mitä tarjota kylään tulevalle hiekkalaatikkotuttavalle?
Eli uusi äitituttavuus tulossa käymään. Mitä voisin tarjota? Ja mistä puhua! Tilanne on ihan eri kuin puistossa...
t. ujo
Kommentit (9)
tai valmistautua siihen, että jäävät pitemmäksi aikaa?
Mä teen yleensä suolasen piirakan ja sen kanssa on keksejä yms. Ja varaudu keittämään kahvia tai teetä, lähes kaikki juo jompaa kumpaa. (Mulla on yksi ystävä joka ei juo kumpaakaan ja mä aina pyörin keittiössä ihan hukassa miettien mitä sille tarjois ja tyrkytän kahvia tai teetä, vaikka ollaan tunnettu jo monta vuotta.)
Näillä säillä on hyvä puhua säästä. ;) Ja muista ajankohtaisista asioista voi aina puhua. Vaalitkin on tulossa, mutta kovin syvästi ei ehkä kannata politiikasta puhua " ensitapaamisella" .
Eiköhän niistä lapsista riitä myös juttua.
jos uudehko tuttavuus tulossa ensi kertaa kylään. Älä kasaa turhaa stressiä itsellesi. Kahvittelu on mielestäni ok. Pähkäilin itse asiassa kyllä ihan samaa asiaa, mulle on itselleni myös tulossa huomenna hiekkalaatikkotuttavuus kylään tenavan kanssa. No, tein tänä iltana yksinkertaista marjapiirakkaa marjoista, joita on viime kesältä hieman pakkasessa, ja tarjoan sitä kahvin kanssa. Kelpaa tai sitten ei... Pääasia on kuitenkin itse tutustuminen, toivottavasti.
Musta on hienoa, että olet kutsunut hiekkalaatikkotuttavan kotiisi, vaikka sanot itseäsi ujoksi - mukavasti tehty. Toivottavasti tulee mukava tapaaminen.
Pääasia, että saa jutella aikuisten kesken ja lapset saa leikkiä keskenään. Älä stressaa niistä tarjottavista!
t. en muista mikä numero olin, mutta kehoitin tarjoamaan suolaista piirakkaa ja vaikka pullaa/keksiä sen seurana
niin, että normaali lounasruoka on luontevaa tarjottavaa. Samoin mulle on tarjottu ruokaa. On ihanaa joskus päästä valmiiseen pöytään.
Jos minä olisin menossa jonnekin (lähistölle) kylään lounasaikaan eikä olisi ollut puhetta ruuasta, niin syöt' isiin tietysti kotona ennen kyläilyä.
tarjoa jotain pullaa/keksiä/piirakkaa + jotain suolaista; leipiä päälysteineen, karjalanpiirakoita, suolaista piirakkaa, pikkupitsoja...mitä nyt keksitkin. Ei ne tarjoilut kuitenkaan pääasia ole.
vakiotarjottava on SUOLAINEN PIIRAKKA. Oli häät tai hautajaiset, aina sama ehdotus, yäk.
On kyllä tosi paljon vaikeampi jutella kotona kuin hiekkalaatikolla... Mutta onneksi lapset ovat siinä, niitä voi seurailla ja niille jutella jos tuntuu, että menee välillä lukkoon.