Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo ettei anna 14v lapsen huoltajuutta

Vierailija
25.08.2024 |

Mies ei haluaisi erota, mutta minä haluan. Hän sanoo ettei anna 14v lapsen huoltajuutta, vaan että tämän ikäisellä kuuluu olla yksi oma huone.

Olemme kumpikin hyviä vanhempia ja päihteettömiä. Voiko mies saada mitä haluaa?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan kynnysmatoksi ala. Kuulostaa vähän siltä, että olet tietämätön hissukka. Itsekin tiedän, vaikka olen sinkku ja lapseton, että mies ei yksistään voi päättää huoltajuuksista. Kannattaa olla kaupungin sosiaalitoimeen yhteydessä, sieltä neuvovat oikealle polulle. 

Tietysti. En ole mikään hissukka.

Kysyin vaan olisiko puheille perusteita.

Ap

Vierailija
42/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"12 vuotta täyttäneellä lapsella on monessa asiassa jo puhevalta. Puhevalta tarkoittaa sitä, että lapsen mielipide on otettava huomioon häntä koskevissa asioissa samalla tavalla kuin aikuistenkin. Se, että lapsi osallistuu häntä itseään koskevien asioiden käsittelyyn, ei merkitse sitä, että lapsi itse saisi päättää. Aikuisten velvollisuus on tehdä päätökset ja ottaa niistä vastuu.   https://www.lastensuojelu.info/vanhemmuus-ja-parisuhde/lapsen-oikeudet/

Menispä käytännössä edes kerran asiat, kuten lastensuojelulaki ne on määrännyt, mut ne ei mene. Sossut ja käräjät rikkoo lakia ilman seuraamuksia. Kokemusta asiasta runsaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletusarvoisesti määrätään yhteishuoltajuus ja yksinhuoltajuutta ei kumpikaan ilman merkittävää perustetta tule saamaan.

Eiköhän ap:n persoona ja ulosanti riitä miehen yksinhuoltajuuteen.

Vierailija
44/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies oikeasti jokavuorokautisesti yötäpäivää opiskelujaan, TET-jaksojaan, lomiaan, jatko-opiskeluaan, läksyissä ja opetuksessa auttamista, harrastuksiaan, ruoanlaittoa, pyykinpesua, teinin kinuamisia ja vaatimuksia, teiniäksyilyjään kaipaa.

Mies haluaa nyt vaan voittaa.

Tuohon kotielämään ei sitten äkkipanot ja Tinderit mahdu, jos isyystehtävän aikoo pitää prioriteettina nro yksi. 

Noin kuusi vuotta eteenpäin.

Runkkailee salaa kuusi vuotta.

Vierailija
45/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytäntöönpanolain mukaan 12-vuotiaan oman tahdon vastaista tointa ei saa tehdä liittyen tapaamisiin ja asumiseen. Eli käytännössä 12-vuotias saa päättää itse asumisesta ja tapaamisista, ja lain mukaan lapsia on kuunneltava ja heidän kehitysasteensa mukaisesti huomioitava heidän tahtonsa.

Vierailija
46/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"12 vuotta täyttäneellä lapsella on monessa asiassa jo puhevalta. Puhevalta tarkoittaa sitä, että lapsen mielipide on otettava huomioon häntä koskevissa asioissa samalla tavalla kuin aikuistenkin. Se, että lapsi osallistuu häntä itseään koskevien asioiden käsittelyyn, ei merkitse sitä, että lapsi itse saisi päättää. Aikuisten velvollisuus on tehdä päätökset ja ottaa niistä vastuu.   https://www.lastensuojelu.info/vanhemmuus-ja-parisuhde/lapsen-oikeudet/

MIKSI alapeukuttelet! Se perustuu lakiin!

Vierailija
47/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistähän ihmeestä keksit että meillä olisi tuollaista! Sanoinhan että emme käytä mitään päihteitä. Treenaan monta kertaa viikossa.

Ao"

No lapses käyttää kohta kun erootte. Sitte voit katsella peiliin että miksi.

Niin silloin varmasti käyttää, jos kotona on jäinen ilmapiiri.

Naurettavaa syyllistämistä. Menepäs siitä muualle 

Ap

Vierailija
48/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletusarvoisesti määrätään yhteishuoltajuus ja yksinhuoltajuutta ei kumpikaan ilman merkittävää perustetta tule saamaan.

Eiköhän ap:n persoona ja ulosanti riitä miehen yksinhuoltajuuteen.

Minkälainen ihminen kuvittelee tuntevansa toisen muutaman viestin perusteella 😂

Narsisti kiusaaja 

Vierailija
49/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tulisi mieleenkään harata vastaan jos lapseni haluaisi asua isällään. Ei se lapsi mihinkään häviä minun elämästä. 

Vierailija
50/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI alapeukuttelet! Se perustuu lakiin!

LUE EDELLINEN KOMMENTTI.

Vierailija
51/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tulisi mieleenkään harata vastaan jos lapseni haluaisi asua isällään. Ei se lapsi mihinkään häviä minun elämästä. 

Niin mutta kun lapsi ei ole vielä päättämässä mitään. Lapsen isä on!

Ap

Vierailija
52/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistähän ihmeestä keksit että meillä olisi tuollaista! Sanoinhan että emme käytä mitään päihteitä. Treenaan monta kertaa viikossa.

Ao"

Ap

Nyt varmaan naurattaa. Katotaan vuoden päästä kun tyttäres seurustelee 35v narkkarimiehen kanssa kun ei teiltä saanut kaipaamaan turvaa.

Vierailija
53/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

KYSY LAPSELTA.

Vierailija
54/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen levittäminen jollekin miehelle ei anna mitään diktatuurimaista valtaa omia lasta itselleen. Vanhemmat ovat huoltaja kandidaattina samalla viivalla. Lapsen ollessa tuon ikäinen ratkaisevin asia on lapsen tahto, sitten tulee esim kummalla on paremmat edellytykset säilyttää ne olosuhteet mahdollisemman muuttumattomina, kummalla on paremmat edellytykset elättää se lapsi, jne. 

Vierailija
55/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sillä teinillä ei saisi olla omaa huonetta? Tää on nyt jäänyt kokonaan käsittelemättä! Jos isä kykenee tarjoamaan vakaamman kodin jne., niin miksi lapsen pitää muuttaa äidin matkassa.

Vierailija
56/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ao"

Ap

Nyt varmaan naurattaa. Katotaan vuoden päästä kun tyttäres seurustelee 35v narkkarimiehen kanssa kun ei teiltä saanut kaipaamaan turvaa.

Hän on fiksu poika. Kiltti ja päihteetön, olemme antaneet hyvän mallin kotona ja meillä on läheiset välit. Turvaa on saanut ja tulee saamaan vaikka kuinka.

Miten ero tähän liittyy. Kuvittelet nyt vaan kaikenlaista perustuen ei yhtään mihinkään.

Ap

Vierailija
57/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mies oikeasti jokavuorokautisesti yötäpäivää opiskelujaan, TET-jaksojaan, lomiaan, jatko-opiskeluaan, läksyissä ja opetuksessa auttamista, harrastuksiaan, ruoanlaittoa, pyykinpesua, teinin kinuamisia ja vaatimuksia, teiniäksyilyjään kaipaa.

Mies haluaa nyt vaan voittaa.

Tuohon kotielämään ei sitten äkkipanot ja Tinderit mahdu, jos isyystehtävän aikoo pitää prioriteettina nro yksi. 

Noin kuusi vuotta eteenpäin.

Runkkailee salaa kuusi vuotta.

Vierailija
58/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallikot luennoivat lain sisällöstä. Aina yhtä hulvatonta.

Vierailija
59/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ketju on nyt ilmiannettu. 

Vierailija
60/79 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän