: ( Lapsi sanoi tänään kun otin hiuspampulaa pois, että
mun 4v oli päiväkodissa sanonut et sitä heitetään kotona seinään niin et leuka murtuu ja niskat nyrjähtää.... en varmasti ole koskenut tikullakaan tyttöön! ja kuulemma tarhan johtaja on häntä purrut...
Kommentit (28)
ja kaikki olivat taputtaneet kiitokseksi.
Arvatkaa lämmittikö äidin sydäntä, meidän pikku pianisti!
Kunnes myöhemmin selvisi, ettei siellä edes ole koko pianoa, ja aivan kirkkain silmin kertoi, ilmeenkään värähtämättä ¨: O
kuka nyt laittaa lapsensa selvittämään asiaa, voi toki olla siinä keskustelussa osallisena mutta että lapsi kysyy tarhan tädiltä miksi revit mua tukasta... ja äiti kyttää vieressä, kyllä olet sinä päivän naurujen aiheena kahvihuoneessa kun et uskalla itse ottaa asiaa puheeksi. Mutta näytät todellakin päättäneen että sinun ihana kullanmurusi ei voi valehdella, saatika ymmärtää asioita väärin..
Muistathan informoida myös muiden lasten vanhempia tästä äärimmäisen huonosta ja epäkelvosta hoitajasta.
onhan se ihan mahdollista. ja vaikka lapset huijaileekin niin kyllähän ne nyt puhuu tottakin! tällaiset asiat täytyy ottaa puheeks ja selvittää. kukas sen lapsen puolia pitäis ellei omat vanhemmat.
meillä kävi kerran niin, että oli sovittu että lapsi ei nuku hoidossa enää koska kukkuu muuten liian myöhään illalla ja aamut vaikeita. Ja sovittiin että lapsi menee lepäämään ja kun toiset nukkuu/satu luettu lapsi haetaan pois. Noh lapsi kertoi että oli joutunut makaamaan pimeässä huoneessa koko sen ajan kuin muutkin eli 2 tuntia, minä ajattelin että ei voi olla totta mitä rääkkäystä.. otin asian heti seuraavana aamuna puheeksi tyyliin, että mikähän tämä juttu nyt oikein on ja hoitaja oli ihan kauhuissaan koska oli luullut että lapsi nukkuu kun oli pitänyt silmiään kiinni kun hoitaja oli mennyt hakemaan.
Kysyin lapselta että miksi pidit silmiä kiinni-->kun hoitaja oli sanonut että silmät kiinni..
mutta minä myös TUNNEN lapseni niin perin pohjin, että tiedän milloin juksaa ja milloin on tapahtunut JOTAIN!!!
Ja jos lapsi kokee, että häntä on vedetty hiuksista samalla kun on huudettu hiljaa, niin se asia pitää selvittää, vai mitä?
Toivon sydämestäni, että se olisi tuollainen hiha juuttui hiuksiin tilanne, se olisi kaikille parasta, mutta pakkohan sekin on selvittää, jotta lapsikin sen tajuaa!
Ja tuo miksi lapsi ei asiaa saisi sanoa hoitsulle, mitä pahaa siinä on? Jos kokee asian niin ja haluaa asian itse mainita? Ja jos jollain, niin minulla ei pokka lopu kesken : D osaan selvittää tilanteet ja olen monesti selvittänytkin työni puolesta. Halusin kuulla täällä, että mitä kaikkea olisi voinut tilanteessa käydä!
Mutta joo, sitten sellainen asia, että älkää olko aina niin sinisilmäisiä hoitsuja kohtaan. Tiedän aika paljon mitä kaikkea päiäkodeissa on sattunut ja tapahtunut. Hekin ovat vain ihmisiä ja osa heistä hyvinkin epäpäteviä : (
Mutta minä ainakin pidän lapseni puolta ja otan aina asioista selvää! Hyvää Päivänjatkoa Teille!!
p.s. Pakko mainita tuohon kahvihuonekeskusteluun, niin minulle olisi aivan sama vaikka jauhaisivat siellä minusta : D ei voisi millään tavalla horjuttaa omaa elämää ja TIEDÄN, että monessa päiväkodissa ne sitä tekevätkin, joten varo ettei ole vaan sinun jutut joita siellä käsitellään : D
ap
onhan se hoitaja voinut välipalapöydässä siirtää lapsesi hiukset sivuun naamalta ja lautaselta, ja lapsi kokenut sen sitten "tukasta vetämisenä".
ja vastausten sävy sai minut miettimään suomalaista suhtautumista lapsiin. Suurin osa tuntuu olevan sillä kannalla että lapsi on itse keksinyt koko jutun. Asun itse eräässä toisessa pohjoismaassa ja täällä vastaavassa tapauksessa on lähtökohta ehdottomasti se että lapsen puheisiin luotetaan ja asia selvitetään. Ei voi olla miettimättä mitenn ko. asenne vaikuttaa kun selvitetään esimerkiksi seksuaalista hyväksikäyttöä jos suurimmaksi osaksi lähtökohta on se että lapsi valehtelee.
otan lapsilta pampulat pois nukkumaan käydessä ja eräskin herkkänahkainen tyttö ei siedä yhtään, että yksikään hius "kiristää" kun pampulaa irrotetaan. Olen kertonut asiasta äidille ja kotona tekee ihan samoin. Toiset eivät kestä yhtään pienen hiuskarvan katkeamistakaan ;-D