"Työ auttaa kuntoutumisessa" - höh, itselläni ollut ihan päinvastoin
Itse olin työelämässä aina totaalisen väsynyt ja huonovointinen. Jostain syystä keski-ikäiset ä m mät tiuskivat ja kiukkusivat aina minulle. Jäi eräskin sinänsä hyvä ja hyväpalkkainen työharjoittelupaikasta tarjottu työ ottamatta vastaan, kun harjoittelun ohjaaja kiukutteli minulle, vaikken ollut todellakaan syyllinen sen yksityiselämän asioihin.
Nyt työttömänä ainakin saan olla yksin, terve ja hyvinvoiva, ja myös hoikka.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä saat olla hoikka...?!
Niin, koska työelämässä kiusattuna ahmin leivoksia ja kääretortuja suruuni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä anna yhden ihmisen vaikuttaa elämääsi noin paljon. Paskamaisia ihmisiä on olemassa. Älä anna niiden vaikuttaa sinun elämääsi ja sinun unelmiisi! Pidä niistä kiinni, vaikka katkeria ihmisiä onkin, muuten katkeroidut itsekin.
Hirveetä paskanjauhamista tuo kommenttisi. Kiusatun siis pitäisi vaan nöyrtyä?
Kaiken kuntoutumisen keskiössä työikäisillä on työkyky. Elämänlaatu on täysin toissijaista. Sitten kun todetaan, että ei työt onnistu tai on jo eläkeiässä niin nakataan kaivoon ja toivotaan, ettei kai se sieltä kapua ylös jotain palveluja vaatimaan, jotka nekin on järjestetty niin, että ei nyt ihan päästä syyttelemään porukan heitteillejätöstä.
Työkokeilua ja palkkatuki työtä vaikka tekee samaa työtä kun ammatti kokki. Tuo työ ei vaadi edes kummoisia taitoja ja silti tuokaan ei saa muuta kun työharjoittelua. Minä osaan tehdä kaikenlaista ruokaa. Osaan leipoa korvapuusteja ja muffinseja ja suklaaneliöitä niin en saanut silti työtä. Tuossa taas nähdään ett nuorta käytetään hyväksi.
Työ tekee sairaaksi ja lihavaksi.