Oletko KATKAISSUT suhteesi sisarukseesi lopullisesti?
Itse olen. Syy pitkään jatkunut ikävä, rasittava negatiivinen käytös ja puheet tapaamisissa minua ja miestäni ja lastani kohtaan.
Lieneekö syynä kateus, kun meillä on mennyt hiukan paremmin.
Kommentit (19)
Puolisoni ja minä emme ole juuri tekemisissä hänen veljensä kanssa, vaikka mitään välien katkaisua ei varsinaisesti ole tapahtunut. Ollaan ystävällisiä kun nähdään sukutapaamisissa jne. Mutta se alituinen nälviminen, piilov***uilu, negatiivinen asenne ja äänen korottaminen ajaa etäälle. Liekö jokin sisarusten välinen kilpailu joka jatkuu vielä aikuisiälläkin.
Sukulaiset valitettavasti "saadaan", ystävät sen sijaan "valitaan".
Sukulaisten kesken näyttää olevan kovaa kateutta. On huonosti menestyneitä ja peremmin menestyneitä ja vanhoja kaunoja.
Katkaisen itse lopullisesti välit isosiskooni kunhan äiti kuolee. En jaksa vuosia jatkunutta mustamaalauskampanjaa: haukkumista, arvostelua, selän takana juoruilua ja suoranaista valehtelua minusta aivan kaikille. Sisko ei siis tiedä, että tiedän nämä solvaamiset :D raukka esittää mukavaa päin naamaa ja heti haukkuu kun selkäni käännän. Mitään en ole siskolleni tehnyt kuin syntynyt, sisko on vihannut minua jo syntymästäni asti. Hän on haukkunut jopa lapseni ulkonäön, ja kyse on pian 50v ihmisestä jolla on itselläänkin lapsia!
Pakko ns. odottaa äidin kuolemaa, jotta siskon raivo ei sitten kaadu äitini niskoille. Äiti joutuu nyt jo kuuntelemaan pitkiä haukkumispuheluita missä sisko sylkee niin kamalaa tekstiä minusta (ja muista), etten halua kuormittaa vanhaa ihmistä enempää.
Väärinymmärryksen? vuoksi välit rikkoontuivat. Sitten hän tappoi itsensä ja jäi välit selvittämättä. Harmittaa ja kyllä syyllisyyttäkin jäi 😢
En katkaisisi välejä kokonaan tietoisesti.
En ole.
En ole näyttävästi ehkä tarkempi ilmaisu.
Puolisisaruksia äidin uudesta avioliitosta, perheestä johon en kuulunut vaikka vuosikaudet niin uskottelin itselleni. Sitten tapahtui jotain joka poisti luottamuksen. Lakkasin pitämästä yhteyttä ja kappas, eivät ole soitelleet perään.
Todennäkösesti heidän kielellään olen katkaissut välit.
On mahtavaa päästää irti huonoista suhteista vaikka sisaruksiin kun vanhemmat eivät enää elossa.. Se on hyvin helpottavaa. Ei tarvitse kuunnella ikäviä solvauksia ja vanhojen asioiden kaiveluja.
Meitä on moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Väärinymmärryksen? vuoksi välit rikkoontuivat. Sitten hän tappoi itsensä ja jäi välit selvittämättä. Harmittaa ja kyllä syyllisyyttäkin jäi 😢
En katkaisisi välejä kokonaan tietoisesti.
Tosi kamalaa, oon pahoillani. Tuohon syyllisyyteen, en usko että olisit voinut pelastaa veljeäsi vaikka olisit mitä tehnyt.
En varsinaisesti katkaissut siskooni mutta en pidä yhteyttä. Narsisti luonne ja hänellä huonot välit osaan omiin lapsiinkin. Kertoo ihmisestä paljon.
Olen katkaissut ja elämä helpottui siitä valtavasti.
Pidän todennäköisenä, että päihdeongelman takia kuolee ennenaikaisesti oman käden kautta tai muuten. Meillä ei ole mielestäni mitään selvittämätöntä välillämme, enkä ole koskaan häntä haukkunut. Hän sen sijaan oli valtavan kateellinen minulle ja puheet sen mukaisia. Itse siis on sanonut kadehtineensa minua pienestä pitäen. Oli varmaan hänellekin parempi, ettemme enää ole tekemisissä.
En katkaise välejäni jokseenkin epävakaaseen siskooni koska kun vanhempamme aikanaan kuolevat, olen varma että tekisi kostona siitä kaikesta (esim. hautajaisjärjestelyt) yhtä helvettiä.
Puolison nuorimmasta sisaruksesta on kuoriutunut varsinainen pikkuhirviö jakamattoman kuolinpesän yhteydessä. Ikää tyypillä on yli 50 v. ja käytös on kuin uhmaikäisellä pissis-teinillä.
Tiedän että minulla on muutamia puolisisaruksia, kenties yksi tai kaksi täyssisarustakin, mutta ei ole ollut koskaan mitään yhteyttä olen ottolapsi ja vasta aikuisena sain paperit josta nämä tiedot kävi ilmi.
En näe syytä koettaa ottaa heihin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti katkaissut siskooni mutta en pidä yhteyttä. Narsisti luonne ja hänellä huonot välit osaan omiin lapsiinkin. Kertoo ihmisestä paljon.
Totta, hankalat ihmiset sotkevat kaikki ihmissuhteensa. Läpi elämän ollut samaa, kukaan ei loputtomasti tälllaista ihmistä jaksa. Mutta aina löytyvät ne muutamat, jotka osallistuvat tuohon säälittelijöina ja tsemppaajina, show toistuu aina samanlaisena sanamuotoja myöten. Ihan menee kylmät väreet kun taas saa kuulla samat lauseet, vain eri ihmissuhde kyseessä.
Käyttäjä43746 kirjoitti:
Katkaisen itse lopullisesti välit isosiskooni kunhan äiti kuolee. En jaksa vuosia jatkunutta mustamaalauskampanjaa: haukkumista, arvostelua, selän takana juoruilua ja suoranaista valehtelua minusta aivan kaikille. Sisko ei siis tiedä, että tiedän nämä solvaamiset :D raukka esittää mukavaa päin naamaa ja heti haukkuu kun selkäni käännän. Mitään en ole siskolleni tehnyt kuin syntynyt, sisko on vihannut minua jo syntymästäni asti. Hän on haukkunut jopa lapseni ulkonäön, ja kyse on pian 50v ihmisestä jolla on itselläänkin lapsia!
Pakko ns. odottaa äidin kuolemaa, jotta siskon raivo ei sitten kaadu äitini niskoille. Äiti joutuu nyt jo kuuntelemaan pitkiä haukkumispuheluita missä sisko sylkee niin kamalaa tekstiä minusta (ja muista), etten halua kuormittaa vanhaa ihmistä enempää.
Keneltä olet kuullut siskosi puheet? Oletko varma, että hän on luotettava. Meillä narsistinen äiti manipuloi lapsiaan toisiaan vastaan, tai siis yrittää, mutta ei oikein onnistu koska sisarukset luottavat enemmän toisiinsa kuin äitininsä.
Tietoisesti en varsinaisesti katkaissut. Ne katkesivat ihan itsestään jo kauan sitten. Jos joku henkilö käyttäytyy erittäin huonosti, minusta pääsee varsin nopeasti eroon enkä sen jälkeen enää taakseni katsele.
Ainoan sisarukseni perhe ei merkitse minulle mitään. He ovat täysin yhdentekeviä.
Käyttäjä43746 kirjoitti:
Tämähän kuulosti niin tutulta, että luulin omaksi kirjoituksekseni. En ymmärrä sisareni katkeruutta ja kateutta minua kohtaan. Yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä.
Näyttää siltä että esiintyy valtavasti kateutta sisarusten välillä ja se johtaa kamaliin suhteisiin, joista on hyvä hankkiutua eroon. Myös monet muut sukulaiset ovat järkyttävia puheissaan, kaivelevat vanhoja ikäviä asioita aina kun tapaa. Haukkuvat sukutapaamisissa jne. Hoh-hoijaa. Näistä myrkynkylväjistä kannattaa tosiaan pysyä erossa, jos suinkin mahdollista.
Sisko yritti sovitella mun ja veljen välejä. Sanoi että kadun kun veli kuolee. Veli on 11 v mua vanhempi.
Totesin että siitä tuleekin teille ongelma. Mulk***unmuotoisia arkkuja kun ei saa mistään.
Turha pitää yllä mitään negatiivisia, elämänlaatua heikentäviä suhteita.
Pitää siirtyä eteenpäin.