Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Taina, Hai ja Jyrki on todella mukavia ihmisiä. Kahdelle ensin mainitulle sattui vaan väärät kumppanit. Taina on empaattinen ja kiltti ja tarvitsisi empaattisen puolison. Hai on kiltti ja sovitteleva ja on helppo jyrätä, jos toinen on päsmäriluonne. Jyrkillä on huonoja kokemuksia ja riittämättömyyden tunnetta, mutta nyt viimein tapasi kumppanin jonka kanssa kokee itsensä arvostetuksi ja olevansa juuri hyvä sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
On valtava "riski" osallistua tällaiseen ohjelmaan, jossa et etukäteen tiedä tulevan kumppanisi ulkonäöstä yhtään mitään. Joo se on kaunis ajatus että sisin ratkaisee, ei ulkonäkö. Mutta valitettavasti se vaan on fakta, että onnistuakseen suhteessa pitää kokea myös kipinää, intohimoa, seksuaalista vetovoimaa. Jos tätä ei ole, puhutaan kaverillisesta suhteesta.
Taina ei selkeästikään koe kipinää tai intohimoa Mattia kohtaan. Siksi Taina pihtaa. Mutta miksi tuo pihtaus pitää selittää kameroille "Tarvitsen omaa aikaa. Tarvitsen omaa tilaa. Tarvitsen omaa aikaa." Miksei voi vain rehellisesti myöntää että "En tunne kipinää, siksi läheisyys tuntuu vaikealta..."
Samanlainen pihtaaja oli Tuula. Tuulasta näki jo hääpäiväjaksossa että sulhasen ulkonäkö ei miellytä. Ja täten Tuula pelkäsi kuin ruttoa ettei vain Miika kosketa tai yritä lähempää tuttavuutta. En enää edes muista mitä Tuula sepitti kameroille, käytti
Katsojana olisi mieluummin katsonut, että miten tilanne eli yksipuolinen ihastuminen hoidetaan asiallisesti ja aikuismaisesti ja toista kunnioittaen niin kuin Lauri teki aikoinaan. Taina olisi voinut sanoa, ettei ole ihastunut, eikä ole valmis seksiin, eikä halua että ladataan sellaisia odotuksia, että mennään nyt alusta kaverimeiningillä. Tuota kun ei sanota suoraan, niin lopputuloksena on lapsellinen ala-asteen tyttö- ja poikabakteerikäytös, että pyritään kehonkielellä hylkimään toista, että toinen tajuaisi pysyä kaukana. Tuntuu katsojanakin inhottavalta nähdä tuollaista käytöstä.
Eikö osallistujia valmenneta tällaisiin tilanteisiin, kun näitä on melkein joka tuotantokaudella.
Ei tuo ole reilua, että pitää ihastuneen arvata toisen oikeat tuntemukset, kun ei sanota niitä ääneen.
^
Totta. Miksei aikuiset osaa puhua?
Eihän ole mikään pakko ihastua, rakastua tai antautua seksiin.
Omat rajat kohteliaasti. Ei voi olla noin vaikeeta.
Niin Tainan käytöksestä ei ainakaan ohjelmaan ole valikoitunut lämmintä ja empaattista puolta. Teot ovat olleet aika kylmiä itseasiassa. Emme voi tietää, vaikka Taina käyttäytyisikin muuten lämpimästi Mattia kohtaan, mutta sitä ei vain näy ohjelmassa. Matin kohdalla on hyvä, että hän on tunnistanut ongelmakohtansa niin niitä voi muuttaa ja on ilmeisesti halukas kehittymään. Näillä kahdella on kuitenkin kommunikointitavoissa niin paljon eroa, että ei taida tulla yhtään mitään. Matti vaikuttaa paljon analyyttisemmältä ja rationaalisemmalta kuin enemmän tunnepohjainen Taina. Niin kuin Matti sanoi, niin eivät päässeet ymmärrykseen siitä mitä se kylmyys oikeastaan tarkoittaa, ja minulle välittyi semmoinen kuva ettei Taina oikein edes halunnut ymmärtää mitä Matti lopulta tarkoitti. Eivät ole sopivia toisilleen ja varmaan molemmat sen vielä huomaavat.
Alkaa pahasti näyttää siltä, että tämäkin kausi jää katsomatta loppuun, kuten kävi viime vuonnakin kohdallani Julia Waltteri jankutusta katsellessa. Palstaa jaksoin seurata, mutta sekin jäi lopulta kesken. Kauas on tultu ekasta kaudesta, kun odotin jokaista jaksoa ihan onnessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa joku mulle miten Tainan käytöksessä on tähän mennessä näkynyt lämminhenkisyys ja empaattisuus? Ei se riitä, että kehuu itseään empaattiseksi ja lämminhenkiseksi, tuolla perusteella Annakin voisi olla
No just tämmöisiä ajatuksia heräsi mullakin. Ihan varmaan Tainassa on lämminhenkisyyttä ja myös empaattisuutta, mutta MuttaTaina ei tunne itseään, jos ihan pokkana sanoo, että on Aina lämminhenkinen ja empaattinen. Jo tämä ohjelma on näyttänyt koko kansalle, miten Taina ajattelee vain itseään tietyissä tilanteissa ja kohtelee toista kylmästi ja osaa olla todella kylmä ihminen!
Samoin Anna ei todellakaan pienennä itseään, vaan juuri päinvastoin on aina suunta ja päänä!
Molemmissa naisissa on kivaa omaa persoonaa, mutta he eivät selvästi näe itseään samoin kuin miten muut ihmiset heidät kokevat.
Ohjelmaan tarvittaisiin jokin suorapuheinen katsoja välihuutelijaksi, joka haastaisi osallistujia tyyliin, että jätitkö nyt jotain tärkeää sanomatta, mitä sinä tuolla selittelyllä oikein tarkoitat, tarkoitatko oikeasti tätä, tai että palaatko taas vanhoihin kaavoihin.
Tai kuten oli jo sanonut, niin olisi kokemusasiantuntijoina pariskuntia ja myös sinkkuja, jotka antaisivat osallistujille säännöllisesti palautetta. Pariskunnat olisivat järjen äänenä ja sinkut tunnistaisivat, jos olisi jollain osallistujalla suhteeseen liittymättömiä sinkun kipuiluja.
Jennia ja Jyrkkiä on kiva katsella. Molemmat ovat huumorintajuiset. Toivottavasti he pysyvät yhdessä.
Anna ja Hai eivät sopi yhdessä. Anna on nuori nainen joka on jatkuvasti epävarma itsestään. Hai vaikutta symppatiselta mieheltä jolla sopisi nainen jolla on hyvä itsetunto.
Jennin ja Jyrkin liitto kestää yli vuoden - peukku ylös
Ei kestä - peukku alas
Minä en ole nähnyt ketään, kuka olisi kauniimpi jos on ottanut täytettä huuliin.Rintoihin otetut täytteet toimii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Niin Tainan käytöksestä ei ainakaan ohjelmaan ole valikoitunut lämmintä ja empaattista puolta. Teot ovat olleet aika kylmiä itseasiassa. Emme voi tietää, vaikka Taina käyttäytyisikin muuten lämpimästi Mattia kohtaan, mutta sitä ei vain näy ohjelmassa. Matin kohdalla on hyvä, että hän on tunnistanut ongelmakohtansa niin niitä voi muuttaa ja on ilmeisesti halukas kehittymään. Näillä kahdella on kuitenkin kommunikointitavoissa niin paljon eroa, että ei taida tulla yhtään mitään. Matti vaikuttaa paljon analyyttisemmältä ja rationaalisemmalta kuin enemmän tunnepohjainen Taina. Niin kuin Matti sanoi, niin eivät päässeet ymmärrykseen siitä mitä se kylmyys oikeastaan tarkoittaa, ja minulle välittyi semmoinen kuva ettei Taina oikein edes halunnut ymmärtää mitä Matti lopulta tarkoitti. Eivät ole sopivia toisilleen ja varmaan molemmat sen vielä huomaavat.
Vaikka Matti tai kuka tahansa tiedostaisi olevansa kylmä, ei se tarkoita, että sitä voisi muuttaa. Pysyvä piirre.
7/13 jaksoa vasta nähty. Ei uskoisi, että ollaan vasta vähän yli puolivälissä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Matti tai kuk
Höpöhöpö. Kun ihminen oikeasti haluaa muuttaa itseään niin se kyllä onnistuu. Ja se miten Matti kuvaili sitä mitä tarkoittaa kylmyydellä ei kyllä varsinaisesti tarkoittanut tunnekylmää itsekästä epäempaattista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole nähnyt ketään, kuka olisi kauniimpi jos on ottanut täytettä huuliin.Rintoihin otetut täytteet toimii paremmin.
Minttu Räikkönen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minttu Räikkönen?
Juu, siinä on nainen, jota on fiksattu ja kunnolla. Kannattaa googlata Minttu nuorena, näyttää ihan todella erilaiselta. Ohis, jatkakaa Anna-Taina-Matti-kylmä -pointteja. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huono myyntipuhe "oon kylmä ihminen " kun toinen itkee ja on sisäänpäin kääntynyt ja ahdistaa. Kertois että "en aiemmin oo ollut sitoutumisvalmis mutta nyt oon."
Aivan, Matti ei varmasti tarkoittanut sitä mitä sanoi ja sitä koettikin selittää. Tai hän halusi hätkäyttää Tainaa. Tuloksena oli joka tapauksessa parin etääntyminen lisää.
Mielenkiintoista sekin, että hän kertoi kylmyydestä kuvaustilsnteessa ja otos päätyi katsojien päiviteltäväksi.
Tää on siitä "hauska" palsta, että kun Matti sanoo suoraan, että hän on kylmä ihminen, niin täällä selitetään, ettei Matti sitä tarkoittanut. Ja sitten jonkun toisen mikroilme tiedetään ihan tasan tarkkaan mitä se tarkoitti, vaikka henkilö itse ei ole puhunut eikä pukahtanut siihen suuntaankaan :D Täällä tiedetään paremmin, kuin tuo ihminen itse omat sanomisensa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan haluaisi imettää silikonirinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minttu Räikkönen?
Juu, siinä on nainen, jota on fiksattu ja kunnolla. Kannattaa googlata Minttu nuorena, näyttää ihan todella erilaiselta. Ohis, jatkakaa Anna-Taina-Matti-kylmä -pointteja. 🤭
Ok.No hän on sit kyllä poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä Annasta on saanut todella raskaan kuvan. Haluaa jatkuvasti puhua tunteistaan ja tunteista, ja heti kun toinen sanoo jotakin "väärin", eli joka toisessa lauseessa, Anna uhriutuu ja loukkaantuu ja rupeaa syyllistämään kumppaniaan.
Vaikuttaa, että Annalla on todella huono itsetunto eikä yhtään rentoutta sisällään.Saako kysyä, uteliaisuudesta, mitä uutta näkökulmaa keskusteluun toit tällä?
No moro Anna, halusin vaan kertoa kuinka raskasta tuollainen käytös on. Pipo nutturalla valitetaan kuinka Hai ei tee sitä tätä ja tuota ja kuinka Hai taas loukkasi minua kun kysyi kahvinjuonnistani tai kuinka paljon meikkaan. Ja Hai sanoi senkin asian väärin ja tuon kanssa. Kun toinen joutuu kävelemään kuin tulisilla kivillä kanssasi ei suhteesta tule mitään.
No moi vaan itsellensä. Haluan vaan kysyä, että minkälainen ihminen viljelee näitä "Moi Hai" "Moi Anna" latteuksia. Luuletko sä ihan oikeasti, että Anna täällä sun kanssas kirjoittelee. Huoh.
Tuo joka kyseli, että "saanko kysyä, uteliasuudesta"....... oli ihan oikeassa. Eiköhän nuo Anna jutut ole jo niin kaluttu, ettei siitä ole enää mitään uutta kirjoitettavaa. Samaa jankkausta.
Joo, ja en ole Anna vaikka sä niin luulet.
Taina yritti alussa. Oli ystävällinen ja avoin. Sitten tuli itkuista takapakkia.
Anna on ollut kireä heti häistä asti. Arvosteli pusua ja muutenkin hallitsi yksin antamatta suunvuoroa Haille. Annalla on tosi outoja ilmeitä, kun hän on vihainen tai ahdistunut.
Taina näyttää normaalilta.
Tainaan on helpompi samaistua.