Kannattiko salasuhde?
Kokemuksia kaivataan
Kommentit (69)
Ei missään nimessä,,, nyt pelkään koko ajan hänen ukkoaan! Kaikki levähti julkiseksi pienellä alueella keles
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Saan seksiä, läheisyyttä ja empatiaa mitä en saa omalta mieheltä koskaan. Toinen osapuoli on myös varattu, olemme rakastuneita mutta emme aio erota.
Ettepä te sitä välttämättä lopulta päätäkään. Kannattaa ainakin varautua, että saa pakata kamansa, kun ns paska osuu tuulettimeen.
Niinhän sinä luulet. Mieheni on sanonut alusta saakka ettei ikinä eroaisi minusta vaikka pettäisin. Harmittaako? :)
Sinäkin sanoit, että olen uskollinen ja olemme tässä suhteessa kahden.
Jos nimittäin ollaan avoimessa suhteessa, ei sivusuhteita kutsuta (uskollisuuden, luottamuksen) pettämiseksi ja sehän ei kuulu tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallaan salasuhteessa, sillä olen pitkän henkisen kamppailun jälkeen päästänyt itseni rakastumaan. Avioliitto, jota on takana noin 30 vuotta, on kuollut. Minkäänlaisia rakkaudenosoituksia ei ole ollut enää vuosiin. Mieltä olisi lämmittänyt, jos vaimo olisi sanonut vaikkapa, että "olet rakas ja tärkeä". Joku tietenkin ajattelee, että mitäpä makasit siellä sohvalla, se sammutti vaimon tunteet. Näin ei ollut asian laita, vaan töistä tultuani hoidin kodin ja laitoin ruuan, jotta vaimo sai harrastaa. Nyt töiden kautta on löytynyt 15 vuotta nuorempi kaunis ja ihana nainen, jolta saamani huomio on herättänyt miehen uudelleen henkiin.
M48
Voi ei! Pari nopeaa huomiota: älä nyt miesparka kuvittele, että huomio olisi merkki, että nainen on sinusta seksuaalisesti kiinnostunut saatika että halukas suhteeseen kanssasi. On toki ymmärrettävää, että tunteet voivat leimahtaa jos oma rakkauselämä on ollut hyvin laimeaa vuosia. Nyt mieti tarkkaan: haluatko menettää vaimosi ja kaiken yhteisen? Muuttaa, jäädä yksin. Sillä se on ainut, mikä tapahtuu jos jumitat uuteen naiseen. Sen lisäksi tulet olemaan hajalla, kun selviää, että nainen on sinulle vain ystävällinen ja ihastuminen vain omassa päässäsi.
Muistakaa, että ihastuminen on vain oman elimistön kemiallinen reaktio ja se voi myös johtaa suuriin ongelmiin, jos tunnevyöryä ei kontrolloi ennenkuin on oikeasti suhteessa kohteen kanssa. Sinä jäät suhteessasi yksin ellet nosta kissaa pöydälle, ja erossa jäät yksin ja tuo toinen nainen pelkäksi haaveeksi. Eli suhde uuteen nousuun tai ero ja puhtaalta pöydältä aloittamaan elämää itsenäisesti.
Kannatti. Olin nuorena ja hölmönä valinnut aivan vääränlaisen miehen. Manipuloivan, huijaavan josta en kyennyt irrottautumaan.
Rakastuin päätäpahkaa, suhteet meni päällekkäin kuten Anna Puu totesi omistaan, erosin lopulta ja nyt jo yli vuosikymmen unelmamieheni kanssa. Enää en pettäisi koskaan ja tiedostan toimineeni väärin. Olin heikko, kuten pettäjät yleensä. Enää en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatti. Tuntisin saavani arvostusta miehenä eikä seksi ollut vallankäytön väline. Emme myöskään sitoutuneet mihinkään.
Arvostaa sun elintä. Onko itsetuntosi vain siitä kiinni?
Onko sinulle rakkaus vain panemista elimillä?
Jos on rakkautta ja panemista, minkälainen ihminen ylläpitää sivussa myös toista parisuhdetta? Olisi todellinen painajainen olla rakkaudentäyteisessä kaikin puolin tyydyttävässä parisuhteessa ja samanaikaisesti ylläpitää parisuhdetta jonkun toisenkin kanssa.
Niin typerää kun se onkin, monia pitää yhdessä lapset ja omaisuus. Parisuhde saattaa myös olla muuten hyvä, mutta seksi loppunut. On huono valinta pakottaa toinen seksiin tai pakottaa toinen elämään selibaatissa.
Kannatti. Olin vuosia suhteessa, jossa miehen puolelta henkistä alistamista ja mitätöintiä. En uskaltanut lähteä, koska uskoin etten voisi saada parempaa elämää. Sitten rakastuin päättömästi uuteen työkaveriini, pari kuukautta suhteita päällekkäin ja ero edellisestä.
Molemmat vaihtaneet työpaikkaa, yhteisiä vuosia kuusi ja molemminpuolinen arvostus ja rakkaus. Kaikki paremmin kuin edellisessä suhteessa.
Kannatti. Molemmat päästiin irti eri syistä huonoista suhteista. Saimme onnellisen rakastavan suhteen ja pieni perheemme kerää nyt muistoja tulevien vuosikymmenien pohjaksi. Lapseni sai upean esikuvan teinivuosilleen. Molempien exät toteuttivat pitkäaikaiset haaveensa muutaman vuoden kuluttua. Toinen sai pysyvän ja ilmeisesti onnellisen avioliiton ihmisen kanssa joka jakaa hänen arvonsa ja toinen kauan kaipaamansa perheen. Kaikki osapuolet toivottavasti oppivat jotain arvokasta.
Jos on rakkautta ja panemista, minkälainen ihminen ylläpitää sivussa myös toista parisuhdetta? Olisi todellinen painajainen olla rakkaudentäyteisessä kaikin puolin tyydyttävässä parisuhteessa ja samanaikaisesti ylläpitää parisuhdetta jonkun toisenkin kanssa.