Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennin asunto myynnissä!
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/22197157
Ei oo ollu puutarhatonttuja leikkaamassa nurmikkoa
Aika edullinen.
Onko Jenni ja Jyrki muuttaneet yhteen? :o
Tiedoksi tuolle sovinistille tuossa vähän ylempänä: Hyvissä parisuhteissa, joista sinulla ei kertomasi mukaan ole kokemusta, on seksin lisäksi myös ystävyyttä ja arjen ja juhlan jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas äijällä käyny huono tuuri jos kaikki muut on olleet huonompia kun Taina.. Tämä minun tuntemani nainen ei ole kertaakaan antanut ymmärtää, että Matti viaton olisi,, on aina tuntunut arvostelevan tuota sälliä jostakin syystä..
Korjasin vain kirjoitusvirheet, niin kuulostaa uskottavalta
En viitsi väitellä, minä en tunne Mattia enkä kaikkia hänen entisiä. Tunnen vain tämän ja en löydä hänestä mitään sun kuvailemia piirteitä.. Joten jätetään tämä vain minun mielipiteeksi.
Sun satuilujahan se alkujaankin oli
<
Sinne meni mun pykäkalsongit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä iltana tulee Ruotsin Ensitreffeillä "Gift vid första ögonkastet" tietääkseni ensimmäistä kertaa miespari, harmi vaan, ettei näy kuin Tornionjokilaaksossa, kysymykset osallistujille olivat olleet hyvinkin intiimejä. https://www.qx.se/noje/filmtvmusik/277685/ikvall-gifter-sig-hector-och-…;
Ei niinkään suuri harmi, kun tämän palstan kirjoittelijoista iso osa on vasta sitä pakollista ruotsia ilman mitään mielenkiintoa lukemassa
Minulle taas on ruotsi ollut koulussa lempiaine, varmaan mukavan opettajan ansiosta. Ruotsin kielen tärkeyttä ei kannata aliarvioida, etenkään nyt kun molemmat maat ovat Natossa, ja yhteistyö maanpuolustuksessa ja monella muulla alalla on läheisempää kuin pitkiin aikoihin. Onni että Stubb puhuu ruotsia kuin vettä vaan, se on hyödyksi skandinaavisissa yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos Taina olisi sanonut olevansa kylmä ihminen, hänet olisi täällä haukuttu sivukaupalla bitchiksi ja sanottu MATTI, JUOKSE KARKUUN!!! 😱 En oikein ymmärrä, millä logiikalla täällä kritiikki lähtee kohdistumaan. Jotenkin tuntuu että täällä käy ihmisiä, jotka on aika... omalaatuisia. Siksi en juuri luekaan näitä viestejä. Itse olen nainen ja ymmärrän Tainan puheita. Itse asiassa kiinnostukseni olisi täysi 0 miestä kohtaan, joka kutsuu itseään kylmäksi ihmiseksi.
Matti kutsui itseään kylmäksi _viimeisimmässä_ jaksossa, sen jälkeen, kun Taina on pomputtanut häntä ja osoittanut jäätävää kylmyyttä häämatkasta lähtien, usean jakson ajan.
Eiköhän Matti ole jo luovuttanut ja ajattelee homman olevan ohi ja siksi ylipäätään laukoi tällaisen totuuden itsestään. Ehkä jopa hätkähdyttääkseen tätä nirppistä.
Onkohan Jenni ja Jyrki muuttamassa yhteen ja siksi Jenni myy asuntoaan? Toki voi haluta muutenkin vaihtaa asuntoa.
Karu avioliitto kun pimperoa ei näy eikä kuulu. Yleensä tuo kehitys vaatii kai hieman pidemmän ajan kuin päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annasta puuttuu naisellinen pehmeys niin fyysisesti kuin henkisesti. Harva mies haluaa terapia-analyysia ja maratoonarin vartaloa naiselta. Tärkeintä on että nainen luo hyvää ilmapiiriä, ottaa suihin pyytämättä ja leipoo lapsille pullaa. Ja osaa nauraa itselleen jos ne pullat epäonnistuu. Hai olisi tyytynyt vähempäänkin mutta moni muu mies kyllä kavahtaa Annaa. Siksi hän on sinkku ja sinkkuna pysynee.
Mukavaa, että täällä on oikein old school sovinisti. "Tärkeintä on että nainen luo hyvää ilmapiiriä, ottaa suihin pyytämättä ja leipoo lapsille pullaa." 🤢
Tämä tietenkin pätee jos nainenkin on sitä mieltä, että miehessä on tärkeintä, että luo hyvää ilmapiiriä, nuolee pyytämättä ja leipoo lapsille pullaa. Ei ollenkaan hassumpi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennin grilli. Minä olisin tehnyt kuin Jyrki. Lempeästi vittuillut.
Samoin. Sen jälkeen kun Jenni järjesteli Jyrki paidat kaappiin kuin lapselle, heittelisin letkautuksia jokaisesta villakoirasta ja pölypunkista Jennille.
Ja siitä se koston kierre lähtisi. Ei hyvä merkki parisuhteessa. Jos joku järjestäsi minun vaatteeni kaappiin, olisin tyytyväinen, mutta minä olenkin nainen ja tiedän, että sata varmasti saan maailmantappii viikata ne sinne itse. Ihanaa unta vaan saa nähdä siitä, että joku toinen sen tekisi.
Täällä aina sanotaan, että nainen vetää herneet vähästä, mutta silti neuvotaan Jyrkiä vetämään herneet nenään siitä, että jenni viikkasi vaatteet kaappiin ja ollaan sitä mieltä, että Jyrkin pitäisi siitä syystä kostaa Jennille seuraavar 100 vuotta ja vI***uilla.
On kyllä fiksu pohjaratkaisu ja yllättävän tilava tuohon neliömäärään. Ihana piha ja pikku portti. Tuolla olisi jonkun koiran kiva temmeltää.
Aijjaij..ei oo Jenni kovin innokas suihkun pesijä ollut kun laatat ja saumat kellertää :D
Onko kaikilla naisilla jotain traumaa edellisissä suhteissa ? No Jennillä näyttää menevän ihan hyvin. Anna ja Taina ei ehkä valmiita ohjelmaan. Anna tarttuu ihan jokaiseen kysymykseen ja jauhaa siitä sitten. Tainasta ei oikein ota selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Taina olisi sanonut olevansa kylmä ihminen, hänet olisi täällä haukuttu sivukaupalla bitchiksi ja sanottu MATTI, JUOKSE KARKUUN!!! 😱 En oikein ymmärrä, millä logiikalla täällä kritiikki lähtee kohdistumaan. Jotenkin tuntuu että täällä käy ihmisiä, jotka on aika... omalaatuisia. Siksi en juuri luekaan näitä viestejä. Itse olen nainen ja ymmärrän Tainan puheita. Itse asiassa kiinnostukseni olisi täysi 0 miestä kohtaan, joka kutsuu itseään kylmäksi ihmiseksi.
Matti kutsui itseään kylmäksi _viimeisimmässä_ jaksossa, sen jälkeen, kun Taina on pomputtanut häntä ja osoittanut jäätävää kylmyyttä häämatkasta lähtien, usean jakson ajan.
Eiköhän Matti ole jo luovuttanut ja ajattelee homman olevan ohi ja siksi ylipäätään laukoi tällaisen totuuden itsestään. Ehkä jopa hätkähdyttääkseen tätä nirppistä.
Matti kyllä kutsui itseään kylmäksi, mutta eihän se lopulta niin edes mennyt. Hän mun mielestä sillä itsekästä tai oman edun tavoittelijaa, ei kylmää. Ainakin jotain sellaista hän sitten selitteli kun tarkensi sanomistaan. Ei sillä, että se olisi mitenkään parempi ominaisuus, mutta eihän se kylmyyttä ainakaan suoraan ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla naisilla jotain traumaa edellisissä suhteissa ? No Jennillä näyttää menevän ihan hyvin. Anna ja Taina ei ehkä valmiita ohjelmaan. Anna tarttuu ihan jokaiseen kysymykseen ja jauhaa siitä sitten. Tainasta ei oikein ota selvää.
Eipä niihin traumoihin tarvitse edellisiä suhteita. Niitä voi olla myös ihan muuten vain lapsuudesta. Kun on lapsena tarpeeksi paljon poljettu itsetuntoa ja opetettu, että vain tekemällä jotain haluttua täydellisesti olet arvokas, niin siitäpä saa sitten puoliso "nauttia" tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista niitä määreitä, joilla parit yhdistettiin. Muistaako kukaan? Tuntuu vaan siltä, että " asiantuntijat" takertuivat liian kapeaan "yhteiseen nimittäjään" noissa perien yhdistämisissä.
Olen ajatellut ihan samaa. Jos toinen on urheilullinen, laitetaan kaveriski toinen urheilullinen, vaikka muuten olisivat kuin yö ja päivä. Tai jos jos toinen tykkää tehdä kotitöitä ja toinen ei laitetaan nämä yhteen, vaikka muuta yhteistä ei olisi. jne. Ja jos toinen on "seikkailija" niin laitetaan toinen "seikkailija" kumppaniski ja sitten selviää, että toinen haluaa seikkailla vuorikiipeilyä ja toinen matkustaa junalla kaupunkiin, jossa ei ole vielä käynyt. Ja mitään muuta yhteistä ei sitten olekaan, kuin se, että kumpikin haluaa "seikkailla"
Pitäisi lopettaa tyystin nämä iänikuiset liikunta&seikkailijahommelit. Ei niillä perusteella pariuduta, ainakaan tässä ohjelmassa.
Pitäisi enemmän keskittyä siihen konkreettiseen arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut Hain kommunikoinnissa mitään erikoista. Hän on sosiaalinen ja pyrkii puhelemaan niitä näitä. Ajan edetessä hän on tullut varovaisemmaksi, koska joka sanaan takerrutaan ja niistä tehdään negatiivisia tulkintoja.
Ilmeisesti et puhu suomea äidinkielenäsi. Hienoa että Hai on opetellut suomea ja puhuu sitä melko hyvin. Siitä on kuitenkin melko pitkä matka sujuvaan viestintään suomen kielellä. Viestinnässä täytyy ottaa huomioon kielen lisäksi myös se, mitä on soveliasta sanoa missäkin tilanteessa ja miten reagoida toisen sanomisiin. Tällaisia asioita ei opi pelkästään kieltä oppimalla. Mielestäni Anna ei ole mitenkään erityisen vaatelias Hain suhteen, vaan toivoo pelkästään sujuvaa viestintää kumppaninsa kanssa. Hai osaa kyllä puhua suomea, mutta ehkäpä hänen ottamisessaan ohjelmaan olisi enemmän täy
"Sivusta: minä puhun suomea äidinkielenäni, enkä huomannut mitään kummallista kommunikaatiossa. Viestinnässä on olennaista myös ymmärtää "lähettäjän" tapaa viestiä, kaikki viestivät omalla tavallaan. Minusta "juotko paljon kahvia" on ihan normaali kysymys tutustumisvaiheessa, johon vastata vaikka että "2 kuppia päivässä". Voisi ehkä kysyä miksi Anna suhtautuu ihan yksinkertaisiinkin kysymyksiin sillä olettamalla että taustalla on jotain negatiivista, miksi hän on koko ajan ns. puolustuskannalla vaikka hänelle on selitetty tausta Hain kysymyksen perusteella ja pyydetty anteeksikin. Monestihan ihmiset kuitenkin leppyvät kun saavat anteeksipyynnön ja selityksen, mutta Annalla jää selvästi vielä jotain mielen päälle."
Toinen sivusta: on jännää, miten erilaisia ihmiset on kommunukoinnin suhteen. Ilmankos ihmiskunta ajautuukin helposti ongelmiin ja ihmissuhteet konflikteihin :)
En sano, että tässä on joku tapa oikein tai väärin, mutta mielestäni on todellakin kaksi eri asiaa kysyä "Juotko paljon kahvia" kuin "Oletko koskaan ajatellut lopettaa kahvin juontia" (kuten Hai kysyi).
Siinä on ihan selvä, vaikkakin hienojakoinen ero. Pidemmälle mietittynä: Hain kysymykseen on sisällytetty olettamus, että lopettamista on syytä ajatella tai olettaa. Vertaa ensitreffeillä kommentti: "Oletko koskaan ajatellut aloittaa lenkkeilyä?" vs. "Kiinnostaisiko sinua lenkkeily?". Jälleen ensimmäinen sisältää hienoisen kehotuksen tai vihjeen. Eipä siinä, tämä oppitunti olkoon ilmainen, mutta ihmettelen vaan jos tämä ei kaikista tunnu samalta.
Haluan uskoa että kaikki huomaavat eron, mutta tosiaan: olemme erilaisia. Itse olen viestinnän asiantuntija ollut 15 vuotta, joten tällaiset asiat pistää vahvasti korvaan... Samoin Hain aksentti on omaan musiikkikorvaani ilmiselvä, mutta hän puhuu erinomaisesti suomea, eikä kieli ole varmasti Annan kanssa minkään tasoinen ongelma.
Jos Matilla olisi skrodempi ruuminrakenne hiirulaisen sijaan ja vähän pituutta lisää niin johan rupeis Taina lämpeämään ja lässytykset (aka selitykset) turvattomasta tilasta tai mitä se pompulapää nyt millonkin tihrustaa loppuis siihen paikkaan.
Naiset haluaa kokea itsensä miehen rinnnalla siroksi ja naiselliseksi.
Jollakin pullukalla ongemia hyväksyä, että miehet ovat erilaisia ja hoikkuus ja sirous ovat yhä tänäkin päivänä monen miehen mieleen.