HSL:n mainoksen poisveto rasismisyytösten vuoksi
On taas kerran osoitus intersektionaalisen marxilaisen ideologian idioottimaisuudesta.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä rasismi on kuitenkin sitä, että valkoihoisia ja vaaleahiuksisia saa haukkua mielin määrin. "
No se ei vaikuta meidän vaaleiden elämään mitenkään. Ihan samalla tavalla me porskutamme vaikka meitä haukuttaisiin koska ei se valkoinen enemmistö muuta käytöstään toisiaan kohtaan vaikka kuinka haukkuisi.
Vähemmistöt taas ihan oikeasti kärsivät siitä jos heitä haukkuu koska se vaikuttaa siihen miten heihin suhtaudutaan ja miten heitä kohdellaan.
tai sitten positiivinen syrjintä toimii vain itseään vastaan. Jos vähemmistöt esiintyvät julkisuudessa vain positiivissa yhteyksissä, niin se tuottaa vain kasvupohjaa r asismille.
Kaikkia pitää kohdella tasapuolisesti, se johtaa aikaa myöden oikeaan tasa-arvoon.
Tasa-arvoisuus ja tasapuolisuus eivät ole koskaan olleet woke ideologian tavoite.
Pitäisikö vielä varmistaa, että tässä ei loukattu jollain tapaa myös saamelaisia?
Rasismikeskustelu on Suomessa jo sellaisissa kantimissa, että se on mielestäni menettänyt kokonaan alkuperäisen merkityksensä ja tarpeellisuutensa. Puolestapahoittajat pahoittavat varmuuden vuoksi mielensä ihan kaikesta. Mistä noita riittääkään? Olen niin h****tin kyllästynyt tuohon vihervasemmistolaiseen sontaan, ettei tosikaan. Jos ei kykene erottamaan todellista rasismia varmuuden vuoksi kuvitellusta sellaisesta, niin sitten ihmisellä on todellinen ongelma ja se ongelma löytyy peiliin katsomalla.
Olisiko valkoihoinen siis ollut ok tämän kampanjan keulakuvana? Emmekö me kaikki ihonväristä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta ym piirteistämme ja arvoistamme riippumatta olekaan täällä tasavertaisia? Jos emme, mitä olen ymmärtänyt väärin? Kuka on toista arvokkaampi?
"Asiat joko on tai ei ole."
Höpsistä. Riippuu ihan kenen hiuksia kosket, missä ja millaisessa tarkoituksessa. Ei siinä ole mitään yhtä sääntöä että se olisi aina jotain.
Saat koskea oman vaimosi hiuksia mutta et välttämättä naapurin vaimon, parturi tai kampaaja saa koskea kenen tahansa hiuksia mutta vain työpaikalla jne.
Samat henkilöt olivat luultavasti etsimässä pesukarhukravattia ja aiheuttamassa itse kohua asiasta. Harhaista porukkaa, kun aina pitää löytää jotain mistä pöyristyä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö vielä varmistaa, että tässä ei loukattu jollain tapaa myös saamelaisia?
Aivan varmasti loukattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi mutta nyt en tiedä mistä Aasian maasta puhut. Itsellä on parin vuosikymmenen kokemus kiinalaisten kanssa työskentelemisestä ja olen asunut eräässä Itä-Aasian maassa ja en tunnista tuota suoran puheen välttelyä."
Ainakin Japanissa on yleisesti varsin kohteliasta käytöstä jos ollaan yhtään vieraampia.
Toki joka maassa voi kuulla kaikenlaista "herjaa" jos ollaan tutumpia mutta keskimäärin kyllä tuntemattomammille ollaan maailmalla kohtuullisen kohteliaita.
Japani on yksi maailman rasistisimmista kansoista, kai tiesit tämän?
Tiesin eikä sekään ole hyvä juttu. Vai onko sinusta?
Annetaan japanilaisten olla japanilaisia. Eivät he ole rasistisia, vaan erittäin kiinnostuneita muista kulttuureista. Sinusta nähtävästi aina on rasismia, jos ei ota maataan täyteen ihmisiä kehitysmaista, mutta ei se oikeasti liity mitenkään rasismiin. Suvaitsevaisuus ei ole sitä, että valkoihoiset ja tummat pariutuvat keskenään, jonka jälkeen ei olekaan valkoisia, eikä vaaleita. Haluatte hävittää vaaleat maapallolta, se on tavoitteenne, eikö niin?
On se kumma, ettei poc-nuoret saa olla hyvinä esikuvina tällaisessa kampanjassa, varsinkin kun ovat itse halunneet. Miten kelleen tulee mieleen, että kuvassa olevat matkustavat pummilla?! Itse ajattelin, että heillä on liput ja kannustavat muitakin.
Onko jossain joku laitos/toimisto/virkamies, joka antaa ennakkolausuntoja ketä saa käyttää mainoksissa? Onko r asismia, jos palkkaa tumman alkoholimainokseen vai jos ei palkkaa? Kumpi valinta vihjaa jotain ikävää? Mitä jos yritys vaan palkkaisi itselleen sopivimmat mainoskasvot, onko liian helppoa?
"Onhan se varmaan hienoa, kun itse voi määritellä mikä on rasismia. "
No toimii se niinkin päin että pahinkaan rasisti ei myönnä olevansa itse rasisti vaan rasisteja ovat aina vain jotkut muut.
Kyllä rasistit ovat ihan yhtä kovia määrittelemään sitä mitä se rasismi on ja silloin oikein mikään ei tunnu olevan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko valkoihoinen siis ollut ok tämän kampanjan keulakuvana? Emmekö me kaikki ihonväristä, sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta ym piirteistämme ja arvoistamme riippumatta olekaan täällä tasavertaisia? Jos emme, mitä olen ymmärtänyt väärin? Kuka on toista arvokkaampi?
On. Kampanjassa on myös pari valkoihoista, ja heidän ihonvärinsä on suvaitsevaishysteerikoille OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä rasismi on kuitenkin sitä, että valkoihoisia ja vaaleahiuksisia saa haukkua mielin määrin. "
No se ei vaikuta meidän vaaleiden elämään mitenkään. Ihan samalla tavalla me porskutamme vaikka meitä haukuttaisiin koska ei se valkoinen enemmistö muuta käytöstään toisiaan kohtaan vaikka kuinka haukkuisi.
Vähemmistöt taas ihan oikeasti kärsivät siitä jos heitä haukkuu koska se vaikuttaa siihen miten heihin suhtaudutaan ja miten heitä kohdellaan.
Kyllä vaan vaaleahiuksiset ovat Suomessakin vähemmistö, joten äläpäs yritä syöttää rasismiasi. Olet rasisti, etkä ilmeisesti edes ymmärrä sitä. Suomalaiset itsessään ovat vähemmistö omassa maassaan jo monilla alueilla Pk-seuduilla. Rasismia on ihan kaikki ihon- ja hiustenväriin kohdistuva epäasiallinen käytös. Ei liity siihen, kuka on vähemmistö.
"Suuri enemmistö (jota vaaleat suomalaiset edelleen oiekasti ovat) ei onneksi käytännössä kärsi mitenkään vaikka jollakin olisi heitä kohtaan ennakkoluuloja. "
Eli sinä väität ettei nuori poika kärsi siitä mitenkään, että hänen edustamaansa ryhmään kohdistetaan ennakkoluuloja ihan kouluopetuksenkin sisältönä (väkivaltaisuus, perheväkivalta, seks väkivalta) tai poliisin toimesta (aivan selkeä profilointi esim ajoneuvoratsioissa)? Oletko itse nuori poika?
Vierailija kirjoitti:
Saamelainen perinneasussa olisi ollut parempi? Siitä vasta helvetti olisikin revennyt, kun vanha rasse Emmi Nuorgam olisi kommentoinut :D
Nyt on löytynyt mainos johon mustat eivät kelpaakaan, vaikka muuten jokaikisessä mainoksessa nykyään pitää olla se kiintiövärillistetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010656243.html
" Olemme syvästi pettyneitä ja turhautuneita siitä, että vähemmistöihin kuulumattomat henkilöt ottavat itselleen oikeuden puhua puolestamme ja määritellä, mikä on rasismia. Tämä käytös vie äänen niiltä, jotka ovat kokeneet syrjintää ja rasismin vaikutuksia omakohtaisesti."
Nyt kannattaisi räppäreiden pysyä ruodussa, ettei käy kuin Libisolle.
Mitä useampi musta alkaa saamaan tarpeekseen wokesta, sen parempi. Joku valkoinen, kirjavatukkainen ja ihoinen naisoletettu päättää, mitä ja miten mustan pitää ajatella ja olla, ei voi kovin pitkälle toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamelainen perinneasussa olisi ollut parempi? Siitä vasta helvetti olisikin revennyt, kun vanha rasse Emmi Nuorgam olisi kommentoinut :D
90% saamelaisita ei ole hajuakaan mitä ovat HSL, metro, ratikka tai lähijuna.
Vierailija kirjoitti:
"Onhan se varmaan hienoa, kun itse voi määritellä mikä on rasismia. "
No toimii se niinkin päin että pahinkaan rasisti ei myönnä olevansa itse rasisti vaan rasisteja ovat aina vain jotkut muut.
Kyllä rasistit ovat ihan yhtä kovia määrittelemään sitä mitä se rasismi on ja silloin oikein mikään ei tunnu olevan sitä.
Tällä kertaa rasismin määritteli suvaitsevaishysteeristo, ja rasismia oli näkyvyyden ja työkeikan tarjoaminen tummaihoisille nuorisoidoleille. Valkoihoiset somevaikuttajat sen sijaan olivat heille OK.
Malliesimerkki siitä, miten wokehtanut HSL:n PR-puoli hyppii ammattiloukkaantujien pillin ja woke-hömpän tahtiin. Ja kun jatkossa ei käytetä tummaihoisia mainoksissa, niin valitetaan representaation puutteesta. Tämä on täydellisen idioottimaista.