Onko hyvin lihavalle ok laihtua yli kilo viikossa?
Kommentit (7)
0.5 kg viikossa. Aluksi lähtee nestettä. Pitäisi huolehtia ettei lähde lihasta. Eli proteiinia ja lihaskunnon harjoittelua.
Mä olen laihduttanut 1 kilo per kuukausi. Hyvin on lähtenyt ja tulee iloisia yllätyksiä, kun tavoitteet ylittyvät kuukaudessa.
Laihdutin noin 30-vuotiaana noin 30 kiloa vuodessa. Se ei ollut mitenkään vaikeaa, mutta olin hyväkuntoinen ja kovalla liikunnalla vain hyväkuntoisemmaksi tulin. En edes tiennyt, että esimerkiksi sappikivitauti olisi voinut kehittyä tuossa yhteydessä. Riippuu iästä, terveydentilasta ja monesta olosuhdetekijästä, mikä on hyvä laihdutusvauhti. Ei edes tarvitse miettiä koko 30 kilon tavoitetta kerralla. Ota tavoitteeksi 10 kiloa ensin, sekin on terveysriskien kannalta erittäin hyvä tulos. Puoli kiloa viikossa on hyvä pitkäaikaisvauhti laihdutukselle.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin noin 30-vuotiaana noin 30 kiloa vuodessa. Se ei ollut mitenkään vaikeaa, mutta olin hyväkuntoinen ja kovalla liikunnalla vain hyväkuntoisemmaksi tulin. En edes tiennyt, että esimerkiksi sappikivitauti olisi voinut kehittyä tuossa yhteydessä. Riippuu iästä, terveydentilasta ja monesta olosuhdetekijästä, mikä on hyvä laihdutusvauhti. Ei edes tarvitse miettiä koko 30 kilon tavoitetta kerralla. Ota tavoitteeksi 10 kiloa ensin, sekin on terveysriskien kannalta erittäin hyvä tulos. Puoli kiloa viikossa on hyvä pitkäaikaisvauhti laihdutukselle.
Hieno suoritus, mutta eihän tuo mitenkään liian kova tahti ole? Noin 2,5 kiloa kuukaudessa ja suositus on se 2 kg. Ei toki noin tasaisesti yleensä putoa, mutta täysin realistinen saavuttaa jos ylipainoa on reilusti.
Alkuun voi mennä enemmän viikossa, sitten se hidastuu, ja se on ok.