Miksi hitossa jotkut käyttää puolisonsa kännykkää?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Ollaankohan me miehen kanssa jotenkin kauheen yksityisiä ja omituisia ihmisiä, kun meillä on yhteinen koti ja yhteisiä tavaroita, mutta tietyt omat, henkilökohtaiset tavarat, joihin toinen (lue: kukaan) ei koske ilman lupaa? Näihin tavaroihin kuuluu puhelin, lompakko ja auton avaimet.
Kaikilla muilla tuntuu olevan joka ikinen tavara ja asia täysin yhteinen.
En tiedä teidän omituisuudesta, mutta meillä voi ilman lupaa käydä vaikka ottamassa rahaa toisen lompakosta. Hyvä olisi jos muistaisi toiselle jälkikäteen siitä sanoa, ihan vaan että toinen tietää käteistä olevan vähemmän kuin muistaa. Myös toisen autoilla ajetaan ihan itsestäänselvästi. Ja puhelimet ilman muuta yhteisessä käytössä.
Toki tässä vaikuttaa että yhteisiä vuosia takana yli 30. Jos olisi uusi seurustelusuhde, sitten tietysti eri.
Viisitoista yhteistä vuotta takana eikä kyllä tule mieleenkään tilannetta, jossa pitäisi toisen puhelinta päästä käyttämään. Korkeintaan, jos oma on hajonnut ja pitää päästä akuutissa soittamaan jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaankohan me miehen kanssa jotenkin kauheen yksityisiä ja omituisia ihmisiä, kun meillä on yhteinen koti ja yhteisiä tavaroita, mutta tietyt omat, henkilökohtaiset tavarat, joihin toinen (lue: kukaan) ei koske ilman lupaa? Näihin tavaroihin kuuluu puhelin, lompakko ja auton avaimet.
En tiedä teidän omituisuudesta, mutta meillä voi ilman lupaa käydä vaikka ottamassa rahaa toisen lompakosta. Hyvä olisi jos muistaisi toiselle jälkikäteen siitä sanoa, ihan vaan että toinen tietää käteistä olevan vähemmän kuin muistaa. Myös toisen autoilla ajetaan ihan itsestäänselvästi. Ja puhelimet ilman muuta yhteisessä käytössä.
Toki tässä vaikuttaa että yhteisiä vuosia takana yli 30. Jos olisi uusi seurustelusuhde, sitten tietysti eri.
Meillä on myös hyvin pitkä suhde, mutta aina on ollut näin. Omat henk.koht. tavarat on edelleen henkilökohtaisia. Luvan kanssa on tietenkin mahdollista koskea toisen tavaroihin. Esim. käyn hakemassa miehen autosta jonkun unohtuneen tavaran, jolloin tietenkin otan avaimet. Tai sanon miehelle, että katso, onko mun lompakossa kymppi ja ota se, kun itse vaikka ajan autoa parhaillaan. Tai näpyttelen miehen puhelimen navigaattoriin uuden osoitteen ajon aikana, kun mies ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tässä vaikuttaa että yhteisiä vuosia takana yli 30. Jos olisi uusi seurustelusuhde, sitten tiet
Meillä on myös hyvin pitkä suhde, mutta aina on ollut näin. Omat henk.koht. tavarat on edelleen henkilökohtaisia. Luvan kanssa on tietenkin mahdollista koskea toisen tavaroihin. Esim. käyn hakemassa miehen autosta jonkun unohtuneen tavaran, jolloin tietenkin otan avaimet. Tai sanon miehelle, että katso, onko mun lompakossa kymppi ja ota se, kun itse vaikka ajan autoa parhaillaan. Tai näpyttelen miehen puhelimen navigaattoriin uuden osoitteen ajon aikana, kun mies ajaa.
Jokaisessa parisuhteessa on omat tapansa. Meillä noin ei tarvitse toimia eikä lupia kysellä, mutta teillä niin saa silti olla. Pääasia että pariskunta itse on tyytyväinen 😊
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki ei ole täysin yhteistä. Toisen puhelinta lainataan, mies huikkaa usein että ottaa minun lompakosta rahaa kun tarvii käteistä (yhteiset rahat niin ihan sama), autot on yhteisiä ja valitaan tilanteen mukaan millä autolla kumpikin menee (toinen lava-auto). Ja mikä hassuista niin meidän teini-ikäinen vain huikkaavat että tarviiko kukaan Hiluxia kahteen tuntiin ja jos ei tarvi niin nappaavat avaimet ja lähtevät. Teinit hakevat myös kukkarostani rahaa jos ovat esim käyneet perheelle ruokaostokset ja maksaneet kortillaan jne. Jopa osa tableteista ja tietokoneista on kaikkien yhteiskäytössä. Toisen huoneeseen mennessä koputetaan ja odotetaan lupa eli se aika yksityistä.
Meillä tämä toimii hyvin. Pelataan Oy perhe ab peliä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä erikseen työpuhelin ja oma. Olen vastannut monesti jopa miehen työpuhelimeen jos miehen pomo soittaa. Siis vastaan tyyliin Pekan puhelimessa Marjatta. Sitten jatkan että Pekka on ulkona poimimassa marjoja odotas niin vien puhelimen Pekalle. Matkan aikana jutellaan vaikka säästä. Pomo on tyytyväinen kun tavoitti työntekijänsä eikä ikinä moittinut siitä että vastaan puhelimeen miehen puolesta. Muille en kyllä vastannut kuin tosiaan pomolle.
Kuvitelmasi pomo ei varmasti olisi tyytyväinen. Idiootti.
No miksi pomo ei sitten valittanut asiasta mitään miehelleni tai minulle? Kyseessä yksityisyritys ja enhän minä mitään muita tietoja siitä puhelimesta näe kun lukitus päällä mutta pystyn vastaamaan puhelimeen. Eli ihan turhaan haukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä erikseen työpuhelin ja oma. Olen vastannut monesti jopa miehen työpuhelimeen jos miehen pomo soittaa. Siis vastaan tyyliin Pekan puhelimessa Marjatta. Sitten jatkan että Pekka on ulkona poimimassa marjoja odotas niin vien puhelimen Pekalle. Matkan aikana jutellaan vaikka säästä. Pomo on tyytyväinen kun tavoitti työntekijänsä eikä ikinä moittinut siitä että vastaan puhelimeen miehen puolesta. Muille en kyllä vastannut kuin tosiaan pomolle.
No miksi pomo ei sitten valittanut asiasta mitään miehelleni tai minulle? Kyseessä yksityisyritys ja enhän minä mitään muita tietoja siitä puhelimesta näe kun lukitus päällä mutta pystyn vastaamaan puhelimeen. Eli ihan turhaan haukut.
Minkä ihmeen takia menit vastaamaan toisen työpuhelimeen? Mikä älynväläys tuo nyt oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyysi sille, mikset voi vaan viedä puhelinta miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä keskustelu, tässä aukeni niin hyvin silmät siitä että oma puolisoni on kyllä mulle just oikea!! En ikinä kestäisi elää kenenkään sellaisen kanssa, jolle pelkkä kännykkä on noin polttavan kuuma laite, että hiukset revitään omasta ja toisen päästä jos se oma rakas, ihan itse valittu puoliso "omaan" kännykkään koskee. En kestäisi noin sairaalloista mustasukkaisuutta, epäilyjä ja syyttelyä päivääkään, onneksi ei tarvitse!
Onpas meidän suhteessa ja elämässä helppoa, kun puhelimet on vain puhelimia 🥰 Kiitos taas tästä 😂
Kuulostat erityisen mustasukkaiselta ripustautujalta. Mahtaa mies olla täysi ovimatto, kun suostuu tuohon? 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikea suhde jos ei käy laskemassa merikaapeleita pönttöön yhtäaikaa.. Pönttö on pönttö ja ulostetta se vain on!
Meillä sama: puhelin, avaimet, lompakko, kirjeet, hammasharja ovat asioita, joihin ei kosketa, jos ei erikseen pyydetä. Ei siinä ole kyse siitä, että piilottelisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä keskustelu, tässä aukeni niin hyvin silmät siitä että oma puolisoni on kyllä mulle just oikea!! En ikinä kestäisi elää kenenkään sellaisen kanssa, jolle pelkkä kännykkä on noin polttavan kuuma laite, että hiukset revitään omasta ja toisen päästä jos se oma rakas, ihan itse valittu puoliso "omaan" kännykkään koskee. En kestäisi noin sairaalloista mustasukkaisuutta, epäilyjä ja syyttelyä päivääkään, onneksi ei tarvitse!
Onpas meidän suhteessa ja elämässä helppoa, kun puhelimet on vain puhelimia 🥰 Kiitos taas tästä 😂
Kuulostat erityisen mustasukkaiselta ripustautujalta. Mahtaa mies olla täysi ovimatto, kun suostuu tuohon? 😂
Varmaan niitä, jotka kysyvät useita kertoja päivässä "rakastatko sä mua?" tai "oonko mä sinusta kaunis" jne. Terve suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on niin mustavalkoinen käsitys työnantajista ja pomoista. On työpaikkoja joissa kaikki bileetkin on avec-kutsuja joten puolisotkin tutustuu pomoon, ja pomon puolisoon, on illanistujaisia ja muuta. Viimeksi puhuin miehen pomon kanssa aikuisten pleilkkarinpeluusta 😂 Ei todellakaan pitäisi pahana jos vastaisin hänen soittoonsa, kuulumiset siinä vaihdettais.
PS. Miehen pomo ehdotti joskus, että tulisi meille takaajaksi asuntolainaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin huvittavaa, että pitää laitana toisen kännykkää uutisten lukemiseen. Onko ihan pakko lukea ne uutiset just sillä hetkellä? Eikö riitä, että toinen vaikka kertoo niistä uutisista?
Jos se toinen ajaa autoa ja on monta tuntia ajoa jäljellä? Niin se puoliso voi hyvin lueskella uutisia ja voidaan keskustella niistä. Mikäs sen mukavampaa?
Ja missä oma kännykkä on? :D
Karttana sillä ajajalla
Yleensä kuski kyllä laittaa omasta puhelimesta kartan näkymään.
Meillä vain toisen puhelimen saa kojelaudan telineeseen. Niin siihen sitten laitetaan. Sitä toista voi käyttää sitten muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin huvittavaa, että pitää laitana toisen kännykkää uutisten lukemiseen. Onko ihan pakko lukea ne uutiset just sillä hetkellä? Eikö riitä, että toinen vaikka kertoo niistä uutisista?
Jos se toinen ajaa autoa ja on monta tuntia ajoa jäljellä? Niin se puoliso voi hyvin lueskella uutisia ja voidaan keskustella niistä. Mikäs sen mukavampaa?
Ja missä oma kännykkä on? :D
Karttana sillä ajajalla
Yleensä kuski kyllä laittaa omasta puhelimesta kartan näkymään.
Meillä vain toisen puhelimen saa kojelaudan telineeseen. Niin siihen sitten laitetaan. Sitä toista voi käyttä
Epäkohteliasta roikkua puhelimessa, kun toinen ajaa.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ihme selityksiä minkä takia pitäisi päästä käyttämään toisen puhelinta.
Ei se ole mikään PITÄÄ päästä, joskus elämä vaan on helpompaa siten. Kysymyshän on nimenomaan siitä luottamuksesta, ei se puoliso tee sillä puhelimella muuta kuin sanoo tekevänsä, joitain viestiketjuja voi sovitusti lukea (vimeksi appiukon hautajaisjärjestelyistä), ei silti lueta niitä muita ja luotetaan silti että se puoliso kertoo ihan itse mitä hänen elämäänsä kuuluu ja että on menossa maken kanssa kaljalle vkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla ihmisillä tällaisen käytöksen ymmärrän, mutta muilla en. Nykyään on kaikenlaisia varavirtalähteitä ja pikalataukset puhelimissa, ettei varmasti akku pääse loppumaan.
Mut jos ei ole täysi kännykkäaddikti, niin ne ei ole aina mukana.
Nykyajan ihmiset ovat poikkeuksetta kännykkäaddikteja.
Ei ole. Mulla ei edes ole mitään varavirtalähteitä tai laturia mukana. Vähän väliä on akku loppu ja silloin lainaan siipan puhelinta ellei hänelläkin ole akku loppu.
Ja mikä on niin tärkeää, että pitää siipan puhelinta lainata eikä hän voi hoitaa asiaa sinun puolestasi?
Elävästä elämästä: minä ajan töistä kotiin, siippa vänkärinä, alakouluikäinen lapsi kotona ja mun puhelimeen kilahtaa viesti. Siippa sanoo sen olevan wa lapselta, minä avaan sormenjäljellä lukituksen ja siippa hoitaa loput.Joko kelpaa syyksi?
Meillä toisen puhelimeen kosketaan ainoastaan silloin, jos toinen sanoo : " jos toi soi, niin vastaa siihen, kun nyt en itse just pysty" ja silloin kyse on tyyliin jostain mikä todella estää juuri sinä hetkenä itse vastaamisen, esim. joku remonttijuttu. Suhde kestänyt päälle 10v ja kummallekkaan ei ole käynyt pienessä mielessäkään alkaa penkomaan toisen puhelinta.
Huikein ja klassisin selitys : " katsoin toisen puhelimesta kelloa ja sitten vaan ihan kummallisesti mese/ whatsapp/ viestit/ puhelutiedot aukesi itsestään siinä näytöllä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on puhelimia. Tavaroita, kuten lankapuhelimet, otsalamput tai vaikka astianpesukone. Ei väliä kumpi sen on ostanut, molemmat voi käyttää.
Toisen puhelimella voi soittaa, laittaa lapselle viestiä, sieltä voi hakea haluamansa kuvan tai muistiinpanon, whatever. Tultiin juuri reissusta ja puolin ja toisin käytettiin toistemme puhelimia. Jos mun puhelimessa oli akku vähissä niin otin miehen puhelimen lenkille kuvien ottamista varten, tai jos miehen puhelin oli kauempana niin soitti mun puhelimella majoitusvarauksia.
Ei mitään pahaa eikä kamalaa. Ihan normaalia.
Lankapuhelimissa, otsalampuissa tai astianpesukoneessa harvemmin on kavereiden lähettämiä viestejä kuten älypuhelimessa on.
Siis ihan kotona on kaverin lähettämä kirje, sairaalasta tullut hoitokertomus, vanhoja päiväkirjoja, ties mitä muuta henkilökohtaista. Mies pois myös sieltä, jos kerran on niin epäluotettava, että et voi lainata puhelintasi siinä pelossa, että hän menisi lukemaan henkilökohtaisia viestejäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen kännykkään tarvitse koskea ilman lupaa, vaikka sitä käyttäisikin. Annan luvan ilomielin. Samoin kuin voin lainata auton avaimianikin ja myös lompakkoa, jos siellä sattuu olemaan käteistä. Mutta ei se mies niitä ilman lupaa tietenkään vie, kumma ajatuskin.
Miksi se sinun persettä kutittaa?