Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö väliaikaisesti vaikka siivoojan työtä, jos olisi taloudellinen pakko?

Vierailija
09.02.2007 |

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tällöin toki olisi vaikea motivoida itseään työhön. En tiedä, mutta ainakin luulen näin?

En ole muuten ikinä ymmärtänyt miksi koulutettujen ihmisten ei tarvitse ottaa vastaan koulutustaan alempaa työtä. Mikä siihen on järkevä perustelu, onko se ihan kunniakysymys vai mikä? Minusta mikä tahansa työ on järkevämpää kuin kotona oleminen.

Joskus ainakin väläyteltiin että tietyn työttömyysjakson jälkeen ammattisuoja poistuisi. Sitä en tiedä onko tuo totta vai tarua

Onhan se totta. Mutta ei niitä töitä ylikoulutetuille tarjota. Tai eri alaisille. Siivousfirmoilla on kyllä hakijapoolia mistä valita sopivia tekijöitä.

Sitkeetä oli 90-luvullakin vaikka olin vain merkonomi. Työttömiähän oli paljon. Isommat siivousliikkeet kiersin kaikki, sitten punakeltainen palkkasi "helppoon paikkaan" .kolmeksi tunniksi. Myöhäisillaksi.

Eihän tuollainen muutaman tunnin riitä kaikille ja ammattisiivoojat tahtovat ees liki kokopäiväisen vaikka eri kohteista koostuisikin

Vierailija
42/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä en just siivousta kun olen allerginen hajusteille ja vahvoille kemikaaleille ja astmaattinen joten pölykin vois olla ongelma :) .. mut siis tekisin hanttihommia kyllä..

Työlle allerginen olet. 
Rappusiivouksessa ei juuri pölyjä ole, kun se hoidetaan säännöllisesti. Hajusteita ei nykyään juuri käytetä, aktiiviväestöä vain ja hyvä tulee. 

Kyllä ne kemikaalihöyryt ottavat henkeen, eikä rapuista puutu pölyä esim. rospuuttoaikaan.

T. Siivooja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Postia olenkin ollut jakamassa

Vierailija
44/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja minulla onkin kohta selainen tilanne edessä, että taloudellisesta pakosta mentävä töihin ja vaikka sitten siivoojaksi jos en muuta työtä saa...

Kertokaas siivoojat, paljonkon saatte palkkaa??? Paljonko jää käteen kuukaudessa??

Iso osa kyllä osa-aikaisia ja sovitellulla päivärahalla.

Vierailija
45/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin minä ainakin siivoojan hommia tekisin kuin olisin hoitajana vanhusten vuodeosastolla paskoja pesemässä. Eikä siivoojilla nykyään ole edes mikään huono palkka, laitoshuoltajatkin tienaavat saman kuin lähihoitajat. Mutta tässähän tämän taas näkee;siivoojat ovat yhä aliarvostetuin ammattikunta, mutta ilman heitä hukkuisimme paskaan!

Se vanhushomma olisi pahin,ei ihme että niistä on pula.

Vierailija
46/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein opiskeluajan puhelinmyyntiä, siivousta, ja olin R-kioskilla. Tohtorin tutkinnon jälkeen en enää lähtisi vastaaviin hommiin. Ihan siitä syystä, että sen jälkeen en taatusti saisi enää oman alan töitä. " Työllistäisin" itseni ennemmin yksityisyrittäjänä (millä ei oikeasti kyllä elä, mutta näyttää paremmalta CV:ssä kuin siivoustyö...)

Palkatonta puhelinmyyntiä ei voi määritellä työpaikaksi.Mitä jos kodinkoneliikkeen myyjälle maksettaisiin palkkaa vain myyntimäärän perusteella?

Vierailija
47/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, mutta nykyään siivoojan palkka on niin huono verrattuna tukiin, että en.

Vierailija
48/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyössäni (olen opettaja) on tehty niin suuria leikkauksia että en enää pärjää pelkästään sillä palkalla. Paikkaan leikkausten jättämää lovea tekemällä viikonloppuisin siivoustöitä 11 euron tuntipalkalla. 

Vierailija
49/49 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin työttömäksi nykyisestä työstä, koittaisin elättää itseni millä vain työllä. Jos kelpaisin siivoamaan, tekisin sitäkin. Opiskelujani rahoitin myyjänä, pesulatyöntekijänä ja maataloustyöntekijänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan