Tuntevatko kissat kutsumanimensä?
Koirat kyllä tuntevat: Rocky tänne, Rocky istu! Ja Bobby ja Jim eivät lotkauta korviaan.
Mirri ja Misse tai Maija tulevat luokse, jos haluavat samalla kutsulla. Tai olevat tulematta.
Kommentit (46)
Omani ainakin tuntee. Tulee luo, kun kutsuu nimeltä.
Tuntee meillä ainakin kaikki kissat. 6kpl.
Olennaisempi kysymys on se, kiinnostaako kissaa huuteletko sitä. Todennäköisesti evvk.
Annoin kissalle nimeksi Muna.
Herättää naapurustossa iltaisin hilpeyttä, kun emäntä huutelee kissaa sisälle...
Tuntee kyllä, mutta reagointi tulee mielenliikkeiden mukaan. Tai on tulematta, jos sille päälle sattuu.
Kyllä tuntee ja juoksulla tulee ulkonakin.
Kaikki kolme tuntevat nimensä, jopa nimien muunnokset.
Meillä tuntee. Osaa myös istua ja antaa käpälää. Pentuna myös meni maahan ja kieri pyynnöstä. Nyt ei enää viitsi.
Kyllä tuntevat vuoden ikäiset kissat meillä nimensä.
Jos kissoja on vain yksi, tottakai reagoi, jos kutsutaan. Jos on useampia kissoja, kukaan ei tiedä nimeään. Koirat on eri juttu. Niitä puhutellaan pissi- ja kakkakävelyillään omalla nimellään, jonka naapuritkin usein oppivat ja Koirat tietenkin itse.
Tuntee tietenkin. Eivät vain useinkaan ole samalla tavalla koulutettavissa tottelevaisiksi kuin koirat.
Tuntevat, mulla on parhaimmillaan ollut 4 kissaa ja joka ikinen tunsi oman nimensä eivätkä reagoineet niiden muiden kissojen nimiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuntee tietenkin. Eivät vain useinkaan ole samalla tavalla koulutettavissa tottelevaisiksi kuin koirat.
Tuntuu se tottelevaisuuskin vähän kiinnostavan silloin kun haluavat ruokaa. 😏
Omani ainakin tuntee, tietää myös milloin avataan kissan ruokakaappi, on välittömästi paikalla.
Tottakai. Minun kissani osaa jopa sanoa nimensä. Jos et usko, niin somesta löytyy paljon videoita, joissa kissa toistaa mitä ihminen sanoo. 😄
Tuntevat, jos sitä käyttää säännöllisesti. Se ei tosin tarkoita, että tottelisivat.
Meillä ainakin se kissa jonka nimi sanotaan kääntää katseen sanojaan. Meillä siis 2 kissaa.