Miksi hitossa jotkut käyttää puolisonsa kännykkää?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Mun puhelimen akku alkaa olla jo sen verran vanha, että ärsyttää, jos vaikka lapset käyttää mun puhelinta ja siinä kuluu sitten akku paljon nopeemmin kuin vain omassa käytössä kuluisi.
Mä monesti laitan miehen kännykän lataukseen, koska hän ei sitä hoksaa ja sitten meinaa akku loppua. Usein kun oman luurini akku on täynnä niin katson mikä miehen kännykässä tilanne, ja laitan sen lataukseen.
En mä käytä. Soitan vain omallani mutta en ymmärrä miksi ei voisi käyttää? Jos se molemmille sopii.
Vierailija kirjoitti:
osalle puhelin on todella henkilökohtainen laite ja se on minulle ok. Mutta en pysty hyväksymään että tällainen henkilö haluaa päättää että minunkin pitää käyttää puhelintani vain yksin. Edelleen mieheni ja lapseni saavat tarvittaessa katsoa puhelintani.
Tämä. Hirveää meuhkaamista muutamalta kommentoijalta siitä, että mm. meillä ( ja teillä) ei toimita niin kuin he haluavat. Tulee mieleen että saattavat parisuhteissaankin olla hirveitä päällepäsmäreitä, jotka vastivat että asioiden täytyy mennä just kuten he määräävät.
Toinen vaiht on, että ovat ihan vaan provoja. Ei muuten kukaan noin sekoa ventovieraiden ihmisten kännyköiden takia..
Mulla on firman puhelin.
On kyllä nöyryyttävää, kun sen soidessa tai viestin tullessa vaimoni ryntää vastaamaan oitis. Kollegat ja asiakkaat on kyllä ihmeissään.
Vaimoni mielestä tämä tapa kertoo parisuhteessa vallitsevasta luottamuksesta toisiimme.
M38
Se on puhelin. Lankapuhelimeenkin vastataan kun se soi. Toki toisen puhelimeen ei vastata koska se on sille toiselle. Mutta voi sitä lainata.
En vastaa puolisoni puhelimeen, vaikka soittaja oli joku minunkin tuttuni. En tosin yleensä edes vilkaise, kuka soittaa.
Automatkalla Euroopassa asetin hänen puheen puhelimeensa reittiohjeita, koska tiesin paikkojen nimet paremmin ja ja halusimme reitin joka ei ollut välttämättä se nopein, jota Google Maps tarjoaa. Puoliso toki oli vieressä. Muuten hänen ne puhelimensa sisältö ei kiinnosta.
Aika monessa wt suhteessa viestitellään salaisia postauksia ja kehitellään kaikkea sairasta kun ei ole muuta tekemistä.
Meillä ei ole tarvetta ja molemmat tietää toisen salasanat, voi lukea sopin viestin, kurkata virustorjuntaa tai uudistaa reseptipyynnön.
Se on vain puhelin.
Kännykät pitäisi kieltää kaikilta. Aiheuttavat vain eripuraisuutta ja salailua, kuten tässäkin ketjussa luettavissa.
Emme koske toistemme puhelimiin missään tapauksessa. Ei tulisi mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi toisille on niin vaikea hyväksyä, että perheessä ne puhelimet voivat olla yhteiskäytössä?
Se on ihan ok jos teillä pitää kysyä lupa jos koskee toisen puhelimeen tai vaikka auton avaimiin, ja sekin on ok, jos puoliso ei saa edellämainittuihin koskea missään tapauksessa, mutta mikä siinä hiertää, että toisissa parisuhteissa toimitaan toisin?
Eikö tärkeintä ole, että parisuhde toimii sen osapuolten välillä? Miksi joillain on kova tarve määrittää toisen tapa vääräksi, jos se on erilainen kuin itsellä?
Tuossa ärsyttää muiden puolesta, jotka eivät ehkä tiedä, että pariskunta käyttää puhelimia yhteisenä.
Me lainataan välillä toistemme puhelimia, mutta ei koskaan mentäisi lukemaan toisten viestejä. Eli aivan sama kavereiden puolesta, miten toimitaan, ei vaikuta asiaan
Säännöllinen puhelintarkastus pitää vaimon uskollisena.
Me ei edes osata käyttää toistemme puhelimia. Mulla on iPhone ja miehellä Samsung. Tästä keskustelusta tulikin mieleen, että pitää kysyä, miten miehen puhelimella soitetaan hätäkeskukseen. Muuta akuuttia tilannetta ei tule mieleen, mihin sitä tarvitsisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään toistemme puhelimia tarvittaessa, jos vaikka toisen on sisällä ja ollaan pihalla tai toisinpäin. Voidaan myös vastailla toistemme puhelimiin tarvittaessa, hui sentään :D
Ollaan tosin keski-iän ylittäneitä ja eletty lapsuus ja nuoruus lankapuhelinaikaan.
Siis ällöttävää. En minä haluaisi, että kaverini mies vastaa kaverin puhelimeen tai lukee viestejäni. Ei voi ymmärtää.
Mitä väliä sillä on, vaikka puhelimeen vastaisi joku muu kuin se, jolle yrittää soittaa? On erittäin tavallista vielä tänäkin päivänä monissa työpaikoissa. Viestejä en yleensä puolisoni puhelimesta lue, jos ei ole jotain sellaista, joka olisi tarkoitettu molemmille.
Yritysten puhelimet on lähes poikkeuksetta kytketty nykyään niin, että jos tavoiteltava henkilö ei pääse vastaamaan niin puhelu siirtyy jollekulle toiselle jotta soittajaa palvelisi joku. Tästä voisi itse asiassa olla hyötyä myös pariskunnille, että etukäteen esiasetetuista numeroista tulevat puhelut kääntyisivät pariskunnan toisen osapuolen puhelimeen jos toinen ei vastaa. Listalla voisivat olla esimerkiksi lapset, molempien vanhemmat ja sisarukset.
Vierailija kirjoitti:
Ne on puhelimia. Tavaroita, kuten lankapuhelimet, otsalamput tai vaikka astianpesukone. Ei väliä kumpi sen on ostanut, molemmat voi käyttää.
Toisen puhelimella voi soittaa, laittaa lapselle viestiä, sieltä voi hakea haluamansa kuvan tai muistiinpanon, whatever. Tultiin juuri reissusta ja puolin ja toisin käytettiin toistemme puhelimia. Jos mun puhelimessa oli akku vähissä niin otin miehen puhelimen lenkille kuvien ottamista varten, tai jos miehen puhelin oli kauempana niin soitti mun puhelimella majoitusvarauksia.
Ei mitään pahaa eikä kamalaa. Ihan normaalia.
Lankapuhelin ja otsalamppu 😆🤣 Unohdit läpällisen puhelinkotelon, nastakengät ja makuupussitakin 😆
Vierailija kirjoitti:
Se on puhelin. Lankapuhelimeenkin vastataan kun se soi. Toki toisen puhelimeen ei vastata koska se on sille toiselle. Mutta voi sitä lainata.
Suomessa ei ole enää lankaliittymiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään toistemme puhelimia tarvittaessa, jos vaikka toisen on sisällä ja ollaan pihalla tai toisinpäin. Voidaan myös vastailla toistemme puhelimiin tarvittaessa, hui sentään :D
Ollaan tosin keski-iän ylittäneitä ja eletty lapsuus ja nuoruus lankapuhelinaikaan.
Siis ällöttävää. En minä haluaisi, että kaverini mies vastaa kaverin puhelimeen tai lukee viestejäni. Ei voi ymmärtää.
Mitä väliä sillä on, vaikka puhelimeen vastaisi joku muu kuin se, jolle yrittää soittaa? On erittäin tavallista vielä tänäkin päivänä monissa työpaikoissa. Viestejä en yleensä puolisoni puhelimesta lue, jos ei ole jotain sellaista, joka olisi tarkoitettu molemmille.
Yritysten puhelimet on lähes poikkeuksetta kytketty
Ei todellakaan ole asiantuntijoilla. Puhut nyt jostain aspoista.
Kyllä me käytetään toistemme puhelimia silloin tällöin. Esimerkiksi illalla minä saatan pelata miehen puhelimella tietovisapeliä, jota omalla puhelimella ei ole ja mies puolestaan selaa mun puhelimella hesaria, kun hänellä itsellään ei ole appia. Viimeviikonloppuna sienimetsällä mä kuvasin tunnistamattomia sieniä miehen puhelimella, kun oman puhelimen kamera on rikki ja mies vastaavasti äänitti mun puhelimella lintujen ääniä tunnistussovellukseen, jota hänen omalla puhelimellaan ei ole.
oma liittymä, itse maksan laskut, se on minun kännykkä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on firman puhelin.
On kyllä nöyryyttävää, kun sen soidessa tai viestin tullessa vaimoni ryntää vastaamaan oitis. Kollegat ja asiakkaat on kyllä ihmeissään.
Vaimoni mielestä tämä tapa kertoo parisuhteessa vallitsevasta luottamuksesta toisiimme.
M38
ole mies ja kerro vaimolle että et voi käyttää minun kännykkää
No se 😂 Meillä kaikki liittymät on miehen nimissä. Mun käyttämä ja myös parikymppisten lasten liittymät. Ei mitään ongelmaa, ei mitään väliä.