Mies sanoo ettei anna 14v lapsen huoltajuutta
Mies ei haluaisi erota, mutta minä haluan. Hän sanoo ettei anna 14v lapsen huoltajuutta, vaan että tämän ikäisellä kuuluu olla yksi oma huone.
Olemme kumpikin hyviä vanhempia ja päihteettömiä. Voiko mies saada mitä haluaa?
Kommentit (79)
Eihän tuo lastensuojelulaki liity huoltajuus- ja tapaamis- tsi asumisasioihin normierossa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tulisi mieleenkään harata vastaan jos lapseni haluaisi asua isällään. Ei se lapsi mihinkään häviä minun elämästä.
Niin mutta kun lapsi ei ole vielä päättämässä mitään. Lapsen isä on!
Ap
Ketju on nyt ilmiannettu.
Ahaa, miksi 😂
Moniko on käynyt lastensuojelulain perusteluista (ei siis itse laista) katsomassa, mitä tuolla "lasta tai nuorta pitää kuulla" oikeasti tarkoitetaan? 12v ei yksiselitteisesti saa päättää, kumman vanhemman luona hän asuu, vaikka kovin moni niin tuntuu uskovan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies oikeasti jokavuorokautisesti yötäpäivää opiskelujaan, TET-jaksojaan, lomiaan, jatko-opiskeluaan, läksyissä ja opetuksessa auttamista, harrastuksiaan, ruoanlaittoa, pyykinpesua, teinin kinuamisia ja vaatimuksia, teiniäksyilyjään kaipaa.
Mies haluaa nyt vaan voittaa.
Tuohon kotielämään ei sitten äkkipanot ja Tinderit mahdu, jos isyystehtävän aikoo pitää prioriteettina nro yksi.
Noin kuusi vuotta eteenpäin.
Runkkailee salaa kuusi vuotta.
Jumalauta, lapsi on itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä, eikä häntä kuulukaan paapoa kuin viisivuotiasta ja kattaa sitä pöytää kaikessa valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Moniko on käynyt lastensuojelulain perusteluista (ei siis itse laista) katsomassa, mitä tuolla "lasta tai nuorta pitää kuulla" oikeasti tarkoitetaan? 12v ei yksiselitteisesti saa päättää, kumman vanhemman luona hän asuu, vaikka kovin moni niin tuntuu uskovan.
Miksi ihmeessä hoitaa lastensuojelulaista, kun kyse on vanhempien erosta? Lastensuojelulakia sovelletaan täysin eri tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tulisi mieleenkään harata vastaan jos lapseni haluaisi asua isällään. Ei se lapsi mihinkään häviä minun elämästä.
Ap
Ahaa, miksi 😂
Aloittajan epäasiallinenkäytös muita kohtaan. Hän pyrkii jokaisella kommentillaan loukkaamaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ahaa, miksi 😂
Aloittajan epäasiallinenkäytös muita kohtaan. Hän pyrkii jokaisella kommentillaan loukkaamaan muita.
Sinä trolli siihen pyrit.
Käytännössä 12v, ja usein nuorempikin jos on tarpeeksi kypsä ilmaisemaan näkemyksensä, saa itse päättää tapaako etävanhempaa vai ei. Myös siinä kumman luona lapsi asuu painaa lapsen sana tosella paljon. Ei ole lapsen edun mukaista joutua asumaan siellä missä hän ei halua asua, eikä isoa lasta todellakaan lähdetä väkisin viemään tapaamisiin pakottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä teinillä ei saisi olla omaa huonetta? Tää on nyt jäänyt kokonaan käsittelemättä! Jos isä kykenee tarjoamaan vakaamman kodin jne., niin miksi lapsen pitää muuttaa äidin matkassa.
Kumpikin voi tarjota sen oman huoneen. Ymmärrät nyt ihan väärin, isän mielestä lapsella ei voisi olla kahta omaa huonetta.
Ap
No tätä ei kyllä olisi voinut aloituksesta päätellä mitenkään. Älytön väite. Kai nyt teinillä voi olla vaikka barokkilinnallinen huoneita, jos rahaa riittää.
Miksi ihmeessä jotain huoltajuuksia pitäisi antaa? Suurin osa lapsista on yhteishuollossa. Ei tämä ole mikään amerikka missä jaetaan lapsia. Yksihuoltajuutta ei hae kuin ihmiset mitkä kykenee todistamaan toisen olevan vaaraksi lapselle ja silloinkin säilyy vielä oikeus valvottuihin tapaamisiin.
!2 vuotta täyttänyt lapsi saa sanoa mielipiteensä kumman vanhemman luona asuu. Yhteishuoltajuus tietty voi olla ja tapaamiset myös etävanhemman kanssa. Riidellä ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä jotain huoltajuuksia pitäisi antaa? Suurin osa lapsista on yhteishuollossa. Ei tämä ole mikään amerikka missä jaetaan lapsia. Yksihuoltajuutta ei hae kuin ihmiset mitkä kykenee todistamaan toisen olevan vaaraksi lapselle ja silloinkin säilyy vielä oikeus valvottuihin tapaamisiin.
Vanhemmassa voidaan osoittaa niitä vikoja ja puutteita hyvinkin äärimmäiseen rajaan saakka, mutta ei häneltä huoltajuutta viedä. Joten tässä ei nyt ratkota huoltajuutta, kun se ero tulee vaan lapsen asuminen ja elatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 -vuotias saa päättää itse.
Näin on. 12 vuotta taitaa olla se ikäraja että minkä ikäinen saa päättää kumman luona asuu.
Ei vaan 12 vuotiasta kuunnellaan vasta.
12 vuotias päättää, jos molemmat normaaleja huoltajia .
Tyhmä äijä uhittelee sulle. Lapsi viimekädessä päättää( lapsen etu edellä mennään).
Vierailija kirjoitti:
Moniko on käynyt lastensuojelulain perusteluista (ei siis itse laista) katsomassa, mitä tuolla "lasta tai nuorta pitää kuulla" oikeasti tarkoitetaan? 12v ei yksiselitteisesti saa päättää, kumman vanhemman luona hän asuu, vaikka kovin moni niin tuntuu
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä jommankumman tulisi luopua huoltajuudesta?
Minulla ei ole aavistustakaan miten tämä menee. Meillä on yksi lapsi ja olemme olleet 20v yhdessä.
Vanhemmuus säilyy eronkin jälkeen. Siinä on lähtökohta varsinkin, kun kumpikin olette kelvollisia vanhemmiksi. Nyt vaan toimitte lapsen parhaaksi ja unohdatte katkeruuden. Lapsen (nuoren) huoltamisessa on työsarkaa niin äidille kuin isällekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies oikeasti jokavuorokautisesti yötäpäivää opiskelujaan, TET-jaksojaan, lomiaan, jatko-opiskeluaan, läksyissä ja opetuksessa auttamista, harrastuksiaan, ruoanlaittoa, pyykinpesua, teinin kinuamisia ja vaatimuksia, teiniäksyilyjään kaipaa.
Mies haluaa nyt vaan voittaa.
Tuohon kotielämään ei sitten äkkipanot ja Tinderit mahdu, jos isyystehtävän aikoo pitää prioriteettina nro yksi.
Noin kuusi vuotta eteenpäin.
Runkkailee salaa kuusi vuotta.
Samahan koskee myös naista.
Kyllä 12v päättää itse asumisensa. Hän kun menee sen vanhemman luo minne haluaa. Yksikään viranomainen ei hae lasta pois vanhemman luota vaikka toinen vanhempi vaatisi. Periaatteessa nuorempikin päättää. Ei kukaan voi estää, kun lapsi yksinkertaisesti menee kotiinsa vaikka joka päivä koulusta.
Kumpikin voi tarjota sen oman huoneen. Ymmärrät nyt ihan väärin, isän mielestä lapsella ei voisi olla kahta omaa huonetta.
Ap