Olenko ylilääkitty ja miksi?
Mulla menee nyt sairaalassa suonensisäisten antibioottien lisäksi mirtazapinia 30, diapamia 5+5 +10 yöksi. Kipulääkkeenä Tramalia aamulla ja päivällä, yöks panacodia. Sit vielä venlaflaxin kipukynnystä nostamaan ja melatoniinia että varmasti nukun yöt. Joo, ei satu enää enkä jsksa kiukutella, mutta oon niin tokkurassa että istuminen sängyssä sujuu, mutta meinaa huipata. Ne ei enää aita vessaankaan ja oon ihan zombie petipotilas vai onks se sänkyyn hoidettava. Toki osa noista hoitajista on pieniä kukkakeppejä, mä en ihan kevyt oo. Mut kaikki pyörätuolit on kuulemma muilla potilailla. Voiks olla totta? Vai onks ongelma se, et ne muka ei ehdi varttia käyttää vessaan auttamiseen ja hiljentää noilla tabuilla. Ei tää mikään hyvinvointivaltio oo.
Kommentit (8)
Kuulostaa aika hurjalta kombolta. Miksi olet sairaalassa?
Mela paljastaa provoksi.
Sarkasmia.
Tapaturma/onnettomuus ja sit tulehdus siitä. Toinen jalka veks pelistä, ei oo kummempaa mt-taustaa, mutta depressiota joskus ollu, ei vaikeaa. Tais iskeä nyt päälle tilanteen takia. En ny ä totaalimelttareita saanu, mutta saatoin vähän kiukutelka ja olla itkuinen.
Mikä ihmeen mela? Mulla ainakin on kyllä ihan lääkärin määräämä melatoniiniresepti ja vaikka sitä ei sairaalassa ollu tarjolla, niin kehottivat silloin jatkamaan sen syömistä ja lääkäri uusi reseptin. Kaveri haki sairaalan vierestä apteekista.
Mulle on siis määrätty kotiin melatoniinia (5mg) ja Mirtazapinia 15 tarvittaessa. Ne tuplas ton Mirtan toki ihan mun pyynnöstä, mutta muut lääkkeet aloitettu täällä. Ja oon mä nähny että tippatelineen kanssa ihmisiä liikkuu, mutta mun teline on kiinni sängyssä.
AP
Tsemppiä sinne! Vahvalta kuulostaa lääkitys, mutta ei ole mitään kompetenssia sen arvioimiseen oikeasti. Olet varmaan tosi sairas nyt, toivotaan pikaista paranemista!
Et ole ylilääkitty. Päinvastoin, ole kiitollinen että saat kunnolista kivunhoitoakin. Se ei ole nykyään itsestäänselvää sekään. Itse jouduin kitumaan ison leikkauksen jälkeen lähes heti buranoilla, koska mulla oli opiskeluaikana sosiaaliseen jännitykseen bentso, ja jostain syystä lääkäri katsoi että olen addikti eikä mulle saa antaa pkv-lääkkeitä. Niistä opiskeluajoista oli jo yli 10 vuotta.
Jos saat sairaalassa antibiootit suoneen niin oot silloin vuodepotilas, eikä nyt todellakaan oo tarpeen liikkuu mihinkään, lepää ja parane. Muut lääkkeet on kipuun ja mielenterveyteen ja ne varmasti ainakin osittain on samat vaikka kotiudut sairaalasta. Henkilökunnalla on usein todella kova kiire eikä todellakaan aina voida auttaa vessaan ihmisiä.