Uskomaton tyttö! Matematiikkalahjakkuus Kerttu, 16, tekee oppikirjoja ja haaveilee ammatista, jossa saa nuoret oivaltamaan
Uskomaton tyttö! Matematiikkalahjakkuus Kerttu, 16, tekee oppikirjoja ja haaveilee ammatista, jossa saa nuoret oivaltamaan.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää kiirettä.. Matemaattisesti huippulahjakkailla kyvyt rupeavat valitettavasti ruostumaan jo vähän yli 30-vuotiaina. Johtuu aivojen vanhenemisesta..
Kettu ja pihlajanmarjat.
Toistaisitko vielä kerran, niin tulee varmemmin ymmärretyksi.
Hän tekee parhaillaan toista matematiikan oppikirjaa.
Mahtavaa, arvostan! Kertun kaltaisia ajattelijoita tarvittaisiin tässä maassa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää kiirettä.. Matemaattisesti huippulahjakkailla kyvyt rupeavat valitettavasti ruostumaan jo vähän yli 30-vuotiaina. Johtuu aivojen vanhenemisesta..
Ei ole kiirettä. Matemaatikoiden keskimäärinen huipputaso on tutkimusten perusteella noin 38.8 vuoden iässä, eli yli 20 vuotta vielä ehtii oppia ennen sitä. Ja tuokin huippu saattaa kertoa enemmänkin siitä, että keski-iän lähestyessä työtehtävät lahjakkailla tutkijoilla muuttuvat enemmän opetuksen suuntaan professuurien myötä. Toivonkin että Kerttu panostaa yliopistouraan ennemmin kuin opettamiseen koska poikkeuksellisia kykyjä näyttää omaavan.
Näkeekö Kepa jotain tuon otsatukkansa takaa?
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö Kepa jotain tuon otsatukkansa takaa?
Sekö on sinun suurin murheesi? Hän näkee asioita joita sinä et tule ikinä näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kettu ja pihlajanmarjat.
Ei kun Kerttu ja pihlakanmarjat.
1 + 1 = 2
1 * 1 = 1
1 / 1 = 1
1 - 1 = 0
Siinä mun eka matikan oppikirja. Lukekaa tarkasti ja oppikaa!
Valitettavasti vika ei ole kirjoissa, kun oppilaat eivät oivalla. Sata vuotta sitten samasta kirjasta opetettiin sukupolvia, nyt kirjasarja on vanha jo painosta tullessaan. Mitään järkeähän tässä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
1 + 1 = 2
1 * 1 = 1
1 / 1 = 1
1 - 1 = 0
Siinä mun eka matikan oppikirja. Lukekaa tarkasti ja oppikaa!
Eli kertominen ja jakaminen on sama asia kun kerran tuloskin on sama?
Jotenkin inhottavaa, ettei porukka voi olla positiivisempia tämmöistä(kään) henkilöä kohtaan. Itse olen ainakin hyvilläni, että hän on ainakin tällä hetkellä kiinnostunut siitä, miten ihmisiä saataisiin innostettua oppimaan. Tärkeää ajattelua. Toivon hänelle innostunutta tulevaisuutta :) Mielestäni hän vaikuttaa positiiviselta ihmiseltä artikkelin perusteella.
Kerrankin mukava uutinen! Hienoa, Kerttu 🧡
Alakoulussa meille opetetaan usein, että 1+1=2. Yhtälailla tulisi opettaa, että 2=1+1.
Ja tämähän on täysin totta. Itse yläkoulun matematiikan opettajana yritän jo seiskalta asti muuttaa alakoulun kuuden vuoden opetusta, että yhtäsuuruusmerkki on molempiin suuntiin Siinä kun sitä 6v jauhetaan ja vieläpä pötkölaskua, niin töitä saa tehdä sen eteen, että käsitys muuttuisi..
Alakoulun luokanopettajille pitäisi saada paljon enemmän matikkaa mukaan ja etenkin sitä, mitä merkinnät tarkoittavat.. Syntyy paljon virhekäsityksiä ja ehkäpä pitäisi miettiä, pitäisikö esimerkiksi aineenopettajien opettaa matikkaa jo vaikka viidennestä eteenpäin
Upeaa! Kerttu on selkeästi huippulahjakkuus matematiikassa ja heitä on vähän. Hänenä vielä miettisin, että haluaako todella olla "vain" opettaja, kun varmasti voisi päästä vaikka miten pitkälle matematiikan parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kettu ja pihlajanmarjat.
Luultavasti boomeri jonka terävimmät päivät jo takanapäin
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin inhottavaa, ettei porukka voi olla positiivisempia tämmöistä(kään) henkilöä kohtaan. Itse olen ainakin hyvilläni, että hän on ainakin tällä hetkellä kiinnostunut siitä, miten ihmisiä saataisiin innostettua oppimaan. Tärkeää ajattelua. Toivon hänelle innostunutta tulevaisuutta :) Mielestäni hän vaikuttaa positiiviselta ihmiseltä artikkelin perusteella.
Näin. Matematiikka on muutenkin huonossa maineessa abstraktin luonteensa vuoksi ja on siitä syystä erittäin hieno juttu että ihminen joka saa iloa matematiikasta pohtii miten saisi oppimateriaalit sellaiseen muotoon että tuota oivaltamisien iloa saisi levitettyä vähän laajemmallekin.