Avioerosta tuettuun asumiseen?
Puoliso on alkanut puhua erosta. Olen mt-ongelmainen enkä pärjää ilman tukea arjessa. Onkohan minun mahdollista päästä tuettuun asumiseen?
Kommentit (12)
Ota soskuun yhteyttä. Jos et pärjää yksin niin saat vähintään kotiin annettavaa tukea. Jos se ei riitä niin sit varmasti mahdollista päästä tuettuun asumiseen
Kannattaa kysyä esim mielenterveys palveluista.
Parisuhde ei ole hoitosuhde. Miten olette päätyneet tuohon jamaan?
Kovin helposti ei pääse Suomessa, joutuneet pinnistelemään ja pitää tapahtua todella harmillista asioita että pääset ja kunto oltava todella huono.
Eläkkeelle kun pääset niin jotain mahdollisuuksia voi olla.
No tota. En tiedä onko tämä Provo, vai onko tilanne oikeasti tämä, mutta kerron oman kokemukseni. Mä jouduin tommoseen muutamaksi kuukaudeksi psykiatriselta osastolta "arviointijaksolle" nuorehkona aikuisena. Masennus/psykoosi ym. diagnoosi. En olisi ikinä halunnut, koin painostusta muuttaa sinne yms. En halua herjata/haukkua paikkaa siellä oli varmasti ammattilaisia yms joillekin hyvin sairaille potilaille ihan oikea paikka. Koin tosi suurta häpeää just silleen ajattelin kaikkea että mun elämä oli sitten tässä ja mietin ulkomaille muuttamista. Tavallaan niin pohjalla on vapaa tekemään mitä vain, joten se oli tavallaan aika "vapauttavaa" vaikka en olisi halunnut kokea sitä.
Oikeasti toi oli yksi top3 häpeällisimmät asiat elämässäni. Mulla oli ton jälkeen pitkään itsetuhokäytöstä, sisäänpäinkääntyneisyyttä yms. Rehellisesti: Se oli kamalaa aikaa elämässäni, minkä halusin jättää taakseni, vaikka se kesti vain 3kk. Jotkut oikeasti ehkä haluaa semmoiseen. En minä.
Kyllä pääsee jos on oikeasti tarvetta. Parhaiten jos joku tekee sinusta huoli-ilmoituksen tai olet jo sossun piirissä.
Eikö tuettu asuminen ole nimenomaan että asuu vuokralla omassa kämpässä ja joku ohjaaja käy auttelemassa? Ei siis mikään hoitokoti tms.?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi sairastua myös parisuhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta uskoisin että ovat päätyneet samalla tavalla kuin tilanteessa missä toinen osapuoli sairastuu fyysisesti parisuhteen aikana. Eivät ne psyykkisetkään sairaudet ole synnynnäisiä vaan niihin voi sairastua myös parisuhteen aikana vaikka moni muuta kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta uskoisin että ovat päätyneet samalla tavalla kuin tilanteessa missä toinen osapuoli sairastuu fyysisesti parisuhteen aikana. Eivät ne psyykkisetkään sairaudet ole synnynnäisiä vaan niihin voi sairastua myös parisuhteen aikana vaikka moni muuta kuvittelee.
Niinno, fyysisiin vaivoihin haetaan apua, miksei sitten psyykkisiin? Jos ap on psykpolin asiakas, kysyy sieltä. Jos ei ole, hakeutuu.
No enpä ihmettele,että puolisosi haluaa eron.