Asuuko teidän rapussa ihmisiä jotka lyö oven kiinni niin, että koko rappu raikaa?
Asun pienehkössä rapussa ja jostain kaukaa ylhäältä kuuluu jatkuvasti, kun joku kulkee ovesta ihan täysiä. En sitten tiedä onko ovi jotenkin jäykkä ja pakko tumpata kiini täysiä, mutta ei lähi naapureiden kulkemisesta kuulu tuollaista ääntä.
Mikä näitä vaivaa? Vai terrorisoivatko tarkoituksellisesti?
Kommentit (27)
Jotkut paiskovat tahallisesti. Osa vielä tömistelee rappukäytävässä kovaäänisesti ja mielenosoituksellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ääni vain kantautuu kaikuen rapussa kauas ja kuulostaa kovalta. Mitäpä jos lopettaisit kyyläämisen?
No ei tasan kuulu :D. Tää on yleinen ongelma kerrostaloissa. Tasan tarkkaan se ääni on monin kertainen siinä lähellä jos kaikuu kauaskin häiritsevänä.
Kaikki eivät osaa asua kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ääni vain kantautuu kaikuen rapussa kauas ja kuulostaa kovalta. Mitäpä jos lopettaisit kyyläämisen?
No ei tasan kuulu :D. Tää on yleinen ongelma kerrostaloissa. Tasan tarkkaan se ääni on monin kertainen siinä lähellä jos kaikuu kauaskin häiritsevänä.
Jos näin on niin miten ihmeessä kehtaavat tehdä noin? Minusta se kaikuu kauas kovana. Kyllä itseäni hävettäisi kulkea noin.
Ap
Asuu ja valitettavasti kyseessä on (jääräpäinen) oma teinini. Anteeksi naapurit, asiasta keskustellaan jokaisen pamautuksen jälkeen, ehkä hän vielä oppii.
Talomme ruotsalainen m u s t a l a i n e n tekee tuota. Ammuskelee myös sisällä ja ulkona.
Asukkaille pitäisi olla kurssi siitä miten eletään kerrostalossa häiritsemättä muita.
Mieheni tekee niin. Olen asiasta silloin tällöin maininnut, mutta ei kai ole sisäistänyt pointtia.
Asuu. Sellainen keski-ikäinen mies, joka asuu meidän asunnossa. En tiedä mikä sitä vaivaa, sen kun tietäisi.
Meillä ainakin lapset paukuttelevat ovia.
Luultavasti huumekämppä. Niissä ilmenee tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti huumekämppä. Niissä ilmenee tuollaista.
Ei ilmene. :D. Huumeiden käyttäjät ei halua poliisia tai muitakaan houkutella paikalle. Kyllä kysymys on k päisyydestä ja piittaamattomuudesta.
Asun kanssa pienessä rapussa ja noilla vastapäätä asuvilla on tapana paiskoa ovea, ilmeisesti lukko on rikki ja paiskovat sitä usein monta kertaa sen takia. Siellä käy muutenkin aika ralli koko päivän. Olen oikein Kyylännyt ovisilmästä ja nähnyt heidät paiskomassa, kun siinä kestää välillä kauan saada ovi kiinni. Heillä oli ainakin joku aika sitten vielä myös ovimatto käytävässä, joten harkintakyky lienee kyseenalainen. Näin kyllä kerran vanhemman miesoletetun laittavan ovea kiinni avaimella, kiitos hänelle siitä.
Täällä on vaihdettu ovet remontissa tuollaisiksi raskaiksi holvin oviksi ja poistettu väliovet, niin tömähtää oikein kunnolla, eikä vaimennus toimi hyvin. Hyöty on mielestäni negatiivinen, koska kansanterveys kärsii huonoista unista (joka aiheuttaa kuolemia) ja todennäköisesti korkeintaan 1 ihminen vuodessa pelastuu sen takia, ettei sisäänpäin aukeavaa väliovea saatu helposti ja nopeasti auki palotilanteessa.
Kun he muuttivat tähän, kävivät monet ihmiset 5 kertaa pimpottamassa minun ovikelloa, heillä ja minulla ei ole nimeä postiluukussa, niin kaikki tulijat ilmeisesti vuoron perään erehtyivät ovesta. Joka kerta siellä oli eri näköinen ihminen puhelin kädessä seisomassa (en avannut). Tämä oli aluksi ahdistavaa, mutta toisaalta tuli vähän vaihtelua elämään.
Odotan mielenkiinnolla hajoaako lukko siihen malliin, että joutuvat laittamaan sen avaimella kiinni, ja siitä ei sitten kuuluisi kova ääni. Jonkinlainen peruskorjauksen vikojen tarkistus tulossa justiinsa ensi kuussa, ja saattavat huomata, että lukko on rikki...
Minä kusipää-sadisti poistun aamuyöllä 4.30 huoneustostani, paiskaan oven kiinni rappaukset rapisten, potkin mennessäni jokaista ovea ja pimputan ovikelloja, ryskään vielä tovin roskakatoksessa ja heitän kivellä alakerran ikkunoita. Ihanaa olla sika.
Asun luhtitalossa ja täällä asuu jokulutka, joka lyö oven kiinni niin lujaa kuin kykenee, sen oikein kuulee, kun tietää millaisia nuo ovet ovat. Sen saa nimittäin painettua kiinni ilman mitään ääntä. Ämmämyös marssii kuin norsu kopisevilla kengillä, kävely on sellaista vihaista viuhtomista mitä olen nähnyt.
Minulla on tuollaisille asukkaille itse keksimäni ns lempinimet niin ei tarvitse välittää jos joku kuule kenestä puhun. Elokuvahahmoja ovat !
Minä olen niin huomaavainen, että otan aina rapun alaovestakin kiinni kun menen ulos, ellei ole jotain raskasta kannettavaa, koska ovipumppu on säädetty aggressiiviseksi (tai kenties paloturvalliseksi) ja siinä vieressä on asuntoja. Sitä voisi kysyä aspasta, että onko siinä joku sääntö, että pakko sulkeutua nopeasti, olen kyllä nähnyt hiljaa sulkeutuviakin.
Ihan tiedoksi että kun pitää parvekkeen ovea auki, veto usein paiskaa sen oven kiinni.