Miksei omenapuiden omistajat kerää omenoita
Tosi monella näkyy omenapuu talon vieressä täynnä omenoita. Silti niitä ei viitsitä edes kerätä. Minä ainakaan en muuta söisikään jos minulla olisi iso omenapuu pihassa
Kommentit (45)
3 ihmistä ja varmaankin 5 omenapuuta. Omenoita tulee muutaman viikon aikana ehkä tuhat, ja yksi ihminen voi syödä muutamia päivässä. Me syötetään niitä hevosille. Mutta ei nekään määrättömästi syö. Pakastimessa on vielä viimevuotiset soseetkin käyttämättä. Linnuille ja peuroille onneksi maistuu.
Meillä tulee yleensä sellaiset 5-6 jätesäkillistä omenaa. Saamme ehkä säkillisen syötyä tuoreeltaan ja kuivattua lastuiksi, mutta loput 4-5 säkillistä jäävät syömättä. Emme tykkää hilloista tai mehuista, eivätkä ne edes mahtuisi meillä mihinkään säilytykseen. Naapureilla on kaikilla omenapuut pullollaan myös, ja roskalavapalstoilla lahjoitetaan paljon kauniimpiakin niin paljon, että kaikkia ei saa millään menemään edes riistaomenoiksi. Pitäisi varmaan kerätä ylimääräiset omenat muutamaan tynnyriin ja heittää vähän vettä ja hiivaa perään, sen tuotteen voisi saada sitten menemään tehokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
kakaratkaan ei enää käy omenavarkaissa kuten ennen, nyt pitää olla jotain ulkomaan hedelmää että kelpaa
Kun mä lapsena kävin omenavarkaissa, omistajat usuttivat koiran kimppuuni. Se tuli perässäni montakymmentä metriä senkin jälkeen, kun olin lähtenyt pihasta ja puri minua pakaraan - tai yritti, olin silloin niin hoikassa kunnossa ja ylläni oli farkut, joten se ei saanut otetta.
Täällä on tullut jättisato kaikille. Jokainen on laittanut portinpieleen laatikoita omenia. Tänä kesänä tuli ihmeen iso sato, vaikka kevät oli kuiva. Tämä Vantaalla.
Katso Torista oman paikkakuntasi omenatarjonta. Siellä on paljon ilmoituksia 'annetaan'.
Terveisin toinen, joka ei ole facessa yms.