Miksi jotkut syö perunaa ja leipää buffetissa?
Kommentit (65)
Suomessa on pitkät perinteet perunan syönnistä, ja siitä että aterian yhteydessä syödään leipää. Näin minäkin teen, ja pisteenä iin päälle juon ruokajuomana maitoa!
Mutta nykyäänhän näin ei enää pitäisi tehdä, kun kaikkea suomalaista kuuluu hävetä ja dissata ihan vaan suomalaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran olen buffetissa huomauttanut kun joku on ottanut leipää ja perunoita. Sitten ne änkyttää jotain takaisin mutta yleensä laittavat leivät/perunat takaisin
Turpasi ottaisit jos minua huomauttaisin. Varmasti itse änkyttäisit
Onko menkat, kun suututtaa nuin kovin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he haluavat syödä perunaa ja leipää. Kaikki eivät ole niin köyhiä tai saitoja, että heidän pitäisi aina ajatella lautaselleen ottamien elintarvikkeiden kilohintaa.
Hinnasta viis mutta onhan se typerää mennä kalliiseen buffaan syömään halpaa roskaa
Miksi siellä yleensäkään on leipää ja perunaa tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pitkät perinteet perunan syönnistä, ja siitä että aterian yhteydessä syödään leipää. Näin minäkin teen, ja pisteenä iin päälle juon ruokajuomana maitoa!
Mutta nykyäänhän näin ei enää pitäisi tehdä, kun kaikkea suomalaista kuuluu hävetä ja dissata ihan vaan suomalaisuuden takia.
Unohda perunat, ala syömään pastaa ja riisiä
Koska en tykkää syödä pelkkää kastiketta. Ja kotona syön ainoastaan ruisleipää ja sitäkin jokusen kerran viikossa, en todellakaan joka päivä, joten mikä tahansa muu leipä on minulle herkkua, varsinkin esim. naanleipä. Perunaakin syön harvoin, en edes kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Syön aamiaisbuffetista lihaa, kalaa, juustoa, leipää, hedelmiä ja vihanneksia.
Jos joku syö puuroa ja marjoja, on se, joka maksaa tavallaan minun kalliimmat valintani. Kiitos.
Miten tuon nyt ottaa, sun banaanit 0,99 / kg vs. mun vadelmat 29,99 / kg.
Enhän minä salaattibuffetistakaan ota pelkkää lohta. En myöskään ota salaatinlehtiä, vaan koostan hyvän aterian muista kasviksista, jossa proteiinina voi olla kala.
Söin viimeksi laivalla buffetissa kolme lautasellista kampelaa ja perunagranitiinia. Ala Carten puolella olisi maksanut varmaan satasen.
Vierailija kirjoitti:
Koska en tykkää syödä pelkkää kastiketta. Ja kotona syön ainoastaan ruisleipää ja sitäkin jokusen kerran viikossa, en todellakaan joka päivä, joten mikä tahansa muu leipä on minulle herkkua, varsinkin esim. naanleipä. Perunaakin syön harvoin, en edes kuukausittain.
Ruisleipä aiheuttaa suurimalle osalle vatsavaivoja. Ja sitten ruispaloissa on lisätty vehnäjauhoja
Koska mikään ei ole parempaa kuin peruna. Menen buffetiin, koska sieltä saa ottaa tarpeeksi perunoita. Annosravintolassa jään aina nälkäiseksi ja vihaiseksi, kun lautasella on ehkä kaksi pientä perunaa eikä leipäpalaa, jolla kastikkeen pyyhkisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska mikään ei ole parempaa kuin peruna. Menen buffetiin, koska sieltä saa ottaa tarpeeksi perunoita. Annosravintolassa jään aina nälkäiseksi ja vihaiseksi, kun lautasella on ehkä kaksi pientä perunaa eikä leipäpalaa, jolla kastikkeen pyyhkisi.
Eihän peruna edes maistu millekään🥶
Puppa syö kaikkea mitä buffetista löytyy.
Koska syön buffeteista kalaa, ja sen kanssa sopii ruisleipä ja peruna.
Aamiaisella rakastan syödä puuroa, marjoja ja jogurttia. Hedelmistä pidän myös.
Eli syön sitä mistä tykkään.
Lopettakaa se perunan ja leivän puputtaminen🤬
Älkää dissatko perunaa. Arvatkaa mistä ranut ja sipsit on tehty?
Mikäli haluaisin mahdollisimman paljon vastinetta rahalleni, niin kyllä pöydän kalleimman tuotteen ylisyöminen olisi voittava strategia.
Itse lähestyn asiaan enemmän valikoiman kautta eli buffet mahdollistaa monta pientä annosta. Voin maistella yhdellä aterialla montaa eri sorttia. En lähde ylensyömään tai valitsemaan syötäviä asioita niiden hinnan pohjalta.
Lounasbuffetista ei saisi syödä perunaa ja leipää vaan pitäisi keskittyä kalliimpiin raaka-aineisiin, mutta kaupan salaattibuffasta pitäisi ostaa porkkanaraastetta kymmenkertaisen hintaan eikä saisi ottaa lohta. On tää ny merkillistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi syödä buffetti lihaa tai kalaa, kun voi syödä laadukkaampia lihoja ja kaloja kotona?
Miksi käydä missään, kun voi olla kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran olen buffetissa huomauttanut kun joku on ottanut leipää ja perunoita. Sitten ne änkyttää jotain takaisin mutta yleensä laittavat leivät/perunat takaisin
Itse katson sen naruvomiseksi,. Kaikki eivät älyä hinta-laatusuhdetta. Buffetissahan kuuluu ottaa lihat ja kalat samalle kukkuralautaselle ja vielä jälkiruokabryleet siihen päälle. Koko komeus kruunataan sinappikastikkeella ja vadelmahilllolla. Eiku herkuttelemaan. On siinä junteilla katsomista, kun meikäpoika säästää.
Sulla on tapana lyödä ihmisiä ravintolassa? Ratkaiset kaikki tilanteet väkivallalla?