Mies sanoo ettei anna 14v lapsen huoltajuutta
Mies ei haluaisi erota, mutta minä haluan. Hän sanoo ettei anna 14v lapsen huoltajuutta, vaan että tämän ikäisellä kuuluu olla yksi oma huone.
Olemme kumpikin hyviä vanhempia ja päihteettömiä. Voiko mies saada mitä haluaa?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Exä väitti olevansa oikeutettu päättämään lapsen huoltajuudesta. Oli päiväkotiinkin ilmoittanut olevansa ainoa huoltaja. Vein asian eteenpäin. Vetäytyi väitteistään hyvin nopeasti.
Ja mitkä olivat hänen puppuperustelunsa siihen, että hän päättää? Hah!
AP vaikutta sen verran tyhmältä että parempi jos isi saa huoltajuuden. Tai sit tämä onko joku rapulatrollaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa 14v päättää itse eikä kuuluisi saada 15 vuotiaankaan päättää itse. Lapset eivät saisi päättää aikuisten asioita. Piste.
Laki sanoo, että 12-v täyttänyt lapsi saa päättää kumman vanhemman luona haluaa asua eikä lapsen oman tahdon vastaista päätöstä voida tehdä kunhan se on lapsen edun mukaista. Asiat menee lapsen edun mukaisesti eikä vanhempien edun.
Eikä sano vaan se sanoo että 12 vuotiaan mielipidettä voidaan kuunnella. Lapset eivät päätä aikuisten asioista. Tämä on kiusantekoa jolla yritetään manipuloida lapsia. Onpas teillä erilaisia tulkintoja lakipykäliä koskien.
Suosittelen jokaiselle sitä vastuunkantoa sillä riitelemällä saatte aikaan vain lisää vahinkoa ja rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei päätä huoltajuudesta.
Joko sovitte lastenvalvojalla tai riitelette käräjillä.
Lapsikaan ei tuota päätä mutta hänen mielipiteensä on otettava huomioon.
Jos molemmat ovat nyt huoltajia, niin ovat sitä myös eron jälkeen. Paitsi jos se otetaan pois. Siihen ei helposti ryhdytä, vaan oltava hyvät perusteet. Esimerkiksi lapseen kohdistuva väkivaltaa tai hyväksikäyttö. Lapsen asuinpaikasta ja mahdollisen etävanhemman tapaamisista voivat vanhemmat sopia keskekään tai riidellä käräjillä. Lapsen niitä sopimuksia ei kuitenkaan tarvitse noudattaa. Tapaamiset ovat lapsen oikeus, ei velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 -vuotias saa päättää itse.
Näin on. 12 vuotta taitaa olla se ikäraja että minkä ikäinen saa päättää kumman luona asuu.
Ei vaan 12 vuotiasta kuunnellaan vasta.
Häntä kuullaan. Päätöstä hän ei tee.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi paskavanhempi. Et sitte 4 vuotta jaksa vaikka kaveripohjalta, että lapsella olis asiat hyvin? Nyt pahimpaan teini-ikään revit lapselle traumat ja pilaat lapsen elämän.
Mikä ttu teitä oikeen vaivaa?
Et sitten sen vertaa kykene asettumaan toisen asemaan. En koe että täällä olisi lapsellekaan hyvät oltavat. Onnettomien vanhempien kanssa, vuosia jo kestänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
AP vaikutta sen verran tyhmältä että parempi jos isi saa huoltajuuden. Tai sit tämä onko joku rapulatrollaaja.
Ja siellä taas yksi " ihana ihminen".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 -vuotias saa päättää itse.
Näin on. 12 vuotta taitaa olla se ikäraja että minkä ikäinen saa päättää kumman luona asuu.
Ei vaan 12 vuotiasta kuunnellaan vasta.
Häntä kuullaan. Päätöstä hän ei tee.
Lapsen ei tarvitse noudattaa päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
J Päätätte kumman luona lapsi asuu EI! Lapselta joka on 12v pitää kysyä asiasta! Just kaverin lapsi haluaa muuttaa kokonaan isälleen mutta äiti vielä' haraa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi paskavanhempi. Et sitte 4 vuotta jaksa vaikka kaveripohjalta, että lapsella olis asiat hyvin? Nyt pahimpaan teini-ikään revit lapselle traumat ja pilaat lapsen elämän.
Et sitten sen vertaa kykene asettumaan toisen asemaan. En koe että täällä olisi lapsellekaan hyvät oltavat. Onnettomien vanhempien kanssa, vuosia jo kestänyt.
Ap
En pysty. Olen juuri tuollaisen perheen kasvatti. Narkkaaminen ja dokaaminen alko heti vanhempien eron jälkeen ja sitä kesti sitten yli 10 vuotta. Vanhempien huomiosta kilpailua ja huomionhakua vääristä paikoista, kun kotona sitä ei saanut. Mutsilla villit vuodet ihme kusipäämiesten kanssa ja faijalla joku lumppu pihalta. Sinne ne vanhempien energiat sitte meni kun ei jaksanut perheestään pitää huolta.
Paskavanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä jommankumman tulisi luopua huoltajuudesta?
Minulla ei ole aavistustakaan miten tämä menee. Meillä on yksi lapsi ja olemme olleet 20v yhdessä.
Ap
Kannattaa hieman selvitellä ennen kuin eroat.
Käytännössä vasta 18-vuotiaana aikuistuessaan lapsi saa päättää. Sitä ennen sairaampi vanhempi voi manipuloida viranomaisia tekemään lapsen edun vastaisia päätöksiä laitonta mielivaltaa käyttäen. Todella yleistä Suomessa. Lasten"suojelu" ei ole syyttä yksi vihatuimmista instansseista. Käräjillä meno ei oo sen kummempaa. Siellä sentään sanotaan rehellisesti, että lasta ei kuunnella, eikä lakeja noudateta, vaan vakiintuneita käytäntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En pysty. Olen juuri tuollaisen perheen kasvatti. Narkkaaminen ja dokaaminen alko heti vanhempien eron jälkeen ja sitä kesti sitten yli 10 vuotta. Vanhempien huomiosta kilpailua ja huomionhakua vääristä paikoista, kun kotona sitä ei saanut. Mutsilla villit vuodet ihme kusipäämiesten kanssa ja faijalla joku lumppu pihalta. Sinne ne vanhempien energiat sitte meni kun ei jaksanut perhee
Mistähän ihmeestä keksit että meillä olisi tuollaista! Sanoinhan että emme käytä mitään päihteitä. Treenaan monta kertaa viikossa.
Ao
"12 vuotta täyttäneellä lapsella on monessa asiassa jo puhevalta. Puhevalta tarkoittaa sitä, että lapsen mielipide on otettava huomioon häntä koskevissa asioissa samalla tavalla kuin aikuistenkin. Se, että lapsi osallistuu häntä itseään koskevien asioiden käsittelyyn, ei merkitse sitä, että lapsi itse saisi päättää. Aikuisten velvollisuus on tehdä päätökset ja ottaa niistä vastuu. https://www.lastensuojelu.info/vanhemmuus-ja-parisuhde/lapsen-oikeudet/
Älä ainakaan kynnysmatoksi ala. Kuulostaa vähän siltä, että olet tietämätön hissukka. Itsekin tiedän, vaikka olen sinkku ja lapseton, että mies ei yksistään voi päättää huoltajuuksista. Kannattaa olla kaupungin sosiaalitoimeen yhteydessä, sieltä neuvovat oikealle polulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä jommankumman tulisi luopua huoltajuudesta?
Minulla ei ole aavistustakaan miten tämä menee. Meillä on yksi lapsi ja olemme olleet 20v yhdessä.
Ap
Kannattaa hieman selvitellä ennen kuin eroat.
Onnellisen vanhemman kanssa kasvaa onnellinen lapsi. Ei onneen ole oikotietä, eikä sitä voi pakottaa.
Ap
"Mistähän ihmeestä keksit että meillä olisi tuollaista! Sanoinhan että emme käytä mitään päihteitä. Treenaan monta kertaa viikossa.
Ao"
No lapses käyttää kohta kun erootte. Sitte voit katsella peiliin että miksi.