Tuntevatko kissat kutsumanimensä?
Koirat kyllä tuntevat: Rocky tänne, Rocky istu! Ja Bobby ja Jim eivät lotkauta korviaan.
Mirri ja Misse tai Maija tulevat luokse, jos haluavat samalla kutsulla. Tai olevat tulematta.
Kommentit (46)
Mun kissa tunnistaa nimensä, mutta kun keksin sille koko ajan uusia lempinimiä, niin kissa oppii nekin muutaman sanomisen jälkeen ja tulee paikalle kun kutsun sitä uudella lempinimellä. Kissani ymmärtää muutakin puhetta ja siis ihan kokonaisia lauseita. Välillä mietin, että ihmiset on tyhmempiä kuin kissat, kun kissat oppivat meidän puheen mutta me ei aina ymmärretä mitä kissa yrittää sanoa erilaisilla maukumisäänillään.
Vierailija kirjoitti:
Omani ainakin tuntee, tietää myös milloin avataan kissan ruokakaappi, on välittömästi paikalla.
Sama meillä. Herää jopa syvästä unesta kun se tietty maaginen kaappi avataan.
Tietysti. Lisäksi kissani tuntevat 50-200 sanaa.
Mulla koira kyllä reagoi jos joku käskee toista koiraa tulemaan luokse ja istumaan, se ei sille nimelle korvaansa lotkauta mutta sille käskylle kylläkin.
Tottakai tuntee. Kissa oppii myös helposti ettei hyppää ruokapöydälle eikä tiskipöydälle jne.
Oppii aivan sitä mitä omistaja tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Tuntee tietenkin. Eivät vain useinkaan ole samalla tavalla koulutettavissa tottelevaisiksi kuin koirat.
Minä olen huomannut kissa kouluttaa minua.
Menee esim istumaan tv n eteen ja minä yritän käskeä pois, mutta kissa ei hievahdakkaan.
Kissani on oivaltanut, kun menee telkkarin eteen, niin pienen ärjymisen jälkeen emäntä leikittää kissaa 😸.
Koska silloin saan kissan pois telkkarin ruudun edestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kissoja on vain yksi, tottakai reagoi, jos kutsutaan. Jos on useampia kissoja, kukaan ei tiedä nimeään. Koirat on eri juttu. Niitä puhutellaan pissi- ja kakkakävelyillään omalla nimellään, jonka naapuritkin usein oppivat ja Koirat tietenkin itse.
Luuletko että kukaan ei puhuttele kissoja niiden nimillä? Kyllä minä ainakin kutsun kissoja niiden nimillä ja ne tietävät nimensä ja useat lempinimet, kiinnostaako niitä tulla luokse kun kutsuu on sitten eri asia, mutta kyllä ne nimensä tietävät.
Oppivat oman nimensä/omat nimensä, ja myös muiden tärkeiden perheenjäsenten nimet. Meiilä oli kissasisarukset, toinen kuoli. Erehdyin pari kertaa puhuttelemaan sitä jäljellejäänyttä sen kuolleen nimellä, se ryntäsi eteiseen ikkunasta katsomaan, missä sisko on 😪
Sen kissan suru oli konkreettista💔
Kissat tuntevat nimeltä myös perheen lapset ja koiran. Isäni kissa tunnisti silloisen koirani nimen, sanotaan nyt vaikka että koiran nimi oli Lada. Jos tiellä sattui menemään Lada ja sen sanoi ääneen, niin kissa murisi ja meni sohvan alle. Ei tykännyt meidän koirasta 😆
Kissat oppivat temppuja, niillä vaan ei aina ole motivaatiota...
Vierailija kirjoitti:
Annoin kissalle nimeksi Muna.
Herättää naapurustossa iltaisin hilpeyttä, kun emäntä huutelee kissaa sisälle...
Sinulla ei ole kissaa eikä emäntää. Kunhan nyt muuten vain halusit tunkea typerän vitsisi tähän kivaan ketjuun.
Meillä oli kolme kissaa, luulsin että tunsivat mun äänen. Meinaan illalla ku huuteli Irmeliä sisään, sieltä tuli aina kaksi muutakin.
Katsokaa se video, Jylppy taisi olla kissan nimi ja sen pitäisi olla maan vanhin. Siinä näkyy, kun emäntä mainitsee toisen kissan nimen, ja metusaalemia se ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntee kyllä, mutta reagointi tulee mielenliikkeiden mukaan. Tai on tulematta, jos sille päälle sattuu.
Juuri siksi kissat ovat niin ihania!
Kyllä tuntee, toista se on tuon miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tuntee. Kissa oppii myös helposti ettei hyppää ruokapöydälle eikä tiskipöydälle jne.
Oppii aivan sitä mitä omistaja tahtoo.
Oppii sen, että omistajan (lue palvelija) nähdessä ei hypitä ruokapöydälle yms. Kun ei olla näkemässä, niin tehdään mitä lystätään.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa se video, Jylppy taisi olla kissan nimi ja sen pitäisi olla maan vanhin. Siinä näkyy, kun emäntä mainitsee toisen kissan nimen, ja metusaalemia se ei miellytä.
Olipa ihana video ja kissa! Nauratti Jylpyn reagointi, kun sanottiin tyttöystävän nimi.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Minun kissani osaa jopa sanoa nimensä. Jos et usko, niin somesta löytyy paljon videoita, joissa kissa toistaa mitä ihminen sanoo. 😄
Kun sanon kissani nimen, se vastaa sanomalla minun nimeni. Ei siis mitään selkosuomea, mutta hänen minulle antamalla nimellä.
Jos siis hänen arvolleen sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kissalle nimeksi Muna.
Herättää naapurustossa iltaisin hilpeyttä, kun emäntä huutelee kissaa sisälle...
Sinulla ei ole kissaa eikä emäntää. Kunhan nyt muuten vain halusit tunkea typerän vitsisi tähän kivaan ketjuun.
Niin, olenhan sanonut, että joka ketjuun pitää jonkun taliaivon se mulkkunsa tunkea.
Riippuu miksi huutelee. Meillä se yleensä tarkoittaa ruokaa tai ulkoilua, joten todellakin kiinnostaa. 😄