Jos ois pakko valita jompikumpi, ottaisitko vaikean masennuksen vai MS -taudin?
Kommentit (8)
No kun ei ole pakko valita mistään taudeista tai sairauksista.
Masennus. Keskivaikea/vaikea masennus on joskus itsellenikin diagnosoitu. En edes tajunnut itse olevani masentunut. Omasta mielestäni olen vain realisti. Ei masennus aina aja toimintakyvyttömäksi. Uskon että on enemmän kyse esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta silloin, jos masentunut hautautuu kotiinsa. Ja siihenkin on lääkkeet, ja sosiaalisten tilanteiden pelosta pääsemiseksi voi myös itse tehdä paljon.
Eli ehdottomasti mieluummin masennus kuin MS.
Vaikean masennuksen, koska jos saan MS-taudin saan hyvin todennäköisesti myös sen vaikean masennuksen.
Jos loppuelämän ajan pitäisi olla sairastuneena jompaan kumpaan niin ms ehdottomasti. Tunnen molempia sairastavan ja toinen elää sairaudestaan (MS) huolimatta täyttä elämää kun toinen taas elää sairautensa kautta. Identifioi koko itsensä masentuneeksi ja mihinkään ei sairautensa vuoksi pysty. En haluaisi elää loppuelämääni luovuttaneena.
Tiedän, että jotkut ovat parantuneet MS-taudista ruokavalion avulla. Ottaisin silti masennuksen.
Masennuksen, koska siitä voi parantua. Eikä sillä, etteikö sekin kamala tauti olisi. Itselläni oli viime talvena keskivaikea masennus ja elämä oli yhtä taistelua päivästä toiseen. En kuitenkaan olisi vaihtanut sitä MS-tautiin.