelma :) .. mut siis tekisin hanttihommia kyllä..

Vierailija
12/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut porras-siivoojana monta vuotta ja työ on raskasta mutta itsenäistä ja kosk atein työn urakkana niin palkka oli ihan kohtuullinen 1700e/kk

Vierailija
13/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin minä ainakin siivoojan hommia tekisin kuin olisin hoitajana vanhusten vuodeosastolla paskoja pesemässä. Eikä siivoojilla nykyään ole edes mikään huono palkka, laitoshuoltajatkin tienaavat saman kuin lähihoitajat. Mutta tässähän tämän taas näkee;siivoojat ovat yhä aliarvostetuin ammattikunta, mutta ilman heitä hukkuisimme paskaan!

Vierailija
14/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olenkin tehnyt opiskelujeni ohessa siivouksen lisäksi myös muita töitä, onneksi! Jokaisesta työstä voi aina oppia jotain, jos vain haluaa :)

Vierailija
15/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi etten sitä arvostaisi (mä olen kyllä selvillä siitä, miten oleellisia ne on esim mun nykyisellä työpaikallani) vaan siksi, että kun olisin omalla naamallani jossain julkisessa suorittavassa työssä (esim siivoojana tai kassanhoitajana) mä voisin heittää ikuiset hyvästit mahdollisuudelle työllistyä enää ikinä oikealle alalleni. Sitäpaitsi jos en saa koulusta vastaavaa työtä, haluaisin pois sisätöistä. Se postinkantaja oli hyvä homma, vaikka palkka on surkea - päivällä kun ei tarvi nähdä ketään ihmisiä ja sai hyvin liikuntaa. Samoin voisin ryhtyä puutarhatyöntekijäksi, mutta niihin vaaditaan nykyään aina joku koulutus joten en taitaisi päästä.

Vierailija
16/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla onkin kohta selainen tilanne edessä, että taloudellisesta pakosta mentävä töihin ja vaikka sitten siivoojaksi jos en muuta työtä saa...

Kertokaas siivoojat, paljonkon saatte palkkaa??? Paljonko jää käteen kuukaudessa??

Vierailija
17/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin rappuja ja toimistoja. Olen koulutukseltani KM, olin lomalla open töistä, tuurasin lomalla olleita siivoojia. Olimme silloin vielä mieheni kanssa kahdestaan ja miehen lomat paljon lyhemmät kuin mulla, joten siksi oli paljon aikaa. Siistiä sisähommaa oli mulla, vaikeinta oli kaikkien avainten ja koodien muistaminen oviin :). Tosi hauskaa oli myös se, kuinka huomasin ihmisten suhtautuvan minuun, siivoojatyttöön ;) Luulivat kai, että olen joku opiskelijaraukka, joka siivoaa kun ei ole muutakaan kesätyötä saanut ja vanhemmat eivät enää kustanna eloa.

Ilman muuta siivoustyötä voi tehdä, se on työtä siinä missä mikä tahansa muukin homma. Itse sain vielä valita työskentelyaikana, menin aamuvarhaisella, sain hommat valmiiksi puolilta päivin, sitten rannalle löhöämään tms. Heinäkuussa kun siivosin oli vielä kaiken lisäksi tosi siistiä, kun ei niissä toimistoissa ja rapuissa niin paljon ihmisiä juossut.

Vierailija
18/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saan vähän enemmän. Siivous on mielestäni kivempaa kuin kassalla istuminen, postin jako, konttorityö tai autolla ajo.

Vierailija
19/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana tein siivoustöitä niin toimistoissa kuin sairaalassakin. Niin kuin joku muukin edellä kirjoitti, oli aika mielenkiintoista seurata, miten siivoojaan suhtauduttiin. Mun kokemus oli, että esim. sairaalassa hoitsut katseli pitkin nenänvarttaan, eivätkä taatusti jutustelleet siivoojan kanssa. Lääkärit sen sijaan (erityisesti miehet) ym. ylemmin koulutetut tervehti ja suhtautuivat luontevasti.

Kaikkiaan olen sitä mieltä, että elanto täytyisi ensisijaisesti hankkia töitä tekemällä. Siivous on työtä siinä kuin mikä tahansa muukin homma. Samoin kuin postin jakaminen, ja sanomalehtien jakaminen aamuyöstä - mistä myös on kokemusta. Ainahan voi sitten kouluttautua, jos haluaa tehdä muuta.

t. YTM nykyään

Vierailija
20/48 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse soskualan ammattilainen ja ehdin tehdä alan erilaisia töitä lähes 10 v. ennen ulkomaille muuttoamme. Kielen oppimiseksi aloitin pohjalta eli ryhdyin siivoamaan. Itse arvostan ko. työtä vaikka monet saattoivat jopa hävetä puolestani... :) Halusin kuitenkin oppia kieltä kunnolla ensin. Ala alkoi kiehtoa enkä halunnutkaan hakea " oman alani" töihin, varsinkin kun jäin äitiyslomalle.

Olen tässä vuosien mittaan todennut että ko. työ on todella mukavaa! Työt jää todellakin työmaalle oven kiinni laittaessani, päivät eivät veny niinkuin tapahtui soskun työssäni jossa olin jo loppuunpalamisen rajoilla ennen muuttoamme.

Olen ajatellut että Suomeen kun/jos palaamme taidan jatkaa puhdistuspalvelualalla. Hulluna mua pidetään mutten välitä ! pieni, säännöllinen palkka, ei tarvitse maksaa erikseen jumppatunneista ja ENNENKAIKKEA SIIVOUSTYÖTÄ EI VOI SIIRTÄÄ HALPATUOTANNON MAIHIN ! :)

Työssäni olen todellakin huomannut minkä arvon siivoojaa saa, ihmisten asenteet tulevat todellakin hyvin esille siivojaa kohdellessani. Valitettavasti allekirjoitan tämänkin että nainen on naiselle susi-etenkin sairaalassa. Sairaalassa missa on vahva hierarkia siivooja on sitä alinta sakkia... täytyyhän perushoitsujen ja sairaanhoitajien saada nokittaa jotakin :)

Kunpa tietäisivät perushoitajat miten hyvä palkka siivoojalla on suhteessa työn vastuullisuuteen..mutta se on jo eri juttu!

Tsemppiä kaikille siivoustyötä tekeville!

ANTAKAA ITSELLENNE ARVO NIIN MUUTKIN ANTAVAT! TEETTE TODELLA TÄRKEÄÄ TYÖTÄ! ILMAN SIIVOUSTA MAAILMA HUKKUISI PASKAAN!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi