Kolme varakasta professoria kertoo: Suomen tulevaisuus ei ole niin toivoton kuin ehkä luulit kolme professoria kertoo, miksi
Kolme veronmaksajien rahoilla töitä tekevää jättipalkkaista professoria kertoo meille muille että:
Suomen tulevaisuus ei ole niin toivoton kuin ehkä luulit kolme professoria kertoo, miksi
Kommentit (46)
Korkoihin menee valtavasti jo nyt. Jos talouden suunta ja menojen suunta ei muutu tarpeeksi, velkaa tulee lisää ja korkomenot kasvavat ja taas lisää velkaa. Jossain vaiheessa ja se ei ole kaukana, lainoittajat vaativat lisää korkoa. Käypi huonosti.
Jos ajatellaan talouskasvulla tilanteesta päästävän eroon, niin yksityiselle puolelle pitäisi tulla yli 500 000 työpaikkaa. Ei taida onnistua ihan nopsaan. Jos milloinkaan ilman ulkopuolista puuttumista, koska näyttävät poliitikot ja virkamiehet pitävän julkisen sektorin suuresta koosta huolta. Toisaalta ei tänne hirveästi yrityksiä synny, koska ei ole kannustimia tarpeeksi, koska taas kerran, on tärkeämpää kerätä veroja ja maksuja julkisen sektorin elättämiseksi.
Ihme valitusta että asiat ovat huonosti. Ainakin itsellä on töitä ja taitaa tulla 35 vuotta peräkkäistä työnteko pois lukien 1 kuukausi kun valmistuin toiselle alalle (palautumisloma) ja 6 kuukautta vapaata pari vuotta sitten (omalla rahalla). Verot ovat korkeat mutta pärjään ihan hyvin kun menot ovat pienet. Ruoka on edullista ja terveyspalveluita olen saanut ongelmitta tarvittaessa ihan sairaalaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Korkoihin menee valtavasti jo nyt. Jos talouden suunta ja menojen suunta ei muutu tarpeeksi, velkaa tulee lisää ja korkomenot kasvavat ja taas lisää velkaa. Jossain vaiheessa ja se ei ole kaukana, lainoittajat vaativat lisää korkoa. Käypi huonosti.
Jos ajatellaan talouskasvulla tilanteesta päästävän eroon, niin yksityiselle puolelle pitäisi tulla yli 500 000 työpaikkaa. Ei taida onnistua ihan nopsaan. Jos milloinkaan ilman ulkopuolista puuttumista, koska näyttävät poliitikot ja virkamiehet pitävän julkisen sektorin suuresta koosta huolta. Toisaalta ei tänne hirveästi yrityksiä synny, koska ei ole kannustimia tarpeeksi, koska taas kerran, on tärkeämpää kerätä veroja ja maksuja julkisen sektorin elättämiseksi.
Miten se on mahdollista että korkoihin menee niin valtavasti? Pitkät ajat oli korot nollan tuntumassa. Miksi me lukittu noita korkoja silloin pitkä aikaisilla lainoilla???
Vierailija kirjoitti:
Nyt jännitämne koska SAK aloittaa uudestaan poliittiset lakot jotta talous saadaan romahtamaan, Työtön kun äänestää varmimmin demareita.
Siellä on varmaan kyllä sellaiset suunnitteilla. Montakos miljardia viimeksi paloi taivaan tuuliin? Kukaan ei kantanut huolta siitä olisiko sitä rahaa tarvittu vanhushoivaan tai lapsiperheille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina uskonut Suomeen ja suomalaisiin. Ei siihen professoreita tarvita. Suomalaisten on opeteltava itse
ratkaisemaan ongelmansa ja tekemään töitä eikä olla käsi ojossa Kelan luukulla.
Itsekin olet aina, kun pystyt. Et varmaan kieltäytynyt lapsilisistä tai opintotuesta? Sellanen toisten tissillä lutkuttaja siellä. Mutta sinä olet tietenkin eri asia, olet kaiken ansainnut omin voimin jne. jne.
Ja sinä unohdit ottaa 💊💊💊