Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
8421/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tapa puhua ja puheenaiheet kuulostaa tiettyyn genreen kuuluvilta. Sellaiseen terapiagenreen ja työnohjausgenreen, jossa koki ajan pysähdytään tutkimaan omia ajatuksia ja tunteita, pysähdytään sanoittamaan ääneen omia tunteita ja kokemusmaailmaa ja jossa keskustelukumppanit pysähtyy siihen ääneen sanotun äärelle tutkimaan niitä juuri ääneen sanottuja ajatuksia ja tunteita. Ja kukin vuorollaan sanoittaa ääneen omat tunteensa, ajatuksensa niistä tunteistaan ja yhdessä niitä siinä keskustellen tutkitaan (analysoidaan). Jotkut liikkuu porukoissa, joissa tuollainen puhetapa ja kommunikointityyli on tavallista ja kuuluu asiaan. Enkä tarkoita että esim Anna olisi itse käynyt jossain terapiassa tms, vaan tuo kommunikointityyli vain on terapia- ja työnohjausskenelle tyypillinen ja tunnen monta ihmistä, jotka ovat sen tyylin itselleen omaksuneet (vaikka eivät olisi käyneet terapiassa). Joidenkin mielestä tuollainen on sietämätöntä vatvomista ja ahdistavaa tunnemössössä vellomista, joka johtaa vain haluun paeta paikalta. Joidenkin mielestä tuollainen keskustelu taas on mitä mielenkiintoisinta ja todella antoisaa. Mutta tuollaisen tyylin omaksuneen naisen ei ehkä kannata odottaa sitä tyyliä mieheltä, sillä varsin harva mies tykkää siitä tyylistä ja varsin harva osaa sitä. 

Vierailija
8422/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pareille kuuluu -jakson tilalle / lisäksi pitäisi olla jakso Mitä asiantuntijoille kuuluu nyt. Siinä näytettäisiin pätkiä ohjelmasta ja asiantuntijoiden pitäisi analysoida, kuinka ovat toimineet ja onnistuneet ja miltä heistä nyt tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8423/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pareille kuuluu -jakson tilalle / lisäksi pitäisi olla jakso Mitä asiantuntijoille kuuluu nyt. Siinä näytettäisiin pätkiä ohjelmasta ja asiantuntijoiden pitäisi analysoida, kuinka ovat toimineet ja onnistuneet ja miltä heistä nyt tuntuu.

Parempi nimi olisi "Miten meni noin niin kuin omasta mielestä, asiantuntijat"

Vierailija
8424/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taina & Matti: Minusta tässä parissa ei ole mitään hirveää ongelmaa, paitsi se että on vielä epäselvää onko Tainan puolelta kemiaa vai ei. Matti ei ole oikeasti kylmä (vaan ehkä turhan itsekriittinen ja huono itsetunto), mutta Tainaa ahdistaa tuo tilanne, jossa uusi ihminen tulee elämään nopeasti, ja kaikki yksittäisetkin sanat saavat paljon painoarvoa, kun sitä historiaa ei vielä ole. Matti myös vaikuttaa aika suorasukaiselta, ja Taina on herkkä. Matti voisi kuitenkin olla Tainalle turvallinen kallio. Näen tällä parilla toivoa, jos he löytävät ymmärrystä toisiaan kohtaan. Matin pitää opetella ilmaisemaan omaa haavoittuvaisuuttaan ja tunteitaan suoraan eikä epäsuorasti vaikka kysymällä kokeeko Taina suhteen tv-ohjelmaksi.. ja Tainan pitää löytää tasapainoa, rauhaa ja turvaa itsestäänkin, koska käy nyt kierroksilla.

Jyrki & Jenni: En ole ihan varma, sytyttääkö Jenniä Jyrkin pehmyys, kun hän elää niin vahvasti konservatiivista ideaalia. Jyrkihän on siis aika pehmeä tyyppi, ja moni suomalainen nainen ei kestä sitä, että miehilläkin on tunteet. Joo, näitäkin on vielä. Kaivataan niin ikään sitä isähahmoa mieheksi. Ja sitten kun toinen ei voikaan olla se isä, niin voi olla, että esim seksi ei toimi. Jenni sanoi, että asettaa muut itsensä edelle, ja sen näkee, että Jyrkillä on kissanpäivät, toivottavasti muistaa pitää omista tarpeistaan huolta, jottei käy niinkuin edellisissä suhteissa. Jyrki on ihan myyty, ja jos hän on sitä mitä nyt näyttää olevansa, uskon, että Jennikin uskaltautuu rakastamaan häntä. Toivon, että Jenni pystyy hyväksymään Jyrkin sellaisena kuin on. 

Anna & Hai: Täällä aikaisemminkin todettu, että Anna hypermentalisoi, eli tulkitsee Hain sanomisia omien pelkojensa ja epävarmuuksiensa kautta, minkä hän itsekin jo huomasi. Hän on kiinnostunut Hain tunteista, koska vaikka hän on kriittinen Hain suhteen, pelkää hän hylätyksi tulemista. Hän kaipaa sitä, että Hai sanoisi, että on sitoutunut ja tykkää Annasta sellaisena upeana ihmisenä kuin hän on. Ehkäpä Annan pitäisi opetella pyytämään itse varmistelua, nyt hänen ahdistuksensa purkautuu Hai:hin, ja se tekee Haista epävarman, ja se taas tekee Annasta epävarman, ja oravanpyörä on valmis. Hain kommunikaatio on töksähtelevää, ja hän vaikuttaa ihmiseltä, joka on asiapitoinen ja looginen. Suhde ei voi toimia, jos Anna haluaa Hailta jotain, mitä hänellä ei ole tarjota. Hai kyllä varmasti yrittäisi tarjota Annalle haluamiaan asioita, jos vain kysyisi suoraan eikä kaivelisi. Hai ei osaa asettaa rajoja Annalle, vaan myötäilee, mikä on omiaan herättämään turvattomuutta, silloin toinen ei tiedä missä toinen seisoo. Voi kuitenkin olla, että ovat tunteiden käsittelytarpeiltaan liian ääripäätä, ja homma ei vaan toimi.

Toivon kaikille pareille ja yksilöille hyvää!

Vierailija
8425/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan nyt ohjelmaa suorana. Matti vaikuttaa henkisesti kypsältä ja osaa arvioida realistisesti myös omaa käytöstään. Taina taas vaikuttaa jumittuneen kuormitukseensa ja pettymyksensä. Ei taida pystyä itsereflektioon vaan näkee syitä vain puolisossa.

Vierailija
8426/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kauden naiset on ihan järkkyjä dramaqueenejä.

Vierailija
8427/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Jenni olisi sanonut, jos kuulisi siippansa asuvan lapsuudenperheen luona? Autoon itkemään?

Vierailija
8428/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai on aivan jäässä jo. Pistäkää tuo poikki, tuntuu pahalta.

Vierailija
8429/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä susta nyt tuntuu ku tuntuu ja  sano nyt suoraan kun koitetaan ajatella suoraan - uskomaton tuo Annan kommunikaatio..  

Vierailija
8430/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan nyt ohjelmaa suorana. Matti vaikuttaa henkisesti kypsältä ja osaa arvioida realistisesti myös omaa käytöstään. Taina taas vaikuttaa jumittuneen kuormitukseensa ja pettymyksensä. Ei taida pystyä itsereflektioon vaan näkee syitä vain puolisossa.

Kuten naiset yleensäkin. Ei näissä naisissa mitään ihmeellistä ole, aivan samoja suomalaisia naisia kuin kaikki muutkin.

Vierailija
8431/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on kaamea.

Minä minä minä minä minä.

Sanoinko jo, minä.

Kaikki mitä Hai tekee on väärin.

Vierailija
8432/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi parit ei voi lähteä kaveripohjalta liikkeelle, jos ihastumista ei heti tapahdu. Siis niin, että muutetaan yhteen kavereina ja tehdään koko ajan kaikkea hauskaa yhdessä, jutellaan kaikesta maan ja taivaan välillä niin kuin kaverit tekee. Jne. Ilman paineita läheisyydestä ja parisuhdehommista. Monestihan ihastuminen astuu joidenkin viikkojen tai kuukausien jälkeen kuvaan mukaan, kun tuntee toisen hyvin ja on jakanut hänen kanssa paljon hauskoja unohtumattomia kokemuksia ja on tutustunut hänen ajatusmaailmaan rauhassa. Ja ollut hauskaa yhdessä. Nyt nämä vain väkisin yrittävät vääntää pakkoparisuhdetta täysin tuntemattoman kanssa ja ahdistuvat kun se tuntuu ahdistavalta eikä onnistu. 

Vierailija
8433/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai vois kysyä vaimoltaan: ootko nähnyt leffaa nimeltä tappajahai

Vierailija
8434/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna on kaamea.

Minä minä minä minä minä.

Sanoinko jo, minä.

Kaikki mitä Hai tekee on väärin.

Aivan liian analyyttinen.

Vierailija
8435/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on ihan kauhea. Hai-parka.

Vierailija
8436/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taina & Matti: Minusta tässä parissa ei ole mitään hirveää ongelmaa, paitsi se että on vielä epäselvää onko Tainan puolelta kemiaa vai ei. Matti ei ole oikeasti kylmä (vaan ehkä turhan itsekriittinen ja huono itsetunto), mutta Tainaa ahdistaa tuo tilanne, jossa uusi ihminen tulee elämään nopeasti, ja kaikki yksittäisetkin sanat saavat paljon painoarvoa, kun sitä historiaa ei vielä ole. Matti myös vaikuttaa aika suorasukaiselta, ja Taina on herkkä. Matti voisi kuitenkin olla Tainalle turvallinen kallio. Näen tällä parilla toivoa, jos he löytävät ymmärrystä toisiaan kohtaan. Matin pitää opetella ilmaisemaan omaa haavoittuvaisuuttaan ja tunteitaan suoraan eikä epäsuorasti vaikka kysymällä kokeeko Taina suhteen tv-ohjelmaksi.. ja Tainan pitää löytää tasapainoa, rauhaa ja turvaa itsestäänkin, koska käy nyt kierroksilla.

Jyrki & Jenni: En ole ihan varma, sytyttääkö Jenniä Jyrkin pehmyys, kun hän elää niin vahvasti konserv

Kannattaisko sun vähän relata.

Vierailija
8437/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noi ihmiset ( erityisesti Anna ja Taina,) ovat menneet mukaan ohjelmaan?

Luulivat kai että heti alkaa sujua ilman ongelmia, ventovieraiden tyyppien kanssa.

Vierailija
8438/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti uusimmassa Katsomon jaksossa, kun Jyrkin piti Muurista hehkutettuaan oikein erikseen korostaa "mutta Jennin kanssahan tässä naimissa ollaan". No ihanko totta? :D Taisi tuo tahaton lipsautus paljastaa aika isosti, kumpi oli Jyrkille suurempi onni Jennin kohtaaminen vai se, että appiukko on Antti Muurinen.

On tuon saman lauseen sanonut kameroille jo ainakin kahdesti. 

Vierailija
8439/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna taas pirttihirmuna vauhdissa sanelemassa miten Hain kuuluu kysyä hänen päivästä. 

Vierailija
8440/30018 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraseuranta: voi Anna. Tässä suhteessa on vain Annan tunteet ja Annan tapa katsoa maailmaa. 

Ei kun oikeasti: ei koskaan katsota maailmaa samalla tavalla ja sehän juuri on suhteessa se asia. Että ei ole identtisiä-siamilaisia kaksosia vaan 2 erillistä ihmistä, jotka valitsee toisensa ja olla tiimi, vetää samaan suuntaan. 

Eikö joku voi sanoa tuolle Annalle, että Hei, tämä on parisuhde, ei pelkkä sinä ja sinun tunteet.

Ketju on lukittu.