Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa 13 v poikani kanssa 41 m2 asuntoon, jossa keittiö ja olohuone alkovilla (kaapit rajaavat alkovin)

Vierailija
26.08.2024 |

Poika nukkuu alkovissa, minä vuodesohvalla olkkarissa. Mitä mieltä? Tosiaan tässä ideana pysyä lähellä lapsen koulua ja koska ex ei maksa hänelle määrättyä elaria, on pakko muuttaa hieman pienempään asuntoon. Asunto on tosi siisti ja kiva, toimiva keittiö ja kylppäri, molemmat remontoitu muutama vuosi sitten.

Kiitos!

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 3 v ja 1 v kanssa 42 neliön asunnossa, hyvin mahtuu. Hukkatilaa tässä kyllä on, kun esteetön asunto. Nyt sänky itsellä tiskipööydässä kiinni, mutta sellaista se elämä on 

3v ja 1v lapset ovat hieman eri asia kuin 13v lapsi.

Vierailija
122/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei edes kaksio?

Koska politiikalla asuntojen rakentamista rajoitetaan niin voimakkaasti kaikilla kaupunkiseuduilla.

Jos viihde-elektroniikan valmistamiseen ja maahantuontiin olisi sovellettu samantapaista lainsäädäbtöä ja sääntelyä kuin rakentamiseen, mustavalkoinen putkitelevisio maksaisi 25000€ ja radiovastaanotin 9000€, Muuta ei olisi tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset valittajat ovat vallanneet ketjun.

Helsingissä asuinalueella on todella tärkeä toisin kuin syrjäseudulla. Jos pojan koulu ja kaverit ovat tuossa kaupunginosassa, niin on hyvä päätös jäädä asumaan sinne vaikka sitten pienempään asuntoon.

Minulla on sijoituskaksio 40 neliötä ja siinä asuu äiti kahden lapsensa kanssa.

Itse olen asunut lapsen kanssa jopa 25 neliön yksiössä ja myöhemmin 50 neliön kaksiossa asui 3 henkilöä. Alakerrassamme samankokoiisessa asui 4-henkinen perhe. Se oli arvokas kaupunginosa, jossa on yleistä asua ahtaasti, koska sijainti maksaa.

Eli ihan ok suunnitelma sinulla ap. Tärkeintä on sisustaa pojalle omaa rauhaa. En tosin ihan ymmärtänyt kuvauksesta, että onko kyse yksiöstä keittiöllä vai kaksiosta. Jos on 2 huonetta, jossa toisessa on keittiö ja toisessa alkovi, niin järjestäisin nukkumisen tietenkin, että toinen nukkuu toisessa ja toinen toisessa. 

Vierailija
124/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n järkkymätön vaatimus keskustassa asumisesta tarkoittaa, että lapsi ei voi ikinä kutsua kavereitaan kotiinsa, ei voi ikinä seurustella, eikä voi ikinä saada minkäänlaista yksityisyyttä omassa kodissaan. AP:lle pelkkä keskustassa asuminen on tärkeämpää, vaikka useimpiin keskustan kohteisiin pääsee lähiöistä samassa ajassa julkisilla kuin keskustasta kävelemällä.

Vierailija
125/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä asuinalueella on todella tärkeä toisin kuin syrjäseudulla. Jos pojan koulu ja kaverit ovat tuossa kaupunginosassa, niin on hyvä päätös jäädä asumaan sinne vaikka sitten pienempään asuntoon.

Itse olen asunut lapsen kanssa jopa 25 neliön yksiössä ja myöhemmin 50 neliön kaksiossa asui 3 henkilöä. Alakerrassamme samankokoiisessa asui 4-henkinen perhe. Se oli arvokas kaupunginosa, jossa on yleistä asua ahtaasti, koska sijainti maksaa.

Eli ihan ok suunnitelma sinulla ap. Tärkeintä on sisustaa pojalle omaa rauhaa. En tosin ihan ymmärtänyt kuvauksesta, että onko kyse yksiöstä keittiöllä vai kaksiosta. Jos on 2 huonetta, jossa toisessa on keittiö ja toisessa alkovi, niin järjestäisin nukkumisen tietenkin, että toinen nukkuu toisessa ja toinen toisessa. 

Ei vaan päin vastoin kun me täältä "syrjäseuduilta" tulemme Helsinkiin, niin me käytämme siellä julkista liikennettä, joten tiedämme, että sillä pääsee kyllä kaikkialle, mihin keskustassa tarvitsee päästä.

Vierailija
126/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä bussit kulkee, jopa Helsingin ulkopuolelle. Oma huone on paljon tärkeämpi kuin puolen tunnin koulumatka. Lapsi voi myös tulla kiusatuksi miniasunnon takia. Muuttamalla kauemmaksi keskustasta asumisväljyys ja elämänlaatu paranee ja on enemmän oman sosiaaliluokan kanssa tekemisissä ja tasoissa asumisessa. Tämän takia asun kehyskunnassa. Saa sillä reilulla tonnilla ihan jotain muuta kuin ns opiskelijayksiön. Ei se keskusta niin ihmeellinen paikka ole ja tämän sanon itse entisenä pitkäaikaisena keskustan asukkaana.

Nyt ei puhuta teidän kaltaisistanne lähiöasukeista, vaan ap ja poika ovat asuneet keskustassa arvoalueella ja poika käy koulua siellä arvoalueella. Hieman tasoeroa. Ymmärrän kylä, etteivät sitä kaikki ymmärrä. Ap tekee tässä oikein, kun haluaa lapselleen hyvän ympäristön. Sillä on Helsingissä todella paljon merkitystä keskiluokkaisessa piireissä.

Vierailija
127/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap asuntonne kuulostaa hyvältä!! 41 neliötä hyvin suunnitellulla pohjalla on hyvä määrä.

Mitä järjeä muuttaa kauemmaksi ja maksaa kulkemisesta jos lähellä palveluja ja koulua hyvä olla.

Älä välitä, täällä aina valitetaan muiden ratkaisuista.Poikaasi olet ajatellut ja turvallinen koti tärkeintä!

Vierailija
128/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan ok suunnitelma sinulla ap. Tärkeintä on sisustaa pojalle omaa rauhaa. En tosin ihan ymmärtänyt kuvauksesta, että onko kyse yksiöstä keittiöllä vai kaksiosta. Jos on 2 huonetta, jossa toisessa on keittiö ja toisessa alkovi, niin järjestäisin nukkumisen tietenkin, että toinen nukkuu toise

Sanotaan sitten näin rautalangasta:

ap:n lapsen yhteiskuntaluokan taso on korkeampi Helsingin keskustan arvoalueella pienessä asunnossa kuin lähiössä isossa asunnossa. Se vaikuttaa suoraan kouluun ja kaveripiiriin.

Teillä maaseudulla ei koskaan ymmärretä tätä, koska sieltä puuttuu samanlainen segregaatio, jota Helsingissä on. 

Vierailija
129/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas idiootit vinkuu neliöistä. Kyllä ton saa toimimaan älä huoli. Epäilisin, että maailmassa ihmiset asuu paljon ahtaamminkin oikein onnellisina. Tjeu, New York.

Vierailija
130/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Location, location, location.

Näinhän se menee. 

Ap elä tätä hetkeä. Just nyt toi on paras valinta. Murehdi murheet ajallaan, muuten kerkeet ne kahdesti murehtia.

Paljo noita ykslöitä rakennetaan ihan niin että tarkotus on että seurustelu tapahtuu kodin ulkopuolella.

Mennään esm yhdessä syömään jonnekkin kivaan paikkaan.

Poikasi asuu vielä hetken kanssasi, kohta olet asunnossasi yksin.

Vierailija
131/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä rasittavaa maalaisten määkimistä tämä ketju täynnä. Elämässä voi olla muutakin kuin ne omat seinät. T: 120 m2.

Vierailija
132/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä bussit kulkee, jopa Helsingin ulkopuolelle. Oma huone on paljon tärkeämpi kuin puolen tunnin koulumatka. Lapsi voi myös tulla kiusatuksi miniasunnon takia. Muuttamalla kauemmaksi keskustasta asumisväljyys ja elämänlaatu paranee ja on enemmän oman sosiaaliluokan kanssa tekemisissä ja tasoissa asumisessa. Tämän takia asun kehyskunnassa. Saa sillä reilulla tonnilla ihan jotain muuta kuin ns opiskelijayksiön. Ei se keskusta niin ihmeellinen paikka ole ja tämän sanon itse entisenä pitkäaikaisena keskustan asukkaana.

Nyt ei puhuta teidän kaltaisistanne lähiöasukeista, vaan ap ja poika ovat asuneet keskustassa arvoalueella ja poika käy koulua siellä arvoalueella. Hieman tasoeroa. Ymmärrän kylä, etteivät sitä kaikki ymmärrä. Ap tekee tässä oikein, kun haluaa lapselleen hyvän ympäristön. Sillä on Helsingissä todella paljon merkitystä keskiluokkaisessa piireissä.

Juuri niissä piireissä tulee kiusatuksi sen arvoalueen opiskelija-asunnon takia. Lähiökin olisi parempi. Itse asun ihan maalla. Usein voi vanhaa koulua jatkaa matkan päästä. Ikinä en lastani altistaisi moiselle ahtaudelle. Ja kehyskuntien lukioista voi täysin hyvin ponnistaa yliopistoon. Keskusta on ylihinnoiteltu ja yliarvostettu.

Vierailija
133/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös äänieristys verhoja.

Vierailija
134/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vain sellainen ongelma, että AP ei ole keskiluokkaa. Muuten tätä koko ongelmaa ei olisi.

Vierailija
135/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä 13 vuotias poika voi masturboida noin pienessä asunnossa?

Masturboi kun äiti ei ole kotona. Tai sitten koulussa, kaverilla, lähimetsässä jne. If there's a will there's a way.

Vierailija
136/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko parveke?

Sinne parvekkeelleko masturboimaan?

Vierailija
137/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa, koska ex on suhmuroinut raha-asiat. Tai maksaa, mutta alle 50 % määrätystä. AP

Kela maksaa aina minimin jos ex ei. Toki saathan sä kuvitella omias toki. 

Jos on määrätty 300€ niin kelan 150€ on noin puolet. Kun lapseni oli alaikäisiä oli noin. 

Vierailija
138/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän kehityksen suunta on se, että seuraavalla sukupolvella olisi asiat paremmin. ei niin, että seuraavan sukupolven pitää kärsiä yhtä paljon, tai enemmän kuin edellinen sukupolvi. 

Vierailija
139/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n järkkymätön vaatimus keskustassa asumisesta tarkoittaa, että lapsi ei voi ikinä kutsua kavereitaan kotiinsa, ei voi ikinä seurustella, eikä voi ikinä saada minkäänlaista yksityisyyttä omassa kodissaan. AP:lle pelkkä keskustassa asuminen on tärkeämpää, vaikka useimpiin keskustan kohteisiin pääsee lähiöistä samassa ajassa julkisilla kuin keskustasta kävelemällä.

Seurustelee sitten 18 vuotiaana tai muuttaa omilleen 16vuotiaana. Mitenkähän ihmeessä ihmiset ennen pärjäsi kun yhdessä tuvassa nukkuin koko perhe ja sedät ja tädit ja mummotkin. Sekin vaihtoehto on, että isä ryhdistäytyy ja ottaa vastuuta jälkikasvustaan. Minä en syyttelisi äitiä, joka edes yrittää järjestää lapsensa asiat hyvin (kohtuullinen asunto, hyvä alue, tuttu koulu ja kaverit) ja ilmeisesti kantaa kaiken vastuun henkisesti ja taloudellisesti, luultavasti omien ihmissuhteidensa ja harrastustensa kustannuksella. Tuskin hänelläkään on romanttista säpinää, joten ehkä se 13v poika pärjäilee pari vuotta.

Vierailija
140/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä 13 vuotias poika voi masturboida noin pienessä asunnossa?

Masturboi kun äiti ei ole kotona. Tai sitten koulussa, kaverilla, lähimetsässä jne. If there's a will there's a way.

Suihkussa, niin kuin muutkin teinit ja aikuiset.