🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jännitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessä haussa?
Kommentit (1187)
Vierailija kirjoitti:
Centria on kyllä ihan uskomaton, miten voikin kestää noin kauan aina saada pisteet näkyville.
Älä muuta sano
Aamulla, aamupäivällä ja päivällä
Vierailija kirjoitti:
Varasijat liikkui, ainakin mulla
Toki ne liikkuu koko ajan pikkuisen, mutta vasta sitten kunnolla, kun porukka pääsee isommissa määrin vastaanottamaan opiskelupaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ne liikkuu koko ajan pikkuisen, mutta vasta sitten kunnolla, kun porukka pääsee isommissa määrin vastaanottamaan opiskelupaikkoja.
Siis huomenna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis huomenna?
No huominen on annettu dead lineksi, että kaikki tulokset pitäisi olla silloin valmiit. Eli oletan, että huomisesta alkaen lähtee tilanne enemmän elämään sitä mukaa, kun porukka niitä paikkoja pikkuhiljaa alkaa "lyömään lukkoon". Odottavan aika on pitkä..............
28.11 viimeistään täytyy ottaa tarjottu paikka vastaan. Varasijoilta voi tulla valituksi vielä 18.12 asti.
Vierailija kirjoitti:
28.11 viimeistään täytyy ottaa tarjottu paikka vastaan. Varasijoilta voi tulla valituksi vielä 18.12 asti.
Sitä minä vaan ihmettelen, että katsomissani polkuopinnoissa, jos niihin tulee valituksi, on viimeinen SITOVA vahvistuspäivämäärä 9.12. Eli jos ehtii sitovasti ilmoittautumaan polkuopintoihin, mutta pääsee sittenkin varasijalta tutkinto-opiskelijaksi, niin joutuu vissiin silti sen polkuopintomaksun maksamaan, kun sen kohdalla niin kovasti korostetaan, että ilmoittautuminen on sitova, eikä vastaanotetun opiskelupaikan maksuton peruminen ole mahdollista
Mutta koska polkuopinnoista tutkinto-opiskelijaksi pääseminen ei ole edes varmaa, niin tietysti tuollaisessa tilanteessa kannattaisi vastaanottaa se oikea tutkintokoulutuspaikka. Mutta ne sataset joutuu näköjään silti maksamaan, jos on ehtinyt polkuun ilmoittautua, mutta varasijoilta seuraavan reilun viikon aikana pääseekin tutkinto-opiskelijaksi... Minkähän takia nämä ilmoittautumispäivämäärät menee näin, että ei ehdi odottaa varasijojen tuloksia...
Sisään SEAmkiin sairaanhoitajaks 🥳
Oma tilanne kuulostaa kyllä hieman pahalta. Olin kouluun yhteydessä kun vipunen näytti että valittuja olisi 39 vaikka koulutuspaikkoja 40.
No 40 niitä valittujakin on, mutta tilanne se että 39 ensisijaista hakijaa ja vain 1 valituista odottaa päätöstä toisesta opiskelupaikasta (johon pääsy kuulemma epätodennäköistä). Tällä hetkellä opiskelu paikkansa on hyväksynyt 30 Ei taida tänä vuonna omalla kohdalla tärpätä 1. Varasijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis huomenna?
No huominen on annettu dead lineksi, että kaikki tulokset pitäisi olla silloin valmiit. Eli oletan, että huomisesta alkaen lähtee tilanne enemmän elämään sitä mukaa, kun porukka niitä paikkoja pikkuhiljaa alkaa "lyömään lukkoon". Odottavan aika on pitkä..............
Miten varapaikoilta voi päästä opiskelemaan? Minut on hyväksytty alemmalle toiveelle, ykkös, kakkos ja kolmostoiveelle olen varasijoilla. 28.11 mennessä pitää ottaa opiskelupaikka vastaan mutta varasijoilta voi päästä opiskelemaan 5.12 saakka. Jos otan opiskelupaikan vastaan niin menetänkö varasijat?
Ihmeiden aika ei ole ohi, Centrian tulokset on julki!
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on varasijalla ykköstoiveeseen, menettääkö sen jos ottaa opiskelupaikan vastaan alemmalla sijalla olevaan kohteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minä vaan ihmettelen, että katsomissani polkuopinnoissa, jos niihin tulee valituksi, on viimeinen SITOVA vahvistuspäivämäärä 9.12. Eli jos ehtii sitovasti ilmoittautumaan polkuopintoihin, mutta pääsee sittenkin varasijalta tutkinto-opiskelijaksi, niin joutuu vissiin silti sen polkuopintomaksun maksamaan, kun sen kohdalla niin kovasti korostetaan, että ilmoittautuminen on sitova, eikä vastaanotetun opiskelupaikan maksuton peruminen ole mahdollista
Mutta koska polkuopinnoista tutkinto-opiskelijaksi pääseminen ei ole edes varmaa, niin tietysti tuollaisessa tilanteessa kannattaisi vastaanottaa se oikea tutkintokoulutuspaikka. Mutta ne sataset joutuu näköjään silti maksamaan, jos on ehtinyt polkuun ilmoittautua, mutta varasijoilta seuraavan reilun viikon aikana pääseek
Koulut saavat lisää rahoitusta tällä tavalla, pakko maksaa vaikka pääsisi ilmaiseksikin opiskelemaan.
Jamkissa itse hakeuduin polkuopiskelijaksi ja siellä oli peruutus 14 pv ennen koulun alkua ja saa rahat takaisin, kuitenkaan esim savonia ja lapin amk:ssa ei saa rahoja takaisin.
Ja se myöskin outoa että missään ei lue polkuopiskeluista että kurssin keskiarvot pitää olla aika hyvät päästäksesi tutkinto opiskelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jamkissa itse hakeuduin polkuopiskelijaksi ja siellä oli peruutus 14 pv ennen koulun alkua ja saa rahat takaisin, kuitenkaan esim savonia ja lapin amk:ssa ei saa rahoja takaisin.
Ja se myöskin outoa että missään ei lue polkuopiskeluista että kurssin keskiarvot pitää olla aika hyvät päästäksesi tutkinto opiskelijaksi.
Ok eli jossain on mahdollista saada tuossa tapauksessa rahat takaisin ja jossain ei...
Tuo on kyllä itsellä ollut tiedossa, että opintomenestys vaikuttaa polulta jatkoon pääsyyn. Mutta näköjään joiltakin poluilta on silti vaikea päästä eteenpäin, kun on maininta, että myös polun kautta hakijoita on paljon... Eli ei nämä polkuopinnotkaan tosiaan mitään läpihuutojuttuja ole.
Miten se muuten menee... Jos teen polkuopinnot koulussa X, niin voinko yrittää polkua pitkin hakea kouluihin X, Y ja Z vai pelkästään vain kouluun X, jossa polkuopinnot on suoritettu?
Laitoin tänään hakemuksen polkuopiskelijaksi Xamkille, kun varasijat eivät näytä liikkuvan.. Ensi syksynä sitten siirtohakuun kokeilemaan, jos pääsen polkuopintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok eli jossain on mahdollista saada tuossa tapauksessa rahat takaisin ja jossain ei...
Tuo on kyllä itsellä ollut tiedossa, että opintomenestys vaikuttaa polulta jatkoon pääsyyn. Mutta näköjään joiltakin poluilta on silti vaikea päästä eteenpäin, kun on maininta, että myös polun kautta hakijoita on paljon... Eli ei nämä polkuopinnotkaan tosiaan mitään läpihuutojuttuja ole.
Joo ei ole ei ja kuitenkin maksat koko opiskelun omasta pussistasi saamatta tukia, siispä jäin itsekkin odottelemaan viellä jos hakisi oikeassa yhteishaussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se muuten menee... Jos teen polkuopinnot koulussa X, niin voinko yrittää polkua pitkin hakea kouluihin X, Y ja Z vai pelkästään vain kouluun X, jossa polkuopinnot on suoritettu?
Pelkästään siihen kouluun missä suoritat polkuopinnot, siksi koska opetussuunnitelma ja kurssit poikkeaa hieman koulujen välillä. Eli jos käyt vaikka xamk polkuopinnot et pääse hakemaan sillä jamk.
Päästäkää ineeeeeeen