Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Kyllähän näistä kaikista formaattiin osallistuneista todellakin näkee, mikseivät oo onnistuneet löytämään kumppania tuolleen normaaliin tapaan aiemmin elämässä. Niin paljon ding ding dooong oman pään kanssa. On vaan hirveen väsyttävää joutua kattoo ohjelmaa, joissa nää tyypit yrittää käsitellä sitoutumis- ym.ym. ongelmiaan tai vanhoja traumoja sen sijaan, että yrittäisi rakentaa nyt vaan tätä parisuhdetta. Minä sitä ja minä tätä, ei olla valmiita sietämään yhtään mitään pienintäkään epäkohtaa tai ymmärtämään että yhteiselämä tarkoittaa joustamista ja hyväksyntää kumppanin erilaisille tavoille ja ajatuksille. Kompromisseja ja epäitsekkyyttä kehiin tyypit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää puhetta Katri Utulalta ja Tero Tiittaselta EA vodcastissa (nähtävillä Katsomossa). Se on juurikin niin, että Tainan "turvaton tila" on tekosyy, jolla hän yrittää piilottaa sitä, faktaa, ettei yksinkertaisesti vaan kiinnosta pätkääkään koko Matti.
Tarviiko tuohon nyt minkään ukulelen tai tiitisen kommentteja.. keitä lienee..
Muistan, kun ennen vanhaan, keskustelijat toivat esiin omia ajatuksia, eikä papukaijoina toistaneet turhien julkkisten sanomisia.. ainiin, silloin ei ollukkaan somea turhine julkkiksineen..
Hyvä, että muistat. Harmi, ettet osannut itse tuoda esiin yhtään omaa ajatusta.
Paraskin puhumaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää puhetta Katri Utulalta ja Tero Tiittaselta EA vodcastissa (nähtävillä Katsomossa). Se on juurikin niin, että Tainan "turvaton tila" on tekosyy, jolla hän yrittää piilottaa sitä, faktaa, ettei yksinkertaisesti vaan kiinnosta pätkääkään koko Matti.
Tarviiko tuohon nyt minkään ukulelen tai tiitisen kommentteja.. keitä lienee..
Muistan, kun ennen vanhaan, keskustelijat toivat esiin omia ajatuksia, eikä papukaijoina toistaneet turhien julkkisten sanomisia.. ainiin, silloin ei ollukkaan somea turhine julkkiksineen..
Varsin lapsellista väännellä ihmisten nimiä tuolla tavalla. Kasva aikuiseksi ja yritä sen jälkeen uudelleen keskustelua.
Varsin lapsellista haukkua muita.
-erikeeper
Miten ihmeessä asiantuntijat ovat valinneet tuollaiset naiset kun Anna ja Taina ovat. Epäkypsiä parisuhteisiin, jotain vanhoja traumoja ja yhtäkkiä näiden aviomiesten pitää ymmärtää, ymmärtää... Heillä ei ole mitään sijaa tunteineen, naiset vaan ahdistustaan länkyttää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ja Jenni. Toistan näkemykseni, että sosioekonomiset taustat eroavat liikaa. Herra meinasi vähän nuijia sisäfilepihvejä. Siis omg. Kun oli selvästi ostettu 2 priimaa palaa. Tämä kertoo todella paljon, mihin on totuttu. Rouvalle pihvi on fileen parasta osaa, herralle varmaan marinoitua kasleria. Tää ei pääty hyvin.
Jennillä oli kuitenkin pihvin lisäkkeeksi tarjolla rahvaanomaisesti fetasalaattia. Paremmissa piireissä tiedetään, että se on oma ruokalajinsa, ja että lisäkesalaattiin ei kuulu juusto. Ja sitä paitsi oikein fine dining -ravintoloissa mieluummin käytetäänkin halvempia ruhonosia. Porsaanposkeahan niissä usein on tarjolla.
Missasitko pointin tahallasi? Tai ehkä vittuilu on välittämistä.
No, aika näyttää. Minulla on tästä henk.koht kokemusta ja olen aika varma, että ero tulee. Ei välttämättä ohjelman aikana, mutta pikkuhiljaa rouva ymmärtää, että kovin on eri taustat heillä. Ja joo, Jenni on aika juntti, mutta tottunut parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä Annesta puhut?
Nii ja kyllä Hannulla varmasti olisi paljon ottajia :D
Luulen, että Kerttu pitää kyllä puolensa ;)
Itse ajattelen, että turvaton Tainakin nimenomaan saisi turvaa avioliittoinstituutiosta. Et vois luottaa, et nää ei ole mitkään yhdet treffit vaan yritetään ainakin se 5 vk. Matti sanoi muuttuneensa, eli sanoi ettei luovuta Tainan suhteen.
Mutta mistä se Taina turvattomuus nyt oikein kumpuaa? Onko jotain isättömyyden kanssa tekemistä kuitenkin? Oma isä jättänyt niin ei voi lopulta luottaa kehenkään mieheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jaksa enää kertaakaan kuulla Annan kysymystä: Mitkä sulla niinku on nyt fiilikset? Argh. Taidan jättää sarjan katsomatta, vikan osan vois kattoo, kun Jenni ja Jyrki jatkaa ja muut huokaisee helpotuksesta ja jatkaa eri suuntiin.
Annan puhetyyli on jotenkin tosi rasittava muutenkin, sellainen nykyaikaisen teennäinen jossa puhutaan muka henkevästi ja älykkäästi..."niinkun silleen sanottaa jos sä saat yhtään kiinni tästä mun kokemuspohjasta tässä?"
Toi kireästi esitetty kysymys "mitkä sulla niinku on nyt fiilikset?" Kaikuu painajaisissakin.
En ymmärrä miksi ihmeessä hän tivaa saada kuulla Hain tuntemuksia/ajatuksia ja että olisi suora, kun samalla ei itse kestä kuulla sitä suoraa puhetta ja toisen ajatuksia oikein mistään.
Luulen että Anna ei kestänyt silloin alkuunkaan kuulla ettei ole Hain mieleen IHAN kaikessa (on voinut tottua enemmänkin siihen että häntä liehitellään) ja ymmärrän hyvin ettei ole kivaa kuultavaa jos toinen noinkin alkumetreillä kyseenalaistaa omaa olemusta tai antaa ymmärtää ettei ihan tämän tyyppiä ole, mutta Anna on kyllä osoittanut olevansa täysin sokea omalle toiminnalleen ja sen vaikutukseen kumppaniinsa, eli todellinen itsereflektio kyky puuttuu. Hai taas on yrittänyt parhaan kykynsä mukaan lähestyä toista, mutta Anna täysin tyrmää ja sivuttaa toistuvasti koko Hain luontaisen olemuksen ja tämän pyrkimykset luoda jotain yhteyttä.
Höpö höpö mitään traumoja oo. Matti ei vaan oo tarpeeks kuuma Tainan mielestä.
Mun mielestä oikeinkin tasaveroinen pari ulkoisesti. Taina taisi odottaa jotain Hunksia samalla unohtaen, että on itsekin ihan tavis.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että turvaton Tainakin nimenomaan saisi turvaa avioliittoinstituutiosta. Et vois luottaa, et nää ei ole mitkään yhdet treffit vaan yritetään ainakin se 5 vk. Matti sanoi muuttuneensa, eli sanoi ettei luovuta Tainan suhteen.
Mutta mistä se Taina turvattomuus nyt oikein kumpuaa? Onko jotain isättömyyden kanssa tekemistä kuitenkin? Oma isä jättänyt niin ei voi lopulta luottaa kehenkään mieheen?
No höh, etkö tajua että Tainan turvattomuus tulee siitä mitä Matti on kertonut olevansa, hän on mm. kuvaillut olleensa aikaisemmissa suhteissaan se joka jätti ja joka tavoitteli ja välitti vain omasta edustaan. Omien sanojensa mukaan hän on kylmä ihminen, eli kuvailee itseään täysin empaatittomaksi ja on myöskin tuonut tätä puolta itsestään esiin esimerkiksi omituisilla töksäytyksillään esim. siitä onko Taina ohjelmassa vaiko parisuhteessa...vai miten sekin nyt tarkalleen meni. Taina kokee olonsa varmasti aika huijatuksikin, luulen että päätyivät sänkyyn silloin hääyönä ja nyt katuu tätä asiaa, kun aviomiehen todellisempi luonne on tullut esiin.
Hain haaste on kommunikaatio. Esim se heitto, että miksi lähdit ohjelmaan kun olet ope? Tässä on varmasti takana kielen haasteet eli töksäyttelee, vaikka tuon olisi voinut esittää ihan eri tavalla tyyliin olet aika rohkea kun lähdit mukaan, itse en olisi uskaltanut. En puolusta tässä rouvaa, vaan koetan tuoda vähän nyansseja tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menitkö miehesi kanssa avioon tv-kameroiden läsnäolessa ilman, että olit tavannut häntä kertaakaan ennen häitä? Jos et, tilanteesi ei ole mitenkään verrattavissa näiden parien tilanteeseen. Ei kyse ole nykyajasta, vaan siitä että tämä formaatti on erilainen kuin normaali avioituminen. Eikä sovi kaikille.
" No, rakkautta he varmaan ovat etsimässä vai kuinka? Ei pitäsi kommentoijalla ottaa noin koville. Formaatti on heikko, turha mennä osallistumaan jos ei ole valmis panostamaan asiaan, se on minun mielipiteeni. Kiitos tack. "
Kannattaa opetella lainaamaan tekstiä niin, että muilla olisi edes mahdollisuus ymmärtää mistä vaahtoat. Capisci?
Täällä kyllä palstan ylläpito joku vuosi sitten meni uudistamaan pilalle koko lainaussysteemin. Joskus käy niin, että vaikka painaa tuota lainaa-painiketta, ei ilmesty viestilaatikkoon sitä tekstiä, jota haluaisi lainata, jolloin on pakko vain käyttää lainausmerkkejä. Tai sitten lainautuu tekstistä vain osa. En ymmärrä, miksei epäonnistunutta uudistusta ole peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakkojaksossa Jenni & Jyrki ovat käymässä Muurisilla. Isäpappa ja hubby ovat ihan samasta puusta veistettyjä.
Mikä on hubby?
Tulee mieleen hubbabubba-purkka tai hobby-merkkinen asuntovaunu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Mattia ja Tainaa on kuvattu niin vähän?
No kun ei ne vietä aikaa yhdessä. Panta-Taina ei ole pätkääkään kiinnostunut Matista, eli ei halua viettää Matin kanssa aikaa. Toki eihän Panta-Taina tätä suoraan myönnä, ulvoo vain tarvitsevansa omaa aikaa joka jaksossa. Ymmärrän kyllä itsekin oman ajan tarpeen, mutta Panta-Taina ei muuta tarvitsekaan kuin omaa aikaa. Miten tuollaisessa formaatissa voi tutustua puolisoonsa, jollei vietä tämän kanssa aikaa?? Jos pitäisi mainita kaksi asiaa jotka jää Tainasta mieleen, ne olisi se PANTA ja oman ajan tarve.
Tuollaisista vajakeista kommentoijista ei jää mieleen kuin yksi asia.. säälittävää
Miten niin? Taitaapa tämä kommentoija olla oikeassa. Paitsi panta kun panta, whatever.
Siis oikeastiko nykyään on ihan normaalia, että aikuinen ihminen (?) kirjoittaa esim Panta-taina Panta-Taina, Panta-Taina, kun puhuu Tainasta? Minusta tuo on kiusaamista/halveksimista. Ja minkälaisesta asiasta? Siitä, että Tainalla on ollut panta päässä. Miksi ihmiset on noin pikkusieluisia. Eikö vaan voi antaa ihmisen pitää pantaa päässään, jos hän kerran haluaa. Mitä se tuolta kommentoijalta on pois. Miksi hänen pitää olla noin ilkeä...
Sama jos täällä kirjoiteltaisiin Läski-Jyrkistä ja Kalju-Matista jne. Olisko fiksua? Tuo on nimittelyä ja lapsellista ja typerää käytöstä aikuisilta ihmisiltä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toi Hai kyllä lapsellinen. Sanoo Annalle, että hän olis kyllä miettinyt moneen kertaan jos olis opettaja että lähtiskö tähän ohjelmaan. Että sillon ku ylä-asteella oli joku sijaisopettaja niin huh huh kun sitä kiusattiin. Ja sitten lisää, että "mun pointti oli vaan että ylä-astelaiset on sellasia teinejä." Anna vastaa että eiköhän hän tiedä kun on ammattilainen. Mielestäni typerää kommentointia Hailta, en yhtään ihmettele että kyseinen tyyppi on tässä sarjassa kun ei ole muuten onnistunut löytämään naista. Ja asuuko todellakin vanhempiensa luona??
Tässä asia mitä kukin katsoo omalta kantiltaan. Olen samaa mieltä Hain kanssa. Omasta mielestäni Annalta suurta sinisilmäisyyttä lähteä tällaiseen ohjelmaan koko kansan (ja teinien) nähtäväksi. Sijaisia on kiusattu aina, mutta Anna lienee elänyt omassa kup
Täällä ihmetellään, kuinka Hai kehtasi esittää kommentin, ettei opettajana osallistuisi ohjelmaan. Olisikohan kommentti ollut pienoinen vihje Annalle, ettei ole käyttäytynyt opettajalle soveliaalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tainahan on koko ajan puhunut omasta roolistaan ongelmissa ja kehunut Mattia. Kyllä aika moni ärsyyntyisi jos toinen alkaisi puhumaan työpuheluita klo 6 aamulla kun toinen yrittää nukkua vieressä. Eikö osaa sen vertaa ottaa toista huomioon, että menee eri paikkaan puhumaan? Haloo??
No mihin se voi mennä, kun on Tainan luona ja oma koti on satojen kilometrien päässä? Kukaan ei siihen kuole, jos joutuu heräämään pari kertaa aamukuudelta. Parisuhde vaatii joustoa myös naisen puolelta, ei vain miehen.
Kyllä minä miehenä osaan siirtyä kauemmas puhumaan tai jos työt alkaisi klo 6 ja voin ne kerran etänä hoitaa, niin menisin hoitamaan niitä vaikka johonkin kahvilaan ja antaisin vaimon nukkua. Itsekkäitä p*ia ihmiset, jotka aattelee, että pitää muidenkin nousta kukon pieremään, kun kerran itsekin. Ihan vain vinkkinä voin sanoa, että parisuhde antaa paljon enemmän, kun on vähemmän itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ja Jenni. Toistan näkemykseni, että sosioekonomiset taustat eroavat liikaa. Herra meinasi vähän nuijia sisäfilepihvejä. Siis omg. Kun oli selvästi ostettu 2 priimaa palaa. Tämä kertoo todella paljon, mihin on totuttu. Rouvalle pihvi on fileen parasta osaa, herralle varmaan marinoitua kasleria. Tää ei pääty hyvin.
En oikeastaan syö lihaa, mutta oppiakseni kysyn, että eikö sisäfilepihvejä nuijita?
No ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hain haaste on kommunikaatio. Esim se heitto, että miksi lähdit ohjelmaan kun olet ope? Tässä on varmasti takana kielen haasteet eli töksäyttelee, vaikka tuon olisi voinut esittää ihan eri tavalla tyyliin olet aika rohkea kun lähdit mukaan, itse en olisi uskaltanut. En puolusta tässä rouvaa, vaan koetan tuoda vähän nyansseja tähän keskusteluun.
Tuossakin olisi voinut olla vain hiljaa ja istua vierekkäin ja antaa kehon puhua. Ei liikaa kysymyksiä ja tivaamisia... onko ylipäänsä heidän välistä kemiaa?
Vierailija kirjoitti:
Tainahan on koko ajan puhunut omasta roolistaan ongelmissa ja kehunut Mattia. Kyllä aika moni ärsyyntyisi jos toinen alkaisi puhumaan työpuheluita klo 6 aamulla kun toinen yrittää nukkua vieressä. Eikö osaa sen vertaa ottaa toista huomioon, että menee eri paikkaan puhumaan? Haloo??
---
Niin, kyllä on itsekäs mies, kun ei taas kerran mennyt hotelliin pois Hänen Armonsa Tainan tieltä. Ettäs kehtaa olla vaimonsa pyytämänä vaimonsa kodissa puhumassa puhelimeen. SIKA!
Miten joidenkin elämä voi olla noin vaikeaa?
Kannattaa opetella lainaamaan tekstiä niin, että muilla olisi edes mahdollisuus ymmärtää mistä vaahtoat. Capisci?